Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Marki Grudziądza: było "haszgru", "Pokochaj Grudziądz", teraz prezydent Glamowski prezentuje kolejną: "Grudziądz miasto otwarte"

(oprac. PA)
Nowe logo, grafiki i gadżety marki "Grudziądz miasto otwarte"
Nowe logo, grafiki i gadżety marki "Grudziądz miasto otwarte" Materiały promocyjne UM Grudziądz
- Musimy budować pozytywny wizerunek miasta. W pewnych obszarach nie ma spójności i teraz chcemy to zmienić, usprawnić - o nowej marce "Grudziądz miasto otwarte" mówi Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza. Symbolem graficznym nowej marki ma być Brama Wodna.

Bydgoszcz. Zobacz wideo: W Bydgoszczy pojawiła się instalacja "Kadr na miłość"

Czy kolejna, nowa marka wizerunkowa faktycznie zmieni postrzeganie Grudziądza? O tym z pewnością przekonamy się wkrótce...

Co ma się pojawić? M.in. gadżety - torby, podkładki pod "myszki", notesy oraz inne związane z funkcjonowaniem administracji miejskiej oraz spółek jak choćby strony internetowe, mają mieć jednakowe szaty graficzne i logo. Ujednolicone zostaną np. materiały promocyjne Grudziądza, które będą sprzedawane w Informacji Turystycznej. Także tramwaje będą nosiły nową szatę graficzną i logo. Jeden z szynowców ma mieć nazwę własną "Ułan". Pierwsze tramwaje w nowej odsłonie mają pojawić się na torach w pierwszym kwartale 2022 roku.

- Dotąd każda ze spółek czy instytucji miejskich rozwijała własną tożsamość wizerunkową, ale nie do końca się identyfikując z miastem. Budowa wizerunku miasta nie zawsze była spójna. W związku z tym od kilku miesięcy pracujemy nad ujenoliceniem tego. To proces rozłożony na lata, którego realizacja będzie przebiegała etapowo - o projekcie mówi Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza.

Grudziądz miasto bezpieczne o skutecznej ochronie zdrowia

Punktem wyjścia do budowania nowej marki miała być odpowiedź na pytanie z czym nam powinien kojarzyć się Grudziądz? - Jako miasto o bogatej tradycji, historii, zasobach kulturowych powinno kojarzyć z pozytywnym klimatem, miastem doskonale skomunikowanym, z dużym potencjałem inwestorskim, bezpiecznym i przyjaznym dla mieszkańców, inwestorów i turystów, miastem odpowiedzialnego rozwoju, o skutecznej ochronie zdrowia - wylicza Maciej Glamowski.

W opracowanie strategii wizerunkowej była włączona zewnętrzna firma która dotąd zarobiła 80 tys. zł. Same grafiki zostały opracowane przez osobę zatrudnioną w Ratuszu. - Powołujemy się głównie na hasło "Grudziądz miasto otwarte" i w logotypie umieszczamy to co dla grudziądzan ważne, czyli Bramę Wodną która zaprasza do miasta - dodaje Maciej Glamowski.

Co to znaczy "Grudziądz miasto otwarte"? - Przede wszystkim jest to hasło skierowane do podmiotów zewnętrznych: turystów, inwestorów. Chcemy im pokazać że jesteśmy otwarci na innowacje, współpracę, rozwój, kulturę, sport - wylicza Małgorzata Kosinska, prezes Grudziądzkiego Holdingu Komunalnego, który zajmuje się tym projektem. - Otwieramy bramy miasta dla nowych mieszkańców, pracowników, inwestorów i turystów.

Prezes Holdingu Komunalnego: - Bądźmy ambasadorami Grudziądza

Jest także narracja wizerunkowa dla grudziądzan. - Grudziądz to moje miasto. Każdy powinien zacząć od siebie: od tego co mówi o mieście, dlatego że o nas czytają inni. Budujemy wspólnotę - tłumaczy prezes Kosinska. - Wszyscy bądźmy ambasadorami Grudziądza.

Prezydent Grudziądza podkreśla: - Budując spójny przekaz, jesteśmy postrzegani jako silna drużyna. Dotąd był pozytywny przekaz i jest, ale wymaga on wzmocnienia stąd nasze działania.

Dodajmy, że po "haszgru", "Pokochaj Grudziądz", to kolejna marka wizerunkowa Grudziądza. Marka, którą władze miasta z prezydentem Glamowskim wprowadzają po blisko trzech trwającej latach kadencji. Czy przyjmie się? Czy na to czekali grudziądzanie?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska