W kilku newralgicznych punktach naszego miasta pojawiły się billboardy promujące kandydaturę Łodzi do tytułu ESK. Można je spotkać m.in. przejeżdżając ul. Odrodzenia oraz wiaduktem Kościuszki. W Toruniu oraz pozostałych miastach ubiegających się o to zaszczytne miano plakaty będą wisiały przez dwa tygodnie. To kolejny sygnał, że łódzki rywal w wyścigu do tytułu wyprzedza nas o co najmniej kilka kroków.
Łódź wygrywa promocją
Na Łódź jako faworyta konkursu wskazuje się od dawna. Miasto zbiera pochwały i nagrody za kreatywną promocję, prowadzi też w rankingach oceniających stopień zaawansowania starań o uzyskanie tytułu ESK. Łódź okazała się bezkonkurencyjna m.in. w klasyfikacji przygotowanej przez tygodnik "Polityka", w której Toruń znalazł się dwa miejsca dalej. Przed kilkoma dniami natomiast jury Festiwalu Promocji Miast i Regionów oceniło komiks o Łodzi "City Stories" jako najskuteczniejsze polskie wydawnictwo promocyjne. W nagrodę miasto otrzymało czek na realizację kampanii reklamowych za prawie 200 tys. zł. Dzięki tym pieniądzom w warszawskim metrze emitowany będzie spot promujący Łódź, jej dorobek kulturalny oraz kandydaturę do ESK.
- Zaplanowaliśmy na ten rok aż trzy tego typu kampanie, bill-boardy to dopiero początek - mówi Marzena Korosteńska z biura prasowego łódzkiego magistratu. - Od 1 sierpnia będziemy reklamować Łódź jako miejsce mistrzostw w koszykówce mężczyzn i siatkówce kobiet, kolejna odsłona promocji zaplanowana jest na 1 listopada.
Co Toruń na to?
Jak podkreśla Korosteńska, akcja pod hasłem "Łódź wytycza twórcze szlaki" nie ma nikogo prowokować, a jedynie zmienić wizerunek miasta i dowieść, że od dawna wykracza ono poza stereotyp szarej, przemysłowej przestrzeni.
Jako prowokacji nie odbiera kampanii również biuro Toruń 2016, instytucja, która ma nas doprowadzić do tytułu ESK. - Nas takie działania nie zaskakują - mówi Jarosław Jaworski, rzecznik Toruń 2016. - Spodziewamy się, że wszystkie startujące w konkursie miasta będą prowadziły podobną kampanię na terenie całej Polski, również u kontrkandydatów. My także w najbliższym czasie planujemy akcję billboardową. Na wszystko przyjdzie czas, bo przecież trzeba jeszcze mieć co reklamować. Lepiej poczekać na hasło naszej kandydatury oraz nową identyfikację wizualną, o ile zdecydujemy o jej powstaniu. Chodzi o to, by billboard przekazywał ważną informację.
Od niedawna Toruń jako pretendent do miana ESK reklamuje się w internecie. Materiały promocyjne znalazły się na popularnym YouTube oraz Facebooku.
Już dziś będziemy mieli natomiast szansę zaistnieć w Gdańsku. Okazją do tego jest 63. Międzynarodowy Motorowy Zlot Gwiaździsty Policji, który zostanie zainaugurowany przez toruńską reprezentację policyjną. W strojach przekazanych przez instytucję "Toruń 2016" przejedzie ona gdańskim Długim Targiem.