PKO BP, największy bank w Polsce ostrzega klientów przed oszustwami
PKO BP ostrzega: uwaga na osoby podszywające się przez telefon pod pracowników banku.
CZYTAJ TEŻ | NBP. Od 2 października będzie nowy polski banknot o nominale 19 złotych
Oszuści udają pracowników PKO Banku Polskiego, powołują się na dyrektywę PSD2 i proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które prześlą mailem - czytamy w ostrzeżeniu na stronie internetowej banku PKO BP. Oprogramowanie to ma pozornie służyć autoryzacji transakcji, a tak naprawdę może wyłudzać dane logowania i kody autoryzacyjne.
Nie podawaj rozmówcy żadnych danych, nie zgadzaj się na przesłanie oprogramowania i natychmiast poinformuj nas o tej sytuacji - upomina PKO BP.
Bank PKO BP ostrzega swoich klientów, że jeśli uruchomią załącznik takiej fałszywej wiadomości, prawdopodobnie zainstalują na swoim urządzeniu złośliwe oprogramowanie, które pozwoli przestępcom zdobyć poufne dane logowania do bankowości elektronicznej oraz autoryzacji transakcji. W ten sposób oszuści mogą przejąć kontrolę nad rachunkiem.
To Cię może też zainteresować
Oszust podszywający się pod pracownika banku może też prosić o wyrażenie specjalnej zgody na administrowanie danymi osobowymi. Fałszywy „dokument” z taką zgodą otwiera się po wpisaniu danych w okienku wyświetlonym przez złośliwe oprogramowanie.

PKO BP przypomina i podpowiada, jak bronić się przed przestępcami:
- Bank nie prosi o instalację żadnego dodatkowego oprogramowania w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2.
- Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
- Bank nigdy nie wymaga podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika Banku, chyba że kontakt telefoniczny następuje z Twojej inicjatywy.
- Podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędne wyłącznie do zatwierdzenia zleconej przez Ciebie dyspozycji, np. zlecenia przelewu, założenia lokaty, zmiany danych korespondencyjnych, zdefiniowania płatności, zlecenia stałego i przeglądania historii.
- Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.
Pełne ostrzeżenie PKO BP przed oszustwami - KLIKNIJ TUTAJ
Coraz więcej klientów banków pada ofiarą oszustw i traci pieniądze z konta. Cyberprzestępcy podszywających się między innymi pod mBank, Bank Pekao, Credit Agricole czy Bank Pocztowy.
Przed fałszywymi mailami ostrzega również fiskus. Przestępcy podszywają się również pod serwisy oferujące szybkie przelewy - Dotpay, PayU, czy Przelewy24.
Google ostrzega. Masz te aplikacje w swoim telefonie? Zobacz...
