Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odpuszczamy zagraniczne wczasy. Teraz w Polskę jedziemy i też się cieszymy

Marek Weckwerth
Naszą sierpniową przygodę rozpoczniemy na Kaszubach
Naszą sierpniową przygodę rozpoczniemy na Kaszubach Marek Weckwerth
Pod hasłem: „W Polskę jedziemy” zapraszamy Państwa do zwiedzania naszego pięknego kraju, który w tym roku cieszy się znacznie większą popularnością niż tradycyjne zagraniczne kierunki wyjazdów, by wspomnieć o Hiszpanii, Italii, Grecji i Chorwacji.

Powód jest oczywisty – to pandemia COVID -19 i zagrożenia jakie niesie dla miłośników dalszych wyjazdów. Pojawiają się także obawy, że po powrocie trzeba będzie odbyć 14- dniową kwarantannę. Tak zrobiła ostatnio Wielka Brytania i niektóre regiony Francji dla wracających z wypoczynku w Hiszpanii, gdzie notuje się wzrost zachorowań.

Za nami region

Dlatego wielu Polaków wybiera się na urlop w granicach kraju. Na szlaki i do ciekawych, a nie zatłoczonych miejsc Kujaw i Pomorza zapraszaliśmy na naszych łamach przez wszystkie soboty lipca. Poznaliśmy bliżej najważniejsze krainy regionu: Kujawy, wschodnią Wielkopolskę z Pałukami, ziemię dobrzyńską i chełmińską oraz Pomorze.

Turystyka ożywa. Sprawdziliśmy w stanicy PTTK Wdzydze Kiszewskie

Nadal zachęcamy do poznawania najbliższej i nieco dalszej okolicy, do korzystania z bazy noclegowej i gastronomicznej, do uczestnictwa w rajdach i wycieczkach, w spływach kajakowych, rejsach żeglarskich. Bo u nas jest naprawdę ciekawie i pięknie, i są możliwości aktywnego, a także biernego wypoczynku, czy też ukierunkowanego na podreperowanie zdrowia w uzdrowiskach.

Wsparcie dla branży

W ten sposób, poszerzając swoje horyzonty, wspomagamy też mocno doświadczoną przez epidemię branżę, konkretnych ludzi i ich rodziny żyjących z turystyki.

Wciąż jednak nie możemy zapominać o zachowaniu dystansu społecznego i noszeniu w miejscach publicznych i sklepach maseczek.

Nasze propozycje

Czas jednak leci i w sierpniu zajrzymy w nieco dalsze rejony, zaczynając już jutro (w sobotę) od znajdujących się tuż za północną miedzą Kaszub.

To świetny i tani ze względu na niewielką odległość sposób na spędzenie urlopu. A jednak, święcie w to w redakcji wierzymy, będzie to urlop udany, bo Kaszuby to urozmaicony krajobraz - urocze jeziora, rzeki i wzgórza , i wiele ciekawych miast, miasteczek i wsi.

Za każdym razem, zatem w najbliższą i kolejne soboty, zaproponujemy Czytelnikom aż dwie kolumny okraszonego zdjęciami tekstu.
Zawiedzeni nie będą także miłośnicy wypoczynku nad morzem i w górach, jak również w Jurze Krakowsko- Częstochowskiej.

Bon pomoże

Zachętą do wyjazdów w Polskę może być m.in. bon turystyczny, czyli jednorazowo 500 zł na każde dziecko do 18. roku życia, którym od sierpnia będzie można płacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne na terenie kraju.

Warto wspomnieć, że bon turystyczny, a właściwie jego uzupełnienie, obejmuje też jedno dodatkowe 500-złotowe świadczenie dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, czyli w sumie 1000 zł.

Jak się szacuje, z tej formy wsparcia może skorzystać prawie 6,5 milionów dzieci, w tym tych, których rodzice pracują za granicą.

To jest odrodzenie

Polska Organizacja Turystyczna uważa, że turystyka krajowa odradza się po klęsce epidemii i sama zachęca do wyjazdów.
POT prowadzi kampanię społeczno – informacyjną pod hasłem „Odpoczywaj w Polsce bezpiecznie” i przyznaje certyfikaty „Obiekt bezpieczny higienicznie”, którym posługuje się już ponad tysiąc obiektów noclegowych.

Nasze dziennikarskie obserwacje potwierdzają zdanie POT-u, zwłaszcza że od początku tegorocznego sezonu uczestniczyliśmy w wielu już wyjazdach i imprezach turystycznych na Kujawach i Pomorzu, i znacznie dalej - od morza po góry.

Trochę się zapominamy

Nasze obawy dotyczą tylko nazbyt dużego entuzjazmu, z jakim Polacy po wiosennym lokaucie oddają się wakacyjnym uciechom, zapominając o czyhającym, a przecież niewidocznym zagrożeniu.

Widzieliśmy więc tłumy kłębiące się jeszcze u progu sezonu bez maseczek na nadjeziornych i nadmorskich plażach, w restauracjach i barach szybkiej obsługi, w dopiero co otwartych muzeach, na popularnych szlakach turystycznych. Tłumy widzieliśmy na przykład w słynnym Muzeum Papiernictwa w Dusznikach - Zdroju), ale - co należy pochwalić - wszyscy zwiedzający byli w maseczkach.

Tłumy ciągną nad morze do Krynicy. Nikt tam nie widział wirusa

W szczycie wakacji ludzi tylko przybyło, a obaw o zarażenie o dziwo ubyło. Ale codzienne dane z Ministerstwa Zdrowia nie pozostawiają złudzeń, że dobrze nie jest.

Ładowanie akumulatorów

Nie warto więc ryzykować zdrowia i życia, ale zdecydowanie warto wyjeżdżać, bo letni czas trzeba wykorzystać. Trzeba to zrobić właściwie, w ruchu na świeżym powietrzu, na szlakach turystycznych, co wzmocni nasze siły witalne i pozwoli na załadowanie przysłowiowych akumulatorów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?