Rondo poprawić ma bezpieczeństwo kierowców korzystających z tras wojewódzkich 241 i 246. Gdy powstanie łatwiejsza powinna być podróż z Nakła do Szubina czy z Nakła do Kcyni. Dziś, na skrzyżowaniu w Paterku, bezpiecznie nie jest.
Samorządy zachęciły drogowców
By zachęcić drogowców do działań dokumentację budowy ronda sfinansowała gmina Nakło i Starostwo Powiatowe. Oba samorządy przekazały na ten cel po 12,5 tys. zł.
Kolejny ruch - takie były uzgodnienia - należeć miał do Zarządu Dróg Wojewódzkich. Trójstronna umowa zawarta w 2008 r. zobowiązywała drogowców najpierw do wykup gruntu i a potem budowy ronda. Czas jednak mijał, a w Paterku nic się nie działo.
W Nakle spekulowano już czy inwestycję uda się rozpocząć w tym roku. Zastanawiano się nawet czy drogowcy nie wycofają się z tej inwestycji, tak ważnej dla mieszkańców?
Jednak udało się. Prace ruszyły we wrześniu. Ich wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kobylarni.
Utrudnienia jeszcze niewielkie
Na razie utrudnienia są niewielkie. Tylko w kierunku Szubina ruch odbywa się jednym pasem. Kieruje nim wyznaczony pracownik. Z czasem spodziewać się można jednak większych uciążliwości związanych z tą inwestycją. Niewykluczone, że okresowo zmieniona zostanie nawet organizacja ruchu, wprowadzone objazdy.
Jesień da popracować?
Koszt budowy ronda w Paterku szacowany jest na około milion złotych. Poniesie go Zarząd Dróg Wojewódzkich. Jeśli aura nie sprawi psikusa nowe rondo - jeszcze przed zimą - powinno już służyć kierowcom.
Ale nie jest to jedyna drogowa inwestycja w rejonie Paterka realizowana tej jesieni. Wczoraj w nakielskim ratuszu otwarte zostały oferty firm gotowych dokończyć budowę ścieżki pieszo - rowerowej z Nakła do Paterka. Oferentów jest dwóch.
Ścieżkę przy drodze wojewódzkiej budują od kilku lat: gmina, powiat i Zarząd Dróg Wojewódzkich. W tym roku powstać ma ostatni odcinek o długości około 130 metrów.