https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Marki Grudziądza: było "haszgru", "Pokochaj Grudziądz", teraz prezydent Glamowski prezentuje kolejną: "Grudziądz miasto otwarte"

(oprac. PA)
Nowe logo, grafiki i gadżety marki "Grudziądz miasto otwarte"
Nowe logo, grafiki i gadżety marki "Grudziądz miasto otwarte" Materiały promocyjne UM Grudziądz
- Musimy budować pozytywny wizerunek miasta. W pewnych obszarach nie ma spójności i teraz chcemy to zmienić, usprawnić - o nowej marce "Grudziądz miasto otwarte" mówi Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza. Symbolem graficznym nowej marki ma być Brama Wodna.

Bydgoszcz. Zobacz wideo: W Bydgoszczy pojawiła się instalacja "Kadr na miłość"

Czy kolejna, nowa marka wizerunkowa faktycznie zmieni postrzeganie Grudziądza? O tym z pewnością przekonamy się wkrótce...

Co ma się pojawić? M.in. gadżety - torby, podkładki pod "myszki", notesy oraz inne związane z funkcjonowaniem administracji miejskiej oraz spółek jak choćby strony internetowe, mają mieć jednakowe szaty graficzne i logo. Ujednolicone zostaną np. materiały promocyjne Grudziądza, które będą sprzedawane w Informacji Turystycznej. Także tramwaje będą nosiły nową szatę graficzną i logo. Jeden z szynowców ma mieć nazwę własną "Ułan". Pierwsze tramwaje w nowej odsłonie mają pojawić się na torach w pierwszym kwartale 2022 roku.

- Dotąd każda ze spółek czy instytucji miejskich rozwijała własną tożsamość wizerunkową, ale nie do końca się identyfikując z miastem. Budowa wizerunku miasta nie zawsze była spójna. W związku z tym od kilku miesięcy pracujemy nad ujenoliceniem tego. To proces rozłożony na lata, którego realizacja będzie przebiegała etapowo - o projekcie mówi Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza.

Grudziądz miasto bezpieczne o skutecznej ochronie zdrowia

Punktem wyjścia do budowania nowej marki miała być odpowiedź na pytanie z czym nam powinien kojarzyć się Grudziądz? - Jako miasto o bogatej tradycji, historii, zasobach kulturowych powinno kojarzyć z pozytywnym klimatem, miastem doskonale skomunikowanym, z dużym potencjałem inwestorskim, bezpiecznym i przyjaznym dla mieszkańców, inwestorów i turystów, miastem odpowiedzialnego rozwoju, o skutecznej ochronie zdrowia - wylicza Maciej Glamowski.

W opracowanie strategii wizerunkowej była włączona zewnętrzna firma która dotąd zarobiła 80 tys. zł. Same grafiki zostały opracowane przez osobę zatrudnioną w Ratuszu. - Powołujemy się głównie na hasło "Grudziądz miasto otwarte" i w logotypie umieszczamy to co dla grudziądzan ważne, czyli Bramę Wodną która zaprasza do miasta - dodaje Maciej Glamowski.

Co to znaczy "Grudziądz miasto otwarte"? - Przede wszystkim jest to hasło skierowane do podmiotów zewnętrznych: turystów, inwestorów. Chcemy im pokazać że jesteśmy otwarci na innowacje, współpracę, rozwój, kulturę, sport - wylicza Małgorzata Kosinska, prezes Grudziądzkiego Holdingu Komunalnego, który zajmuje się tym projektem. - Otwieramy bramy miasta dla nowych mieszkańców, pracowników, inwestorów i turystów.

Prezes Holdingu Komunalnego: - Bądźmy ambasadorami Grudziądza

Jest także narracja wizerunkowa dla grudziądzan. - Grudziądz to moje miasto. Każdy powinien zacząć od siebie: od tego co mówi o mieście, dlatego że o nas czytają inni. Budujemy wspólnotę - tłumaczy prezes Kosinska. - Wszyscy bądźmy ambasadorami Grudziądza.

Prezydent Grudziądza podkreśla: - Budując spójny przekaz, jesteśmy postrzegani jako silna drużyna. Dotąd był pozytywny przekaz i jest, ale wymaga on wzmocnienia stąd nasze działania.

Dodajmy, że po "haszgru", "Pokochaj Grudziądz", to kolejna marka wizerunkowa Grudziądza. Marka, którą władze miasta z prezydentem Glamowskim wprowadzają po blisko trzech trwającej latach kadencji. Czy przyjmie się? Czy na to czekali grudziądzanie?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosc
"Grudziądz miasto bezpieczne o skutecznej ochronie zdrowia ..." ? ?
G
Gość
Myślałem, że po haśle "Warmia i Mazury - tu warto zaorać" nic mnie nie zaskoczy.

Za Wikipedią: Miasto otwarte – miasto, które na czas konfliktu zbrojnego zostało ogłoszone, przez organy sprawujące nad nim władzę, miastem niebronionym. Ogłaszanie miast otwartymi ma na celu zapobieżenie zniszczeniom oraz ofiarom wśród ludności cywilnej.

Wysyłam bez hejtu :)
P
Piotr
Bardzo trafne to hasło promujące nasze miasto. Grudziądz miastem otwartym. Każdy może tu przyjechać, ale raczej ludzie wyjeżdżają- szczególnie młodzi ludzie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska