Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pacjentka: dentystka naraziła zdrowie moje i nienarodzonego dziecka

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Fot. Archiwum
Kanałowe leczenie zęba w prywatnym gabinecie zakończyło się na oddziale chirurgii szczękowej w słupskim szpitalu. Pacjentka w ciąży oskarża stomatolog o to, że dobierając zły sposób leczenia zęba, naraziła zdrowie jej i jej nienarodzonego jeszcze dziecka.

Nasza Czytelniczka (imię i nazwisko do wiadomości redakcji) z bolącym zębem udała się do jednego ze słupskich gabinetów stomatologicznych na Osiedlu Niepodległości.

- Pani doktor zdecydowała, że będzie leczyła ząb kanałowo. To było w środę, 7 sierpnia - opowiada kobieta.

- Niestety, na drugi dzień ząb tak straszne bolał, ze wróciłam do gabinetu z prośbą o pomoc. Pani doktor jednak zaleciła jedynie przyjmowanie środków przeciwbólowych. Pytałam, czy aby na pewno powinnam, ponieważ jestem w szóstym miesiącu ciąży i martwiłam się o zdrowie dziecka. Od lekarza ginekologa wiedziałam, że wszelkie lekarstwa mogę brać jedynie po uzgodnieniu z nim - opowiada kobieta.

Niestety, w kolejnym dniu, ząb nadal bolał.

- Nie wytrzymałam i pojechałam do szpitala, gdzie trafiłam na oddział chirurgii szczękowej. Tam usłyszałam, że ząb nie nadaje się do leczenia kanałowego i trzeba go usunąć. Zabieg wykonano w znieczuleniu. Noc spędziłam w szpitalu, wyszłam dopiero na drugi dzień, z zaleceniem, abym przyjmowała antybiotyk - mówi kobieta.

Martwi się jednak o zdrowie dziecka.

- Przez nieudolne leczenie zęba przez panią stomatolog w gabinecie, zdrowie mojego dziecka jest zagrożone. W ciąży nie powinnam przyjmować antybiotyku, nie wiem jak to wpłynie na moją ciążę i dziecko. Pani doktor jednak nie odbiera ode mnie telefonu i nie mogę się z nią skontaktować - mówi kobieta.

Nam też nie udało się skontaktować z panią doktor. Sprawdziliśmy jednak, w jaki sposób kobieta powinna dochodzić swoich praw.

Rzecznik praw pacjenta wyjaśnia:
- Aby Rzecznik mógł podjąć działania, wszcząć postępowanie wyjaśniające, wskazać pacjentowi inne, przysługujące mu środki prawne pacjent powinien złożyć do Biura Rzecznika Praw Pacjenta wniosek. Jest on niezbędny. Wniosek powinien zostać podpisany odręcznie przez pacjenta i przesłany na adres Biura. Dobrze byłoby, aby czytelnik do wniosku dołączył dokumentację potwierdzającą przebieg leczenia - mówi Jakub Gołąb, dyrektor Departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie. - W przypadku uzyskania informacji co najmniej uprawdopodabniających naruszenie praw pacjenta, rzecznik wszczyna postępowanie wyjaśniające. Wówczas występuje m.in. do placówki medycznej z prośbą o wyjaśnienia, może również przeprowadzić – nawet bez uprzedzenia – zbadanie sprawy na miejscu w placówce medycznej, lub zwrócić się o zbadanie sprawy do właściwych organów, w szczególności organów nadzoru, prokuratury, kontroli państwowej, zawodowej lub społecznej, zgodnie z ich kompetencjami.

Pacjent może również zwrócić się do dyrektora placówki medycznej z prośbą o wyjaśnienie postępowania lekarza lub zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania wyjaśniającego do Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy lub do Okręgowej Izby Lekarskiej. Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy jest organem właściwym w sprawach dbania o przestrzeganie zasad etyki lekarskiej oraz należyte i sumienne wykonywanie zawodu przez lekarzy.

Kontakt
Telefoniczna Informacja Pacjenta - 800 190 590.
Biura Rzecznika Praw Pacjenta www.rpp.gov.pl - na stronie znajdują się odpowiednie formularze, na których można złożyć skargę.

Zobacz także: Nowe życie dzięki uśmiechowi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pacjentka: dentystka naraziła zdrowie moje i nienarodzonego dziecka - Głos Pomorza

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska