Niedziela była ostatnim dniem konsultacji społecznych w sprawie nowego układu komunikacji miejskiej, który będzie obowiązywał, po oddaniu do użytku linii tramwajowej do Fordonu. Mieszkańcy przez dwa tygodnie mogli przesyłać do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Społecznej swoje wnioski w sprawie nowego przebiegu linii autobusowych i tramwajowych. Pojawiło się ich bardzo dużo.
- Wpłynęło do nas 250 kart konsultacyjnych - informuje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP.
Jak przekazał przedstawiciel drogowców propozycje zmian były bardzo różne. Nie chce jednak zdradzać czego dokładnie dotyczyły. - Teraz musimy wszystko przeanalizować i zastanowić się co można jeszcze wdrożyć - mówi Kosiedowski.
Swoimi propozycjami pochwaliło się natomiast Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego. Miłośnicy komunikacji przede wszystkim odnieśli się do najczęściej komentowanych propozycji, zaproponowanych przez ZDMiKP, czyli zakończenia linii 83 przy rondzie Maczka i pozbawienie linii 79 dojazdu do dworca PKP.
- Rondo Maczka, to słaby punkt przesiadkowy - twierdzi Paweł Górny z bydgoskiego stowarzyszenia. - Podobnie jest z węzłem Garbary, który nie spełnia warunków przesiadkowych - dodaje.
Przedstawiciele stowarzyszenia zaproponowali, aby linia 83 kończyła kurs przy stacji Bydgoszcz Zachód. Autobusy miałyby do niej dojeżdżać ulicą Flisacką. W drodze powrotnej na os. Tatrzańskie pojazdy jechałyby ul. Bronikowskiego do Grunwaldzkiej i wtedy starym mostem do r. Maczka. Poza tym stowarzyszenie zaproponowało, aby linia 83 jechała od r. Wielkopolskiego do alei Mickiewicza i Gdańską do Artyleryjskiej. ZDMiKP zaplanował natomiast, by 83 „zahaczyła” o ul. Powstańców Wielkopolskich, a potem autobusy skręcałyby już w prawo w ulicę Ogińskiego i dojeżdżałyby do Sułkowskiego.
- Z naszych obserwacji wynika, że co trzeci pasażer, jadący z Fordonu wysiada na przystanku przy Teatrze Polskim. Pominięcie go, to osłabienie oferty przewozowej - twierdzi Paweł Górny,
Poza tym miłośnicy komunikacji chcieliby, aby linia 79 dojeżdżała do pętli przy Rycerskiej, ale zaczynała kurs przy skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Magnuszewskiej. ZDMiKP proponuje natomiast trasę od Kapuścisk do węzła Garbary.
Analiza wniosków ma potrwać kilkanaście dni. Raport z konsultacji ma zostać opublikowany w drugiej połowie przyszłego miesiąca.