Mowa o event marketingu, czyli zarządzaniu rynkiem przez wydarzenia.
Pokazy, degustacje, pikniki czy happeningi
To narzędzie promocyjne, polegające na organizowaniu wydarzeń masowych służących realizacji celów firmy. Jeśli jej celem jest promocja marki bądź określonego produktu wiadomo, że należy wykazać się nietuzinkową kreatywnością i sprawną organizacją, bo nawet najlepiej zorganizowaną imprezę może zniweczyć np. pogoda.
Event marketing to m.in. pokazy, jak choćby ten zorganizowany niedawno przez Ferrum, inowrocławskiego producenta stolarki z PCV i aluminium, nagrodzonego „Eurocertyfikatem Jakości - Jakość 2009” za okna energooszczędne „Termo Line”.
Event marketing to także: konkursy, happeningi, pikniki czy degustacje.
Obejrzyj naszą gelarię zdjęć z Ferrum
Można by tak wymieniać bez końca, bo coraz większa konkurencyjność skutkuje powstawaniem niezwykle pomysłowych form promocji. Jedną z ciekawszych była zeszłoroczna promocja BMW serii 7. Wydarzenie miało miejsce na Placu Czerwonym w Rosji, gdzie pewnego dnia pojawiła się olbrzymia, 12-metrowa klepsydra wypełniona srebrnymi piłeczkami. Eventem można nazwać również odpowiednio zorganizowaną konferencję czy szkolenie.
Warto tutaj skrupulatnie zadbać o każdy szczegół, począwszy od konstrukcji programu, odpowiedniego doboru trenerów, jak również starannego zorganizowania czasu podczas przerw i tuż po jego zakończeniu.
Firmy organizujące szkolenia dobrze wiedzą, że liczy się nie tylko jego przygotowanie i efektywne przeprowadzenie, ale także atrakcyjne urozmaicenie czasu - ma to znaczący wpływ na odbiór.
Filmiki, spoty nie są aż tak emocjonalne
W dzisiejszych czasach event robi ogromną karierę. Wszelkie statyczne formy reklamowe, krótkie filmiki czy radiowe spoty nie wpływają już tak emocjonalnie na człowieka - bo o niego toczy się walka - jak osobiste uczestnictwo w niezwykłym wydarzeniu.
Pomysłów jest wiele, w zależności od tego do jakiego odbiorcy chcemy dotrzeć, możemy szokować, mile zaskakiwać lub wzbudzać niezaspokojoną ciekawość. Dlatego też warto dokładne zaplanować event, aby przyniósł on dokładnie takie rezultaty, jakich oczekuje firma.
