W przetargu była dokładnie mowa o 27 nowych tramwajach niskopodłogowych, jednokierunkowych o długości mieszczącej się w przedziale 22-25 metrów i ośmiu tramwajach niskopodłogowych, jednokierunkowych o długości 30-32 metrów. W grę wchodzi także prawo opcji w postaci dostaw 5 sztuk wagonów 25-metrowych bez pakietu naprawczego i sprzętu specjalistycznego.
Podobne, ale nowocześniejsze
- Pojazdy, które dostarczymy dla Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej to unowocześniona wersja wagonu tramwajowego typu 2012N, które już są eksploatowane przez Tramwaje Śląskie - mówi Maciej Grześkowiak, rzecznik Pesy.
Luxtorpeda 2. 0 rozpędza się wolno, ale bydgoska Pesa chce z nią jechać szybko
Tramwaje należą do typu Twist w konfiguracji trzy człony na czterech wózkach obrotowych. Wszystkie wózki posiadać będą zestawy kołowe z klasycznymi osiami co korzystnie wpłynie na zminimalizowanie zużycia kół i torów.
Ponad 74 proc. udział niskiej podłogi czyni ten pojazd przyjaznym dla pasażerów. Wysokość podłogi w strefie wszystkich wejść, mierzona od poziomu główki szyny, ma wynosić 350 mm, co ułatwi dostęp i korzystanie z komunikacji publicznej osobom starszym i niepełnosprawnym. Przy pierwszym wejściu z drzwiami dwustrumieniowymi, licząc od strony kabiny motorniczego, nowy Twist wyposażony będzie w odpowiednio oznakowaną platformę dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Morawiecki: - Pesa już w Niemczech. Inne firmy też pojadą
Zastosowanie 7 drzwi zapewni szybką i płynną wymianę pasażerów na przystankach. Przedział pasażerski wyposażony będzie w skuteczny układ wentylacji wymuszonej i klimatyzacji.
System informacji pasażerskiej oprócz tablic kierunkowych czołowych i bocznych składać się ma z zestawów ekranów LCD, na których dodatkowo będzie można emitować zdjęcia, plansze i filmy reklamowe oraz linijkę z informacjami prasowymi, a także obrazy rejestrowane przez kamery systemu monitoringu wewnętrznego.
Przyjazny także dla obsługi
W przedziale pasażerskim zostaną zainstalowane gniazda USB do zasilania mobilnych urządzeń elektronicznych. Wagony wyposażone będą w modem umożliwiający udostępnianie internetu mobilnego przez Wi-Fi w pojeździe.
Pesa ma nowego kapitana. To Krzysztof Sędzikowski
Klimatyzowana kabina motorniczego z ergonomicznym pulpitem sterowniczym z centralnym terminalem komputerowym sprawi, że ten tramwaj będzie przyjazny także dla obsługi.
W końcu się doczekamy szybkich pociągów? (x-news/Agencja Informacyjna Polska Press):
