https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

MZK w Bydgoszczy mają plan

(bog)
MZK chce kupić 6 albo nawet 7 nowych tramwajów.
MZK chce kupić 6 albo nawet 7 nowych tramwajów. Jarosław Pruss/archiwum
MZK chce wyremontować starą zajezdnię przy ul. Toruńskiej i przy okazji kupić 6 albo nawet 7 nowych tramwajów.

Jest kolejna szansa na odmłodzenie bydgoskich tramwajów. Po podpisaniu przez miasto umowy z PESĄ na zakup 15 składów, na jeszcze inny pomysł wpadły władze Miejskich Zakładów Komunikacyjnych.

Przeczytaj także: Spore podwyżki w Bydgoszczy. Bilet będzie kosztował 3,3 zł!

Podstawą planu MZK jest jednak gruntowna modernizacja obecnej zajezdni tramwajowej przy ulicy Toruńskiej. Ma ona spełniać wszystkie wymogi potrzebne do obsługi niskopodłogowego taboru. - Nasz pomysł polega na połączeniu tego projektu z zakupem 6, 7 kolejnych nowych tramwajów - mówi nam Paweł Czyrny, prezes MZK. Tłumaczy też, jak miałoby wyglądać finansowanie całej inwestycji. - Możemy ją zabezpieczyć wkładem własnym ze sprzedaży zajezdni przy ulicy Szajnochy, środkami unijnymi w granicach 50-60 procent wartości inwestycji i kredytem spłacanym z przychodów naszej spółki - wyjaśnia Czyrny.
Przeszkodą do realizacji tego planu może jednak być brak czasu. Zarząd miejskiej spółki sam bowiem przyznaje, że może go zabraknąć na pozyskanie pieniędzy z aktualnych jeszcze programów UE na lata 2007-13. - Późno się za to zabieramy, ale dopiero teraz udało nam się sprzedać Szajnochy i pozyskać wkład własny. Będziemy jednak szukać wszystkich możliwych rozwiązań, jak nie w tej perspektywie unijnej to na pewno w kolejnej - zapowiada prezes MZK.

Ze wstępnych wyliczeń wynika, że tylko koszt modernizacja zajezdni pochłonie nawet 25 mln złotych. Około 8,5 kolejnych trzeba będzie zapłacić za każdy z 6 ,7 tramwajów. Szczegółowy plan finansowania zostanie jednak opracowany dopiero po ostatecznym określeniu uwarunkowań sposobu i zakresu świadczenia usług przez MZK w przyszłości.

Jeśli uda się go zrealizować, to nowe tramwaje pojawią się nie tylko na liniach obsługujących Fordon, czy dworzec PKP. Do tego poprawi się jakość miejskiego taboru, którego średnia wieku przekroczyła już 26 lat. Tymczasem kres technicznej używalności naszych wagonów wynosi 40 lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol
Brawo !! Szkoda, że tylko 7 tramwajów. Tak 15 to już by było widać różnicę.
f
forumbydgoszczy.pl
Nareszcie w MZK ktoś pomyślał i zauważył, że można starać się o dofinansowanie z UE.
Lepiej późno niż wcale. Najważniejsze, że pieniądze po starej zajezdni pójdą na tramwaje.
O komunikacji...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska