Około tysiąca odbiorców bez prądu. Za długą przerwę, weź bonifikatę

Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Wiceminister Energii Andrzej Piotrowski oraz prezesi Enei Operator ogladają odbudowę linii 15 kv Tuchola Łyskowo
Wiceminister Energii Andrzej Piotrowski oraz prezesi Enei Operator ogladają odbudowę linii 15 kv Tuchola Łyskowo Enea Operator
Udostępnij:
Na obszarze działania Enei Operator nadal trwa wielka mobilizacja. Pracuje ponad 100 brygad. Bez prądu w naszym regionie jest jeszcze ok. 1 tys. odbiorców.

- Od nocy z 11/12 sierpnia bez prądu było 132 tysiące odbiorców. Obecnie około tysiąca odbiorców w regionie nie ma energii - mówił nam wczoraj Waldemar Olterz bydgoskiego oddziału Enei Operatora.

Ponad 100 brygad usuwa skutki nawałnicy. W poniedziałek spółka załączyła pod napięcie linię wysokiego napięcia 110 kV (Kilovoltów) Szubin-Paterek. Jest to jedna z ponad 20 uszkodzonych podczas piątkowej nawałnicy linii wysokiego napięcia należących do firmy.

Kataklizm na obszarze Enei Operator zniszczył łącznie ok. 70 słupów wysokiego napięcia, które mają średnio wysokość ok. 24 m i ważą nawet po dwie tony.

- Na linii relacji Szubin-Paterek trzeba było wymienić dwa doszczętnie zniszczone słupy wysokiego napięcia, a jeden naprawić – wyjaśnia Włodzimierz Hypszer, dyrektor bydgoskiego oddziału Enei Operator. - W przypadku tej linii mieliśmy dużo szczęścia, ponieważ stosunkowo szybko udało się przywrócić zasilanie. Zdecydowanie gorzej sytuacja wygląda na północy województwa kujawsko-pomorskiego i w powiecie chojnickim. Tam linie 110 kV zostały zniszczone na bardzo długich odcinkach. Dla przykładu na linii 110 kV z Sępólna do Koronowa wichura złamała 6 słupów, a z przewodów zdjęliśmy 10 przewróconych drzew. Jeszcze gorzej było w przypadku linii wysokiego napięcia Chojnice Kościerska-Tuchola. Tam po nawałnicy zastaliśmy 22 złamane słupy. Przed nami też odbudowa jeszcze ok. 1000 słupów średniego i niskiego napięcia.

Przykład odbudowy sieci
Przykład odbudowy sieci fot. Enea Operator

Przeczytaj też: Energetycy od piątku walczą z awariami. Bez prądu jest w regionie 9,7 tys. odbiorców

Nie miałeś prądu dłużej niż 24 godziny? Złóż wniosek o bonifikatę
Wiele rodzin nie miało prądu przez okres od kilku dni do ponad tygodnia. - Klientom spółki przysługuje bonifikata za przekroczenie czasu dopuszczalnej jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej wynoszącej 24 godziny - przypomina Enea Operator. - W celu uzyskania bonifikaty z tego tytułu, nasz klient lub posiadający tzw. umowę kompleksową ze sprzedawcą energii elektrycznej, powinien złożyć pisemny wniosek. Należy w nim podać dane zgłaszającego, adres obiektu, datę zdarzenia oraz informacje o przekroczeniu dopuszczalnego 24-godzinnego czasu przerwy w dostawie energii elektrycznej.

Wniosek można złożyć osobiście lub listownie w każdym oddziale firmy (Bydgoszcz - Dr. E. Warmińskiego 6, Chojnice - 14 Lutego 15, Inowrocław - Szymborska 32, Mogilno - Obrońców Mogilna 3a, Nakło n. Notecią - Nowa 41a, Świecie - Wojska Polskiego 38a). Osobiście lub listownie w biurze obsługi klienta sprzedawcy. Faxem (nr 61 850 44 64) i e-mailem ([email protected]) lub przez aplikację e-bok.

Czytaj również: Energetycy stale pracują. 4 700 odbiorców bez prądu

Spółka przeanalizuje szczegółowo każde zgłoszenie, a w przypadku uznania zasadności wniosku dokona wypłaty bonifikaty. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie i zależy od wielkości zużycia energii elektrycznej klienta, czasu przekroczenia dopuszczalnej jednorazowej przerwy w dostawie energii elektrycznej, która wynosi 24 godziny, średniej ceny energii elektrycznej z rynku konkurencyjnego w roku poprzednim podawanej przez prezesa URE i pomnożonej przez 10 w przypadku klienta indywidualnego przyłączonego do sieci niskiego napięcia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie