Bydgoszcz. Zobacz wideo: W Bydgoszczy pojawiła się instalacja "Kadr na miłość"
Czy kolejna, nowa marka wizerunkowa faktycznie zmieni postrzeganie Grudziądza? O tym z pewnością przekonamy się wkrótce...
Co ma się pojawić? M.in. gadżety - torby, podkładki pod "myszki", notesy oraz inne związane z funkcjonowaniem administracji miejskiej oraz spółek jak choćby strony internetowe, mają mieć jednakowe szaty graficzne i logo. Ujednolicone zostaną np. materiały promocyjne Grudziądza, które będą sprzedawane w Informacji Turystycznej. Także tramwaje będą nosiły nową szatę graficzną i logo. Jeden z szynowców ma mieć nazwę własną "Ułan". Pierwsze tramwaje w nowej odsłonie mają pojawić się na torach w pierwszym kwartale 2022 roku.
- Dotąd każda ze spółek czy instytucji miejskich rozwijała własną tożsamość wizerunkową, ale nie do końca się identyfikując z miastem. Budowa wizerunku miasta nie zawsze była spójna. W związku z tym od kilku miesięcy pracujemy nad ujenoliceniem tego. To proces rozłożony na lata, którego realizacja będzie przebiegała etapowo - o projekcie mówi Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza.
Grudziądz miasto bezpieczne o skutecznej ochronie zdrowia
Punktem wyjścia do budowania nowej marki miała być odpowiedź na pytanie z czym nam powinien kojarzyć się Grudziądz? - Jako miasto o bogatej tradycji, historii, zasobach kulturowych powinno kojarzyć z pozytywnym klimatem, miastem doskonale skomunikowanym, z dużym potencjałem inwestorskim, bezpiecznym i przyjaznym dla mieszkańców, inwestorów i turystów, miastem odpowiedzialnego rozwoju, o skutecznej ochronie zdrowia - wylicza Maciej Glamowski.
W opracowanie strategii wizerunkowej była włączona zewnętrzna firma która dotąd zarobiła 80 tys. zł. Same grafiki zostały opracowane przez osobę zatrudnioną w Ratuszu. - Powołujemy się głównie na hasło "Grudziądz miasto otwarte" i w logotypie umieszczamy to co dla grudziądzan ważne, czyli Bramę Wodną która zaprasza do miasta - dodaje Maciej Glamowski.
Co to znaczy "Grudziądz miasto otwarte"? - Przede wszystkim jest to hasło skierowane do podmiotów zewnętrznych: turystów, inwestorów. Chcemy im pokazać że jesteśmy otwarci na innowacje, współpracę, rozwój, kulturę, sport - wylicza Małgorzata Kosinska, prezes Grudziądzkiego Holdingu Komunalnego, który zajmuje się tym projektem. - Otwieramy bramy miasta dla nowych mieszkańców, pracowników, inwestorów i turystów.
Prezes Holdingu Komunalnego: - Bądźmy ambasadorami Grudziądza
Jest także narracja wizerunkowa dla grudziądzan. - Grudziądz to moje miasto. Każdy powinien zacząć od siebie: od tego co mówi o mieście, dlatego że o nas czytają inni. Budujemy wspólnotę - tłumaczy prezes Kosinska. - Wszyscy bądźmy ambasadorami Grudziądza.
Prezydent Grudziądza podkreśla: - Budując spójny przekaz, jesteśmy postrzegani jako silna drużyna. Dotąd był pozytywny przekaz i jest, ale wymaga on wzmocnienia stąd nasze działania.
Dodajmy, że po "haszgru", "Pokochaj Grudziądz", to kolejna marka wizerunkowa Grudziądza. Marka, którą władze miasta z prezydentem Glamowskim wprowadzają po blisko trzech trwającej latach kadencji. Czy przyjmie się? Czy na to czekali grudziądzanie?
