Decyzja w sprawie wyboru wariantów budowy obwodnic obu miast na Krajnie miał być podjęta do końca czerwca, zaś sama budowa miała się zakończyć w roku 2023.
Ale decyzji nie ma i nie wiadomo kiedy tak ważne drogi dla mieszkańców powiatu i całego północno-zachodniego fragmentu regionu powstaną.
Jak już pisaliśmy w sępoleńskim wydaniu „Pomorskiej”, o decyzje w sprawie wyboru wariantu obwodnic zapytał na ostatniej sesji radny Jan Król.
Obawy co do opóźniających się decyzji pojawiły się już w lutym, gdy Jarosław Gołębiewski został odwołany ze stanowiska dyrektora bydgoskiego oddziału GDDKiA. Pełniącym obowiązki dyrektora został Zbigniew Szymczak, zastępca ds. inwestycji. Po nim w połowie kwietnia p.o. został Radosław Kantak, który jest jednocześnie dyrektorem gdańskiego oddziału GDDKiA. Ma więc podwójne obowiązki.
Przeczytaj także: Budowa obwodnic Kamienia i Sępólna znowu się opóźnia
- Obawiamy się, że zawirowania w temacie budowy obu obwodnic związane są z sytuacją w bydgoskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym niedawno odwołano dyrektora, a potem powołano nowego - mówi nam Jarosław Tadych. - Jakiś wpływ na nasze obwodnice może mieć także zejście z budowy drogi ekspresowej S5 włoskiego wykonawcy. To jest bowiem teraz najważniejszy problem dla GDDKiA.
Jarosław Tadych ma nadzieję, że odpowiedzi na najważniejsze pytania uzyska w najbliższą środę w czasie spotkania w Sępólnie z wojewodą kujawsko-pomorskim Mikołajem Bogdanowiczem. Co prawda głównym punktem wizyty wojewody będzie wręczenie rządowych promes na odbudowę zniszczonej w nawałnicy 2017 roku drogi Sośno-Wąwelno - Mrocza, ale samorządowcy mają też nadzieję, że dowiedzą się czegoś, czego jeszcze nie wiedzą.
- Będziemy pytać pana wojewodę, będziemy zabiegać o to, aby te drogi jednak powstały, bo są bardzo ważne dla naszego powiatu, a nawet szerzej, dla regionu - przekonuje starosta.
Samorządowcy wiedzą już natomiast to, że obwodnice nie powstaną jak obiecano do roku 2023. Gdyby zbudowano je rok lub dwa lata później, to i tak będzie dobrze.
- Zgodnie z przepisami wewnętrznymi GDDKiA posiedzenie Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych, w którym uczestniczą przedstawiciele władz samorządowych, jest organizowane po dostarczeniu przez projektanta opracowań i po sprawdzeniu ich - wyjaśnia nam Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA. - Planowane na czerwiec spotkanie z udziałem samorządów musiało zostać przesunięte ze względu na fakt, że projektant wprowadza poprawki i uzupełnienia w dokumentacji, które zgłosiliśmy.
Przeczytaj także: Kierowcy żyją budową obwodnic Sępólna i Kamienia
Spotkanie planowane jest na koniec III kwartału, ale ostateczny termin uzależniony jest od weryfikacji dokumentacji projektowej.
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego ma biec 6,5 - kilometrowym łukiem po wschodniej stronie miasta. Obwodnica Kamienia Krajeńskiego pobiegnie 2,5-kilometrowym odcinkiem na zachód od miasta.
