Spodziewa się ich m.in. województwo lubuskie za niedostarczenie homologacji Linków na niemieckie tory. Bez niej pociągi nie obsłużą planowanego połączenia z Gorzowa Wielkopolskiego do Berlina. Jak podał „Rynek Kolejowy”, łącznie samorząd może naliczyć 19 mln zł kar umownych. Pieniądze mają trafić na wynajem innych pojazdów, które pojadą w tę trasę.
CZYTAJ TEŻ: Bitwa o panowanie na torach. Nagonka na Pesę?
Kar oczekuje od Pesy również Zachodniopomorskie. Podobnie: chodzi o brak dopuszczenia Linków do ruchu w Niemczech.
- Rozmowy o ewentualnych karach wynikających z umów są sprawą wyłącznie między producentem, a klientami - odpowiada Michał Żurowski, rzecznik Pesy. - Mimo spiętrzenia realizacji niektórych zamówień, sytuacja finansowa firmy jest stabilna. Natomiast jej polityka kadrowa, a w konsekwencji poziom zatrudnienia, będzie zależała przede wszystkim od przyszłorocznych zamówień.
