Łasin uczestniczy w realizowanym przez Urząd Marszałkowski programie, którego celem jest poprawa funkcjonowania administracji w województwie Kujawsko-pomorskim.
Zdaniem włodarzy Łasina, mieszkańcy pozytywne zmiany w Ratuszu odczują już wkrótce. Sprawy petentów załatwiane mają być szybciej i sprawniej.
- Urzędnik będzie miał obowiązek poinformować mieszkańca, jak długo jego sprawa będzie realizowana. Jeśli termin nie zostanie dotrzymany, będą wyciągane konsekwencje - zapewnia Paweł Żuchowski, sekretarz Łasina.
Poza tym wzory wniosków i dokumentów składanych przez mieszkańców zostaną uproszczone i ujednolicone. Będzie je można ściągnąć z portalu internetowego Łasina.
Wprowadzanie certyfikatów jakości ISO w Łasinie w całości finansuje Urząd Marszałkowski. Poza łasińskim Ratuszem o certyfikaty starają się również włodarze powiatów wąbrzeskiego, świeckiego i chełmińskiego.