PKO BP ostrzega klientów przed oszustami. Podszywają się pod pracowników banku, aby wyłudzić pieniądze

OPRAC.:
Ewa Abramczyk-Boguszewska
Ewa Abramczyk-Boguszewska
Bank PKO BP ostrzega przed oszustami, którzy udają pracowników banku i chcą przejąć nasze oszczędności!
Bank PKO BP ostrzega przed oszustami, którzy udają pracowników banku i chcą przejąć nasze oszczędności! pixabay.com
PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku i dzwoniąc proszą o poufne dane lub namawiają do zainstalowania aplikacji. W ten sposób można stracić pieniądze!

Zobacz wideo: Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!

PKO BP w specjalnym komunikacie na swojej stronie internetowej ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy dzwonią i podszywają się pod pracowników banku. Można w tej sposób stracić oszczędności!

To też może Cię zainteresować

Takie sposoby mają oszuści na wyłudzenie danych do konta

Oszuści udający pracowników Banku PKO BP próbują oni wyłudzić dane do logowania i autoryzacji transakcji powołując się na względy bezpieczeństwa albo też namawiają do zainstalowania aplikacji do zdalnej weryfikacji

Bank PKO BP ostrzega, że oszuści mogą poprosić o:

  • podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej np. kod BLIK
  • pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk.

Bank PKO BP radzi również, aby uważać na wszelkie podejrzane wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób przedstawiających się jako kupujący na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym. Proszą one o kliknięcie w link i podanie danych do bankowości elektronicznej i karty.

Bank PKO BP przypomina, że:

  • nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu
  • podczas rozmowy telefonicznej pracownicy nigdy nie proszą klienta o podanie haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego)

Bank PKO BP przypomina klientom, aby nie wyrażali zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł ani też nie włączali producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na swoim urządzeniu. Ostrzega, aby nie robić nic, o co prosi nadawca wiadomości: nie klikać w linki, nie podawać danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.

Tu można sprawdzić pracownika banku PKO BP

W sytuacji, gdy odbierzemy telefon od osoby podającej się za pracownika banku i mamy wątpliwości, co do jego wiarygodności albo spotkamy się z inną nietypową sytuacją, budzącą podejrzenia, możemy skontaktować się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie