https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kradzież pieniędzy z konta. Oszuści ukradli bydgoszczaninowi pieniądze. Bank je zwróci

Katarzyna Paczewska
Kradzież z konta. Bydgoszczanin padł ofiarą oszustwa. Millenium Bank zwróci pieniądze
Kradzież z konta. Bydgoszczanin padł ofiarą oszustwa. Millenium Bank zwróci pieniądze Andrzej Wiktor
Po tym jak zainteresowaliśmy się i opisaliśmy sytuację w jakiej znalazł się pan Łukasz (imię zmienione) z Bydgoszczy, Bank Millenium zwrócił mu ukradzione przez oszustów pieniądze.

- 4 września zniknęło mi z konta około 4 tys. zł. Dowiedziałem się o tym tego dnia rano dzięki powiadomieniu SMS - opowiadał nam w zeszłym tygodniu pan Łukasz z Bydgoszczy. - Ktoś wykonał transakcję w internecie na kwotę 19 tys. meksykańskich peso. Od razu powiadomiłem bank i zastrzegłem kartę, złożyłem reklamację przez infolinię i złożyłem zawiadomienie na policji.

Bydgoszczanin, zgodnie z prawem, poprosił następnego dnia o pilny zwrot utraconej kwoty. Jednak bank poinformował, że ma 15 dni na odpowiedź.

Czytaj: Kradzież z konta. Bydgoszczanin padł ofiarą oszustwa. Bank nie chce zwrócić mu pieniędzy

16 września mężczyzna otrzymał SMS z banku, w którym powiadomili, że poprosili usługodawcę, u którego płatność miała miejsce, o wyjaśnienie, i że w związku z tym czas rozpatrzenia może ulec wydłużeniu maksymalnie do 21 października. Pan Łukasz tego samego dnia skontaktował się z nami.

Może zainteresuje Cię też to...

Biuro Rzecznika Finansowego za pośrednictwem „Gazety Pomorskiej” poradziło mężczyźnie, by jak najszybciej złożył w banku reklamację. Więc 17 września pan Łukasz złożył pismo w Oddziale Banku Millennium w Fordonie.

- Moje pismo z żądaniem zwrotu pieniędzy zostało zeskanowane i wysłane do centrali. Na swojej kopii mam potwierdzenie wpływu. Godzinę później otrzymałem SMS, że dzisiejsze pismo ma nowy numer z terminem do 8 października - opowiada.

W imieniu bydgoszczanina skontaktowaliśmy się w czwartek z bankiem i poprosiliśmy o komentarz. Na następny dzień Czytelnik poinformował nas, że dostał wiadomość, że bank przeleje pieniądze, ale badanie sprawy nadal trwa.

„Dziękujemy za zgłoszenie. Skontaktowaliśmy się z klientem, sprawa została rozwiązana” - odpisała nam w poniedziałek Agnieszka Kubajek z Banku Millennium.

Masz prawo do szybkiego zwrotu pieniędzy

- Jeżeli klient zgłosi nieautoryzowaną transakcję, bank powinien niezwłocznie zwrócić mu utracone pieniądze – przypomina Rzecznik Finansowy. Chodzi na przykład o przypadki kradzieży pieniędzy z internetowego rachunku bankowego. Wyjątkiem jest sytuacja, w której dostawca usług płatniczych (na przykład bank) ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać próbę oszustwa ze strony klienta.

Jak podaje Biuro Rzecznika Finansowego (RF) niestety, banki ignorują wytyczne płynące z unijnych i krajowych przepisów - opóźniają się ze zwrotem środków, ale też bezpodstawnie odmawiają ich zwrotu.

- Odmowa zwrotu następuje najczęściej tylko w oparciu o uprawdopodobnienie pewnych faktów i okoliczności zmierzających do wykazania autoryzacji, winy, umyślnego działania czy rażącego niedbalstwa klienta. Tymczasem przepisy jasno mówią, że to na banku spoczywa ciężar udowodnienia tych okoliczności – mówiła Izabela Dąbrowska-Antoniak, dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w biurze Rzecznika Finansowego. Jej zdaniem bank powinien najpierw niezwłocznie oddać klientowi pieniądze, a następnie – jeżeli ma podstawy, by sądzić, że klient powinien w całości lub części odpowiadać za nieautoryzowaną transakcję – dochodzić tej kwoty od klienta na przykład przed sądem.

Ktoś ukradł pieniądze z twojego konta? Zapamiętaj

- Jak najszybciej poinformuj swój bank, najbliższą jednostkę policji (koniecznie weź z niej zaświadczenie) i zespół CERT (www.incydent.cert.pl). Uwaga, niezależnie od informacji o kradzieży zgłoś się do swojego banku z żądaniem zwrotu pieniędzy. Powinieneś otrzymać ich zwrot nie później niż do końca dnia roboczego od stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji lub zgłoszenia tego faktu. Jeśli bank nie zwróci ci środków, złóż reklamację. 15 dni roboczych - w takim czasie klient powinien otrzymać odpowiedź na reklamację usługi płatniczej - podpowiadają eksperci z Biura Rzecznika Finansowego.

Jeśli masz nadal kłopoty z odzyskaniem pieniędzy skorzystaj z pomocy RF.

Smaki Kujaw i Pomorza odcinek 5

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Mojemu mężowi również skradziono pieniądze w Banku Millenium,prawie 50 tysiecy zł ,w tym też euro,oraz wzięto na niego kredyt,czekamy właśnie na decyzję banku związane z reklamacją,złożone 2.07.2020 do dnia dzisiejszego nie mamy odpowiedzi,ani wzrotu pieniędzy,Policja i Prokuratura dalej jest śledztwo a my pozostaliśmy bez grosza na życie i opłaty.czekamy do dnia jutrzejszego.w dalszym postępowaniu bez wzrotu pieniędzy będziemy zmuszeni prosić o pomoc Rzecznika lub podamy sprawę do mediów

G
Gość

Mi również wyprowadzili pieniądze z konta w Millenium.Najpierw 2500 zł w Hongkongu a później 1500 w UK.naczekalam się na zwrot bo musieli rozpatrzyć reklamacje

G
Gość
26 września, 7:00, Masakra:

Co mnie to obchodzi jestem z Wrocławia

Jak Cię nie obchodzi to nie czytaj i nie komentuj.

G
Gość

Miałem to samo w Millenium.

Kwota znacznie mniejsza, ale jednak.

Dostałem SMSa o przelewie na jakiś Fundusz.

Sprawę natychmiast zgłosiłem w banku jak i na policji.

Bank po rozpatrzeniu reklamacji zwrócił pieniądze.

M
Masakra

Co mnie to obchodzi jestem z Wrocławia

w
wyborca Polaków

Millenium. Należy tą nazwę zapamiętać.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska