https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Myśliwy strzelał do dzika pod blokiem w Bydgoszczy. Czy to zgodne z prawem?

Dorota Witt
Myśliwy strzelał do dzika pod oknami domów, ślady widać na zdjęciu. Według relacji Czytelnika działo się to pół godziny po północy
Myśliwy strzelał do dzika pod oknami domów, ślady widać na zdjęciu. Według relacji Czytelnika działo się to pół godziny po północy Nadesłane
Spotkanie dzika na Osowej Górze to nic wyjątkowego. Głośno zrobiło się o tym, który zadomowił się obok placu zabaw. Został odstrzelony. - Powie ktoś, że nic się nie stało. Ot, dzik stracił życie. Ale czy można strzelać pod oknami? - pyta nasz Czytelnik.

- Wczoraj, 30 minut po północy, tuż pod moimi oknami padł strzał. Wyjrzałem. Okazało się, że to strzelał myśliwy - do dzika, który od kilku tygodni chodził po Osowej Górze - zaalarmował nas Czytelnik.

Co, gdyby chybił?

- Powie ktoś, że nic się nie stało, tylko jeden dzik stracił życie. Mnie nie przeszkadzał, ale byli tacy, którzy się obawiali o bezpieczeństwo. Choroby, nieprzewidywalne zachowanie dzikiego zwierzęcia - mogę się z tym zgodzić. Pytanie brzmi - czy myśliwy mógł strzelać tak blisko domów? To najwyżej 15 m od zabudowań, bezpośrednio pod oknami bloków. A o tej porze ludzie jeszcze chodzą po ulicach, wyprowadzają psy na spacer.

Czytelnik zgłosił sprawę na policję, ale to może niewiele pomóc. Jak poinformował nas Mieczysław Wojtaś z Wydziału Zarządzania Kryzysowego urzędu miasta, wszystko odbyło się zgodnie z prawem, a decyzję o odstrzale redukcyjnym wydał prezydent miasta.
- Ustawa mówi, że polowania nie mogą odbywać się w odległości 150 m od zabudowań, ale chodzi o zorganizowane polowania, a tu mamy do czynienia z pojedynczym odstrzałem, przeprowadzonym ze względu na zagrożenie życia i zdrowia mieszkańców.
Ci od prosili o interwencję.

- Ale ludzie mają różne podejście: jedni chcą pozbyć się zwierzęcia, inni go bronią - mówi Mieczysław Wojtaś. Dodaje, że myśliwy sam decyduje, czy może bezpiecznie oddać strzał, wybiera odpowiednie według niego miejsce.

- Myśliwy musi zachować szczególną ostrożność i ją zachował, wszystko odbyło się legalnie - mówi Marek Grugel, łowczy okręgowy w Polskim Związkiem Łowieckim Zarząd Okręgowy w Bydgoszczy.

Zakaz odławiania dzików

Od 1,5 roku nie można już odławiać dzików i wywozić ich do lasów za miasto. Z obawy przed rozprzestrzenianiem wirusa ASF wprowadzono ogólnopolskie regulacje, które pozwalają w takich sytuacjach tylko na odstrzał zwierzęcia na miejscu lub (jeśli to zbyt niebezpieczne) odłowienie go i uśmiercenie farmakologiczne. W drugim przypadku mięso jest utylizowane, bo nie nadaje się do spożycia. Inaczej jest, jeśli dzik zostaje zastrzelony.

- Miasto nie płaciło za odstrzał ani za utylizację, właśnie dlatego, że myśliwy zabrał mięso - mówi Mieczysław Wojtaś. Przypomina, że dziki przychodzą na osiedla jak do stołówki, przez nieodpowiedzialne zachowanie ludzi, którzy wyrzucają do śmieci resztki jedzenia.

Odstrzały redukcyjne na terenie Bydgoszczy

  • W zeszłym roku odstrzelono na terenie miasta 8 dzików.
  • W 2017 roku - 12 dzików.
  • W 2016 roku - 9 dzików.
  • W 2015 roku - 8 dzików.
  • W 2014 - 6 dzików.

Flash INFO, odcinek 22 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 179

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mimo
Warto poczytać trochę na temat samego myślistwa:

https://spy-optic.pl/blog/category/myslistwo/
G
Gość
2019-07-12T16:41:08 02:00, MonX:

Marzę o czasach, gdy to dziki (albo ktokolwiek inny) będą redukowały pogłowie myśliwych.

13 lipca 2019, 1:47, Gość:

Tak jakby teraz nie próbowały :-)

A jakże. Próbują!

Na razie ja i mój 9,3x62 (Geco Plus, bo inne blokują mi się w półautomacie) wygrywamy, ale to może nie trwać wiecznie.

Jestem tego świadomy.

I wiesz co, "owco" (takie zwierzę o skudlonej sierści, które najczęściej zajmuje się żuciem trawy i wydawaniem odgłosu: "Beeee!"), to jest właśnie piękne w myślistwie.

Miałeś już w życiu COŚ, coś osiągnąłeś. Jesteś (byłeś ?): politykiem, aktorem, policjantem, lekarzem, księdzem, strażnikiem więziennym, biznesmenem, ..., ... Potem pozwoliłeś sobą na stażu przez rok pomiatać jak szmatą, zdałeś niełatwy Egzamin Państwowy, zostałeś MYŚLIWYM.

Teraz wstajesz o 04:00 albo nie śpisz całą noc pilnując pola faceta, który nawet nie wie jak poprawnie napisać podanie o szkodę łowiecką.

I nie wiesz, czy strzelony właśnie dzik do którego podchodzisz o 01:00 nie podniesie się i nie zacznie na ciebie szarżować i czy wrócisz do domu zmęczony, ale "z tarczą", czy wylądujesz (przy dużej dozie szczęścia, bo jest 01:00 w nocy, a jesteś sam w lesie!) na SORze, z półdupkiem lub brzuchem pochlastanym szablami (oręż dzika).

I wiesz co "owco"? Godzimy się z tym.

Bo jeżeli nigdy nie podchodziłeś kozła lub byka, albo nie dochodziłeś przez 2 godziny, o drugiej w nocy odyńca (kiedy w gazażu stoją dwa Mercedesy i Porshe, i mógłbyś sobie to wszystko "odpuścić"), nie zrozumiesz.

Po prostu nie zrozumiesz. :-)

?

G
Gość
2019-07-12T16:02:38 02:00, j.a:

5lat więzienia!! bezwzględnie. O zakazie posiadaniu nawet noża w domu nie wspomnę!

Tak dla ciebie bezwzględne dożywocie eunuchu

G
Gość
2019-07-12T16:41:08 02:00, MonX:

Marzę o czasach, gdy to dziki (albo ktokolwiek inny) będą redukowały pogłowie myśliwych.

Tak jakby teraz nie próbowały :-)

A jakże. Próbują!

Na razie ja i mój 9,3x62 (Geco Plus, bo inne blokują mi się w półautomacie) wygrywamy, ale to może nie trwać wiecznie.

Jestem tego świadomy.

I wiesz co, "owco" (takie zwierzę o skudlonej sierści, które najczęściej zajmuje się żuciem trawy i wydawaniem odgłosu: "Beeee!"), to jest właśnie piękne w myślistwie.

Miałeś już w życiu COŚ, coś osiągnąłeś. Jesteś (byłeś ?): politykiem, aktorem, policjantem, lekarzem, księdzem, strażnikiem więziennym, biznesmenem, ..., ... Potem pozwoliłeś sobą na stażu przez rok pomiatać jak szmatą, zdałeś niełatwy Egzamin Państwowy, zostałeś MYŚLIWYM.

Teraz wstajesz o 04:00 albo nie śpisz całą noc pilnując pola faceta, który nawet nie wie jak poprawnie napisać podanie o szkodę łowiecką.

I nie wiesz, czy strzelony właśnie dzik do którego podchodzisz o 01:00 nie podniesie się i nie zacznie na ciebie szarżować i czy wrócisz do domu zmęczony, ale "z tarczą", czy wylądujesz (przy dużej dozie szczęścia, bo jest 01:00 w nocy, a jesteś sam w lesie!) na SORze, z półdupkiem lub brzuchem pochlastanym szablami (oręż dzika).

I wiesz co "owco"? Godzimy się z tym.

Bo jeżeli nigdy nie podchodziłeś kozła lub byka, albo nie dochodziłeś przez 2 godziny, o drugiej w nocy odyńca (kiedy w gazażu stoją dwa Mercedesy i Porshe, i mógłbyś sobie to wszystko "odpuścić"), nie zrozumiesz.

Po prostu nie zrozumiesz. :-)

e
e4rasa
2019-07-12T16:41:08 02:00, MonX:

Marzę o czasach, gdy to dziki (albo ktokolwiek inny) będą redukowały pogłowie myśliwych.

WIESZ DURNIU O CZYM PISZESZ? Zdajesz sobie sprawę jak groźne są dziki? Człowiek nie ma z nimi żadnych szans.Co by było gdyby zaatakował ludzi,dzieci? Zabiłby. Dzik atakuje ludzi-https://youtu.be/tlzFovpnrpg

M
MOL
2019-07-12T16:41:08 02:00, MonX:

Marzę o czasach, gdy to dziki (albo ktokolwiek inny) będą redukowały pogłowie myśliwych.

CZYLI TWOJE TEŻ DURNIU,HAHAHAHA

M
MonX
Marzę o czasach, gdy to dziki (albo ktokolwiek inny) będą redukowały pogłowie myśliwych.
j
j.a
5lat więzienia!! bezwzględnie. O zakazie posiadaniu nawet noża w domu nie wspomnę!
G
Gość
2019-07-11T14:45:25 02:00, JOU:

Myśliwy do takich sytuacji jest przeszkolony i posiada odpowiednią wiedzę na temat jak to zrobić, żeby kogoś nie skrzywdzić. Niech zezwolą im strzelać z tłumnika to nie będzie takiego huku z broni i przez ciekawskich lub zezwolą strzelać z łuku. Jest to zakłucanie spokoju... lub ciszy nocnej. Broń z tłumnikiem nadal ustawodawcy uważają jako broń szczególnie niebezpieczną - żenada. Na zachodzi od dawna stosują i ludzie przez to są zdrowsi.. i mniej wylewni...

Strzel se z łuku w czoło?

G
Gość
2019-07-11T14:51:45 02:00, gosc2000:

Tak, to zgodne z prawem. Mysliwy zasluguje na pochwale, bowiem zareagowal w sytuacji poptencjalnego zagrozenia zycia. Dobrze, ze sa jeszcze ludzie odpowiedzialni i reaguja.

Kara więzienie dla kowboja to nie dziki zachód!!!

G
Gość
2019-07-11T14:51:45 02:00, gosc2000:

Tak, to zgodne z prawem. Mysliwy zasluguje na pochwale, bowiem zareagowal w sytuacji poptencjalnego zagrozenia zycia. Dobrze, ze sa jeszcze ludzie odpowiedzialni i reaguja.

2019-07-11T21:26:46 02:00, Gość:

Szkoda że Cię nie pożarł, jak czerwonego kapturka... tępy cebulaku..

Dwa lata bezwzględnego więzienia dla tego co strzela między blokami!!!

K
K.Soze
2019-07-10T15:35:10 02:00, Ezechiel:

To nie mysliwy!!!!!

Gosc ktory strzelal ma specjalne pozwolenie na odstrzal w miescie!!!!

Radze pseudofachowcom poszukac i sprawdzic odpowiednie przepisy.....

2019-07-10T21:37:48 02:00, Gość:

Drogi pseudofachowcu,

Uprawnienia do odstrzału zwierząt łownych (nie psów, kotów, gołębi, szczurów, tylko tych wymienionych w ustawie) mają zgodnie z ustawą wyłącznie myśliwi. Nawet policja lub wojsko, kiedy znajdzie zwierzę w beznadziejnym stanie nie ma prawa go dostrzelić (to byłoby kłusownictwo). Muszą wzywać myśliwego.

Tak więc, grupa amatorów-ochotników płacących za wszystko z własnych kieszeni (nawet za własnoręcznie upolowaną zwierzynę, kiedy chcą ja zabrać na użytek własny) i w swoim czasie wolnym, reguluje w tym kraju od 120 lat populację zwierząt i to z sukcesem.

2019-07-11T14:52:39 02:00, gosc2000:

racja!!!

2019-07-11T21:25:09 02:00, Gość:

Amatorów morderców... Bandytów...to krwawe hobby dla psycholi, mieniących się pod płaszczykiem regulacji niespeľnionymi w życiu i pozbawionych empatii bandytów...

Od jakiegoś czasu obserwuję interesujący trend. W takich pyskówkach na temat myśliwych "strona myśliwych" posługuje się najczęściej mniej lub bardziej trafionymi argumentami, natomiast po stronie "Dzielnych Zielonych Obrońców Przyrody", to wyłącznie inwektywy i to przeważnie te same: impotenci, alkoholicy, mordercy, bandyci, psychole i niespełnieni w życiu.

Aaaa! I jeszcze nasze żony oddają się masowo listonoszom i hydraulikom.

:-)))

Może to dlatego, że od nas wymaga się testów psychologicznych i na inteligencję, a żeby zostać "Dzielnym Zielonym Obrońcą Przyrody", wystarczy palić trawę i pieprzyć głupoty bez znajomości tematu.

O
Obywatel
Wystarczyło dzika odgonic,przeploszyc wraz z jakimś swoim kolegą mysliwym,następny raz niech so walnie w kolano

Darz Bór!
g
gosc2000
2019-07-10T15:35:10 02:00, Ezechiel:

To nie mysliwy!!!!!

Gosc ktory strzelal ma specjalne pozwolenie na odstrzal w miescie!!!!

Radze pseudofachowcom poszukac i sprawdzic odpowiednie przepisy.....

2019-07-10T21:37:48 02:00, Gość:

Drogi pseudofachowcu,

Uprawnienia do odstrzału zwierząt łownych (nie psów, kotów, gołębi, szczurów, tylko tych wymienionych w ustawie) mają zgodnie z ustawą wyłącznie myśliwi. Nawet policja lub wojsko, kiedy znajdzie zwierzę w beznadziejnym stanie nie ma prawa go dostrzelić (to byłoby kłusownictwo). Muszą wzywać myśliwego.

Tak więc, grupa amatorów-ochotników płacących za wszystko z własnych kieszeni (nawet za własnoręcznie upolowaną zwierzynę, kiedy chcą ja zabrać na użytek własny) i w swoim czasie wolnym, reguluje w tym kraju od 120 lat populację zwierząt i to z sukcesem.

racja!!!

g
gosc2000
Tak, to zgodne z prawem. Mysliwy zasluguje na pochwale, bowiem zareagowal w sytuacji poptencjalnego zagrozenia zycia. Dobrze, ze sa jeszcze ludzie odpowiedzialni i reaguja.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska