Podczas paryskich targów SIAL polscy producenci mięsa drobiowego zaprezentowali się w ramach stoiska POLISH POULTRY, zorganizowanego przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, a ich wyroby cieszyły się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających, w tym Francuzów, którzy są znanymi smakoszami drobiu.
- Francuzi są wymagającymi konsumentami, a tamtejszy kurczak z Bresse uznawany jest na całym świecie za prawdziwy rarytas. W tym kontekście duże zainteresowanie gości odwiedzających stoisko POLISH POULTRY można śmiało uznać za ogromny sukces i potwierdzenie wysokiej jakości naszego mięsa drobiowego - uważa Artur Moroz, szef kuchni, który w trakcie targów SIAL prowadził pokazy kulinarne z udziałem oczywiście polskiego mięsa drobiowego.
- Polscy producenci drobiu nie mieli chwili wytchnienia, a uczestnicy targów chętnie próbowali nasze dania i zachwalali smak polskiego mięsa drobiowego. Jest to szczególnie ważne w kontekście faktu, że targi odbywały się w stolicy Francji – kraju, w którym drób odgrywa rolę symbolu narodowego i ma szczególne znaczenie – komentuje szef kuchni Artur Moroz.
Warto dodać, że tegoroczna edycja międzynarodowych targów spożywczych SIAL stanowiła dla polskich producentów drobiu dobrą okazję do zapoznania się z bieżącymi trendami w branży i oczywiście do nawiązania nowych relacji handlowych z odbiorcami z całego świata.
Wszak w tegorocznych targach SIAL wzięło udział blisko 150 tys. zwiedzających, w tym 6 tys. wystawców z ponad stu krajów, ze wszystkich kontynentów. Oprócz polskich drobiarzy wśród uczestników tej imprezy byli także obecni reprezentanci krajowej branży mięsa czerwonego „POLISH MEAT”, tworząc wspólnie z KRD-IG spójną pod względem wystroju przestrzeń wystawienniczą. Łączna powierzchnia stoiska POLISH POULTRY i POLISH MEAT wyniosła ponad 400 mkw.
Warto dodać, że przygotowana przez KRD-IG ekspozycja była ulokowana w jednym z najbardziej widocznych miejsc hali nr 6, i nawiązywała wystrojem do tematyki drobiarskiej. Jak łatwo się domyślić stoisko polskich drobiarzy składało się ze strefy biznesowej, gdzie prowadzono rozmowy handlowe i równie ważnej strefy gastronomicznej, w której znakomity szef kuchni Artur Moroz prezentował zalety naszego mięsa drobiowego w formie dań i pokazów kulinarnych połączonych z degustacją.
O znaczeniu paryskich targów nich świadczy fakt, że targi SIAL to, obok niemieckich targów ANUGA, druga najważniejsza tego typu impreza wystawiennicza w Europie.
- Jesteśmy przekonani, że tak szeroka obecność przedstawicieli rodzimego sektora drobiarskiego na targach SIAL umocni naszą pozycję nie tylko w UE, ale także na rynkach państw trzecich - wyjaśnia Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa, który wraz z polskimi drobiarzami, uczestniczył w tym wydarzeniu.
- Należy podkreślić, że Polska, na tle państw Wspólnoty, od kilku lat zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera produkcji drobiarskiej, a sprzedaż naszego mięsa do krajów Unii Europejskiej systematycznie rośnie. Wśród głównych kierunków eksportowych znajduje się Francja, która na obszarze UE, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii, stanowi największy rynek zbytu dla polskiego drobiu – w okresie od stycznia do czerwca 2016 r. wysłaliśmy na tamtejszy rynek blisko 30 tys. ton mięsa drobiowego. Jest to bez wątpienia efektem intensywnej promocji polskiego drobiu w kontekście wysokiej jakości i bezpieczeństwa, a także działań podejmowanych wspólnie przez wszystkich przedstawicieli tego sektora – ocenia dyrektor KRD Łukasz Dominiak.