1 stycznia 2012 r. - to umowny termin przekształcenia MZK z zakładu budżetowego w spółkę. - Wiele zależy m.in. od tego, kiedy nowy podmiot zostanie zarejestrowany w krajowym rejestrze sądowym - podkreśla Ewa Kossakowska, szefowa miejskiego biura ekonomiki i nadzoru właścicielskiego.
Pasażerowie nie odczują skutków operacji. O pracę nie musi się też martwić załoga. Spółka stanie się także właścicielem pojazdów i użytkownikiem wieczystym dwóch zajezdni przy Legionów i Sienkiewicza.
Toruński MZK spółką już od nowego roku?
Ile pochłonie przekształcenie? W pierwszym roku funkcjonowania utrzymanie firmy wzrośnie o 1,9 mln zł. Zalety? MZK jako spółka będzie mógł prowadzić dodatkową działalność, zaciągać kredyty, pozyskać zewnętrzny kapitał, a jego zobowiązania nie będą wliczane do miejskich długów. Usługi dla miasta ma świadczyć jako podmiot wewnętrzny. Za co otrzyma wynagrodzenie w formie rekompensaty.
Rajcy byli jednomyślni. Organizacją transportu - czyli m.in. liczbą połączeń czy trasami przejazdu - będzie się zajmować magistracki wydział gospodarki komunalnej.
Ceny biletów wciąż będzie ustalać rada miasta. Na razie nie są planowane zmiany stawek.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje