https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy chcą jednak starej nazwy centrum Tucholi

Plac Wolności w Tucholi jest miejscem dobrym do spacerów, latem można posiedzieć, a tucholanie i tak idą na Rynek.
Plac Wolności w Tucholi jest miejscem dobrym do spacerów, latem można posiedzieć, a tucholanie i tak idą na Rynek. archiwum
Temat nazwy placu Wolności rozpoczął Zenon Wędzicki, zwrócił się z pismem do radnych. Odezwał się następny tucholanin.

- Dobrze, że pan Zenon Wędzicki zainicjował temat zmiany nazwy pl. Wolności na Rynek. Też miałem zamiar to poruszyć, ponieważ aktualna nazwa rzeczywiście kojarzy się z okupacją hitlerowską, szczególnie starszym osobom żyjącym w tamtych czasach, tym bardziej gdy stracili kogoś najbliższego w rodzinie - argumentuje Zdzisław Lewandowski, który napisał do „Pomorskiej“. - Osobiście nigdy nie używałem nazwy plac Wolności, chyba że chodziło o podanie adresu w korespondencji.

Dalej pisze, że tucholanie na co dzień i tak mówią - na rynku, idę na rynek itp. Nawet w różnych artykułach w „Gazecie Pomorskiej“ często pisze się Rynek, a nie plac Wolności. Więc zmiana nazwy jest jak najbardziej logiczna i uzasadniona.

- Mam nadzieję, że komisja i radni jednogłośnie zagłosują za zmianą nazwy - dodaje Czytelnik.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Waldemar Kierzkowski, przewodniczący komisji samorządu i finansów konsultował temat z radnymi i na razie wygląda na to, że przeważą względy ekonomiczne. - Byłyby duże koszty dla miasta i mieszkańców tam zamieszkałych - mówi radny. - Skonsultujemy, co z tym dalej zrobić.

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tucholanin od urodzenia
W dniu 19.02.2017 o 15:29, bydgoszczanin z tucholi napisał:

Analizując Twoje poprzednie wypowiedzi i ostatnie zdanie można się domyśleć,że chcesz tworzyć nową historię razem z opcjąpromującą reformę oświaty, samorządów itp. Jednym słowemzmieniać wszystko dla dobra prezesa nie bacząc na historię isprawdzone wzorce.

Czy wszystko musi się kojarzyć z jednym ?????Nic mnie nie obchodzi żadna powtarzam "ŻADNA" (jak by były kłopoty z wzrokiem), opcja polityczna.Czy wyraziłem się dość jasno?Jednocześnie podtrzymuje poprzednie stanowisko względem nazwy  Pl.Wolności.

b
bydgoszczanin z tucholi
W dniu 19.02.2017 o 13:27, Tucholanian od urodzenia napisał:

Człowieku co ty porównujesz Bydgoszcz do Tucholi przecież to inny kaliber miasta. To tak jakbyś porównywał Warszawę z Bydgoszczą Historia niech zostanie historią.Żyjemy tu i teraz i tworzymy nowa historię.

Analizując Twoje poprzednie wypowiedzi i ostatnie zdanie można się domyśleć,że chcesz tworzyć nową historię razem z opcją

promującą reformę oświaty, samorządów itp. Jednym słowem

zmieniać wszystko dla dobra prezesa nie bacząc na historię i

sprawdzone wzorce.

G
Gość

Wasza historia pożera niepotrzebne pieniądze

T
Tucholanian od urodzenia
W dniu 19.02.2017 o 09:53, bydgoszczanin z tucholi napisał:

RYNEK nie musi oznaczać centrum miejscowości bo w Bydgoszczyjest oprócz Starego Rynku - Wełniany Rynek, Nowy Rynek, Rybi Rynek. A swoją drogą szkoda, że nie przywiązujesz wagi do historii i do tradycji.

Człowieku co ty porównujesz Bydgoszcz do Tucholi przecież to inny kaliber miasta. To tak jakbyś porównywał Warszawę z Bydgoszczą Historia niech zostanie historią.Żyjemy tu i teraz i tworzymy nowa historię.

b
bydgoszczanin z tucholi
W dniu 18.02.2017 o 22:32, Tucholanin od urodzenia napisał:

Czym się różni Rynek od  Stary Rynek ? Tylko mi nie pisz ,że przymiotnikiem. Bo pomyśle ,ze nie wiesz o cym piszesz.

RYNEK nie musi oznaczać centrum miejscowości bo w Bydgoszczy

jest oprócz Starego Rynku - Wełniany Rynek, Nowy Rynek, Rybi Rynek. A swoją drogą szkoda, że nie przywiązujesz wagi do historii i do tradycji.

T
Tucholanin od urodzenia
W dniu 17.02.2017 o 22:55, Antoni II napisał:

   Nie masz racji, ponieważ w Człuchowie, Grudziądzu , Chemniei wielu innych miastach znajduje się RYNEK a w Bydgoszczy,Chojnicach, Poznaniu czy w Warszawie Stary Rynek !!! 

Czym się różni Rynek od  Stary Rynek ? Tylko mi nie pisz ,że przymiotnikiem. Bo pomyśle ,ze nie wiesz o cym piszesz.

G
Gość
W dniu 17.02.2017 o 22:55, Antoni II napisał:

   Nie masz racji, ponieważ w Człuchowie, Grudziądzu , Chemniei wielu innych miastach znajduje się RYNEK a w Bydgoszczy,Chojnicach, Poznaniu czy w Warszawie Stary Rynek !!! 

no i co z tego?

A
Antoni II
W dniu 17.02.2017 o 22:20, Tucholanian od urodzenia napisał:

Dla mnie rynek to centrum miasta wsi etc. Potoczna nazwa jednego miejsca.Dlaczego zmieniać dobre Plac Wolności na pospolita nazwę wszystkich miejsc centralnych w małych miejscowościach?To ,że historycznie było onegdaj wcale nie musi być teraz.  

 

Dla mnie rynek to centrum miasta wsi etc. Potoczna nazwa jednego miejsca.Dlaczego zmieniać dobre Plac Wolności na pospolita nazwę wszystkich miejsc centralnych w małych miejscowościach?To ,że historycznie było onegdaj wcale nie musi być teraz.  

 
W dniu 17.02.2017 o 22:20, Tucholanian od urodzenia napisał:

Dla mnie rynek to centrum miasta wsi etc. Potoczna nazwa jednego miejsca.Dlaczego zmieniać dobre Plac Wolności na pospolita nazwę wszystkich miejsc centralnych w małych miejscowościach?To ,że historycznie było onegdaj wcale nie musi być teraz.  

Nie masz racji, ponieważ w Człuchowie, Grudziądzu , Chemnie

i wielu innych miastach znajduje się RYNEK a w Bydgoszczy,

Chojnicach, Poznaniu czy w Warszawie Stary Rynek !!!

T
Tucholanian od urodzenia

Dla mnie rynek to centrum miasta wsi etc. Potoczna nazwa jednego miejsca.Dlaczego zmieniać dobre Plac Wolności na pospolita nazwę wszystkich miejsc centralnych w małych miejscowościach?To ,że historycznie było onegdaj wcale nie musi być teraz.  

P
Plac

Niech go nazwą Plac braci Kaczyńskich.Wtedy słowo plac nikomu nie będzie przeszkadzał.Nie ma innych ważniejszych rzeczy do zrobienia tylko zajmować się pierdołami.

g
gość

Tak sprawa nazwy ulicy to piorytet w sprawach miasta 

A
Antoni II
W dniu 17.02.2017 o 10:59, swiz napisał:

Ma być RYNEK i będzie.Tak postanowiono .

Szanowny Panie Antoni.

W Tucholi słowo "rynek" nie ma nic wspólnego z układem urbani-

stycznym, ponieważ już przed I-wszą wojną światową Niemcy używali nazwy Markt /Rynek/ i potem aż do 1939 roku oficjalnie

ten plac nosił nazwę Rynek. Natomiast władze niemieckie nadały

nową nazwę "Platz der Freihait" /Plac Wolności/ na cześć powrotu Tucholi do Rzeszy. Więc powrót do historycznej nazwy

"Rynek" jest jak najbardziej uzasadniony.

s
swiz
W dniu 17.02.2017 o 10:30, Antoni napisał:

A w jaki sposób słowo "wolność"  upamiętnia osoby, organizacje, wydarzenia lub daty symbolizujące komunizm lub inny ustrój totalitarny?Słowo samo w sobie wręcz przeciwnie i tak można je rozumieć, bez względu na źródło nazwy pl.Wolności w Tucholi ( o którym większość aktualnie żyjących nie wie/nie wiedziało/ nie przykłada wagi). To tylko robienie zamieszania (co innego ulica np. Armii Czerwonej), wyrzucanie pieniędzy i duża uciążliwość dla mieszkańców  i przedsiębiorców (nie jestem żadnym z nich). Ato że ludzie używają słowo "rynek" to zupełnie inna sprawa; słowo to używa się w znaczeniu nie nazwy, a układu urbanistycznego.

Ma być RYNEK i będzie.Tak postanowiono .

A
Antoni
W dniu 10.02.2017 o 18:55, Zenon Wędzicki napisał:

Koszty będą jednorazowe - to raz.Propozycja zmiany to nie mój kaprys , ale wynik nowych przepisów prawa - to po drugie. 

A w jaki sposób słowo "wolność"  upamiętnia osoby, organizacje, wydarzenia lub daty symbolizujące komunizm lub inny ustrój totalitarny?

Słowo samo w sobie wręcz przeciwnie i tak można je rozumieć, bez względu na źródło nazwy pl.Wolności w Tucholi ( o którym większość aktualnie żyjących nie wie/nie wiedziało/ nie przykłada wagi). To tylko robienie zamieszania (co innego ulica np. Armii Czerwonej), wyrzucanie pieniędzy i duża uciążliwość dla mieszkańców  i przedsiębiorców (nie jestem żadnym z nich). Ato że ludzie używają słowo "rynek" to zupełnie inna sprawa; słowo to używa się w znaczeniu nie nazwy, a układu urbanistycznego.

K
Kazio
W dniu 14.02.2017 o 20:40, Gość napisał:

to pan Alichniewicz za to zapłaci stać go

Niekoniecznie. Ale przynajmniej też rozsądnie myśli.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska