Most w promocji

Wojciech Giedrys
Takie koszulki juwenaliowe, jaką prezentuje Rafał Srzeniawa-Rupniewski, student informatyki i basista w Zespole CT, sprzedaje samorząd studencki
Takie koszulki juwenaliowe, jaką prezentuje Rafał Srzeniawa-Rupniewski, student informatyki i basista w Zespole CT, sprzedaje samorząd studencki Lech Kamiński
Warszawski WYG International przygotuje strategię promocji budowy mostu na wysokości ul. Wschodniej. Dzięki niej miasto ma pozyskać unijne fundusze na realizację 600-milionowej inwestycji.

Toruńscy drogowcy ogłosili wczoraj wyniki przetargu na opracowanie strategii. W rywalizacji wzięły udział cztery firmy: warszawski WYG International, Imago Public Relations z Katowic, Toma-toe Public Relations z Krakowa oraz toruński Dorfin. Oferta pierwszej z nich została oceniona najwyżej.
Chcą 30,5 tys. zł
Komisja przetargowa wzięła pod uwagę nie tylko cenę - w tym przypadku 30,5 tys. zł - ale również zawartość merytoryczną konspektu przedstawiającego sposób realizacji strategii. - Propozycja przygotowana przez WYG odpowiada naszym oczekiwaniom - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg. - Naszym zdaniem będzie to najskuteczniejsza strategia w dążeniu do celu. Firma dokonała szczegółowej analizy atmosfery wokół budowy drugiego mostu w Toruniu. Postawiła na informację i edukację. Kolejnymi argumentami były bogate doświadczenie firmy oraz atrakcyjna cena.
Drogowcy nie zdradzili jednak szczegółów oferty WYG. - Firma przedstawiła nam konspekt strategii - mówi Kobus-Pęńsko. - 19 maja podpiszemy z nią umowę. Od tego momentu będzie miała 30 dni na opracowanie całej strategii. Zaprezentujemy ją, gdy będzie gotowa.
Mają doświadczenie
Brytyjski WYG International działa na polskim rynku od początku lat 90. Wśród klientów firmy znajdziemy m.in. Kancelarię Premiera RP, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Mamy duże doświadczenie - mówi Jacek Siatkow-ski z WYG International. - Przygotowaliśmy strategię promocji dla województwa mazowieckiego, a także dla takich miast, jak Piła czy Radom.
Celem strategii jest pozyskanie środków na budowę mostu. Gwarancje finansowe pojawią się dopiero po przeniesieniu projektu z listy rezerwowej na podstawową unijnego programu "Infrastruktura i Środowisko". Zwycięska firma wskaże m.in. szanse i zagrożenia projektu, określi grupy odbiorców, a także szczegółowy plan działań promocyjnych do momentu otrzymania dofinansowania.
- Sami będziemy realizować strategię - mówi Kobus-Pęńsko. - Nie zlecimy tego firmie zewnętrznej. Chcemy zacząć od razu, gdy dokument będzie gotowy. Pieniądze na ten cel są zarezerwowane w tegorocznym budżecie miasta.
Strona mostowa
Miasto rozpoczęło już działania promocyjne. Wczoraj ruszył serwis internetowy poświęcony przeprawie. Jest dostępny pod adresem: www.most.torun.pl. W serwisie znajdziemy szczegółowe informacje o inwestycji m.in. kalendarium działań, porównanie trasy wschodniej i staromostowej, decyzje i opracowania dotyczące przeprawy. Dostępne są też audycje telewizyjne o moście. Za pomocą strony będzie można także zadawać pytania. Budowa serwisu kosztowała 3 tys. zł (brutto).
Ulotka z mapą
Oprócz tego drogowcy przygotowali ulotkę informacyjną, która będzie wkładką do jednej z lokalnych gazet. Mieszkańcy znajdą w niej mapę ilustrującą przebieg trasy wschodniej oraz harmonogram działań. Druk broszury kosztował 8 tys. zł.
Jak wyglądają przygotowania do inwestycji? - Kończymy prace nad częścią drogową projektu budowlanego - mówi Marcin Szerszeń, kierownik projektu mostowego w MZD. - Wniosek o pozwolenie na budowę chcemy złożyć na początku trzeciego kwartału br. Do końca tego roku planujemy osiągnąć pełną gotowość do realizacji zadania.
Pomogą przy wniosku
Toruński projekt zakwalifikował się do tzw. inicjatywy Jaspers. To oznacza, że drogowcy otrzymają pomoc m.in. w opracowaniu wniosku o unijne dofinansowanie. - Nie gwarantuje to jednak pozyskania dotacji - mówi Szerszeń.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie