https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Oni lubią wódkę w „małpkach” - panowie na spacerze z psem, młode kobiety, alkoholicy i „fizyczni” [wyniki badań]

BOB
- 75 proc. zakupów małpek to tylko wódka, ewentualnie coś do popicia lub zagryzienia. 94 proc. kupujących dokładnie wie, jaką wódkę kupić, kupuje bez zastanowienia i szybko chowa do torby, torebki lub kieszeni (77 proc.) - wynika z analizy.
- 75 proc. zakupów małpek to tylko wódka, ewentualnie coś do popicia lub zagryzienia. 94 proc. kupujących dokładnie wie, jaką wódkę kupić, kupuje bez zastanowienia i szybko chowa do torby, torebki lub kieszeni (77 proc.) - wynika z analizy. Dariusz Bloch
Pijesz wódkę w „małpach” - zapewne należysz do jednej z kilu grup konsumentów takich alkoholi. Powodów do radości jednak nie ma.

Z badania firmy Synergion wynika, że co dzień wódkę w „małpkach” (czyli butelkach o pojemności 100 i 200 ml) kupuje w naszym kraju około 3 milionów osób.

Jakie alkohole najchętniej piją Polacy? Sprawdziła to agencja badawcza Nielsen. Sprawdźcie zestawienie alkoholi najczęściej kupowanych i spożywanych przez Polaków.Co najczęściej pijemy? Sprawdź na kolejnych slajdach >>>Zobacz też: Pijani bez picia alkoholu? Te rzeczy pokażą na alkomacie promile. Sprawdź!Dwa razy więcej fotoradarów na polskich drogach. Zobacz wideo!

Co piją Polacy? Te alkohole kupujemy najczęściej [TOP 10]

- Największą grupę kupujących małpki stanowią w ocenie sprzedawców osoby mające problem z alkoholem oraz pracownicy fizyczni. Ich liczba szacowana jest na ponad 1 mln kupujących dziennie. Niewiele mniej liczne są grupy amatorów małych buteleczek wśród ludzi młodych (20-25 lat), panów na spacerze z psem, emerytów czy młodych kobiet. Mała wódka, dzięki powszechnej dostępności, niskiej cenie i poręcznemu formatowi jest niezwykle egalitarna - kupują ją wszystkie grupy społeczne i zawodowe, choć różnią się między sobą sposobem kupowania i motywacją – czytamy w analizie.

Badacze ostrzegają, że picie małych wódek wydaje się niegroźne i niezauważone, co może prowadzić do częstszego sięgania po mocne alkohole i picie ich w większych ilościach. Tym bardziej, że z badania wynika, iż przynajmniej dwa razy dziennie po „małpkę” do sklepu wybiera się około 600 tysięcy klientów. "Małpki" kupuje się u nas falami - pierwsza nadchodzi wczesnym rankiem (28 procent kupujących), druga "po pracy (36 procent), a ostatnia pojawia się w sklepach wieczorami (36 procent), akurat w czasie wyprowadzania psów na spacer.

- Powszechna obecność małpek w sklepach i ich duży wybór tworzą wrażenie, że to napoje używane masowo, że wszyscy to piją. To daje szczególne warunki przyzwolenia na obecność małej wódki w codziennych sytuacjach – ocenia Michał Kociankowski, dyrektor generalny Synergion.

Czy alkomat może się pomylić? Niestety tak... Odczyt alkomatu może zaskoczyć, szczególnie gdy wcale nie piliśmy alkoholu. Co może spowodować błędny wynik alkomatu? Sprawdź!

Pijani bez picia alkoholu? Te rzeczy pokażą na alkomacie pro...

Bramkarz reprezentacji Anglii pobił się z kibicem! "Pił alkohol i pewnie nie pomogło mu to w opanowaniu się w tej sytuacji"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Styl życia

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
szwagier
Zgadza się. Mam szwagierkę na Hetmańskiej, która dziennie 3 x biega do sklepu, a udaje abstynentkę. Patologia i tyle w temacie.
f
fakty historyczne
Rozpitym społeczeństwem łatwiej rządzić. Fortuny Żydów powstały z rozpijania Polaków. Skacowany chłop za kwaterkę okowity podpisywał zobowiązania finansowe, które go rujnowały...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska