Podobne badanie zadowolenia z pracy urzędu przeprowadzono na przełomie lat 2012/13. Wtedy wpłynęło 85 ankiet, z czego tylko 62 były kompletne. Biorący udział w sondzie oceniali różne aspekty działalności magistratu w skali od 1 do 5. Średnia ocena satysfakcji ogólnej z obsługi wynosiła 4.06.
Najważniejszymi obszarami wpływający na jakość usług według respondentów są rzetelność obsługi oraz kompetencje urzędników. Obydwa obszary otrzymały przed rokiem odpowiednio 4.36 oraz 4.39. Biorąc pod uwagę deklaracje sekretarza gminy, że badanie miało służyć poprawie skuteczności działania, należałoby się spodziewać, że tegoroczne wyniki będą jeszcze lepsze. Niewątpliwie na ich wiarygodność wpływ będzie miała też liczba wypełnionych ankiet.
Te przygotowano w dwóch wersjach. Formularze papierowe dostępne są: biurze obsługi mieszkańców w holu urzędu, w referacie mieszkaniowym przy ul. Ciepłej 4 oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego. W opcji internetowej należy kliknąć na baner "Oceń urząd" widoczny po lewej stronie portalu www.swiecie.eu - KLIKNIJ TUTAJ. Zostaniemy przeniesieni na stronę "Badania satysfakcji klientów urzędu". Z czterech urzędów, które się tam znajdują, należy wybrać Urząd Miejski w Świeciu, klikając na widoczny obok kwadrat, a następnie na zakładki powyżej.
Pytania podzielone są na pięć części. Dotyczą one m.in. ostatniej wizyty w urzędzie, oceny ogólnego poziomu usług, wizerunku urzędu, indywidualnego podejścia do klienta.
Czytaj e-wydanie »