– Paliwa alternatywne są jednym z najważniejszych trendów nowej mobilności - uważa Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN. - Jako największa firma paliwowa w Europie Środkowo-Wschodniej musimy dobrze przygotować się na wyzwania z tym związane. Dziś, po okresie wymagających przygotowań i współpracy z wieloma podmiotami, widzimy efekty projektu inwestycyjnego, który pozwoli nam zająć bardzo silną pozycję w tym segmencie rynku. To ważny krok, szczególnie biorąc pod uwagę, że jesteśmy jednym z największych wytwórców energii elektrycznej w Polsce, a nasze produkty petrochemiczne rozwijamy również z myślą o elektromobilności – powiedział Obajtek 10 grudnia.
Przy trasie Katowice-Warszawa została zlokalizowana pierwsza ładowarka na stacji ORLEN. W ten sposób rozpoczęła się realizacja projektu polegająca na montażu stacji ładowania, których do końca 2019 roku ma stanąć co najmniej 20. Cały projekt inwestycyjny zakłada uruchomienie 150 stacji ładowania w miastach i przy trasach tranzytowych. Na liście stacji do uruchomienia w I kwartale 2019 roku nie ma żadnej na terenie Kujawsko-Pomorskiego, dominuje południe kraju.
Do końca I kwartału 2019 roku koncern uruchomi stacje szybkiego ładowania na stacjach ORLEN:
- Siewierz, ul. Bytomska 67
- Wrocław, ul. Szybowcowa 27, ul. Jedności Narodowej 156, ul. Księcia Witolda 55, ul. Ślężna 129
- MOP Sędzinko A2
- MOP Zalesie A2
- Lgota, ul. Częstochowska 90
- Kraków, ul. Mogilska 122
- Sucha, ul. Radomska 18
- Rybnik, ul. Gliwicka
- Częstochowa, ul. Warszawska 324/334, ul. Św. Barbary 105
- Katowice, ul. Piotrowicka 92
- MOP Aleksandrowice A4
- MOP Morawica A4
- MOP Góra Św. Anny A4
- MOP Wysoka A4
- Dąbrowa Górnicza, ul. Katowicka 30
- Bytom, ul. Chorzowska 90
Stacje będą obsługiwać wszystkie typy pojazdów elektrycznych oferowane na rynku europejskim i zostaną wyposażone w 2 złącza do ładowania pojazdu prądem stałym, z wtyczką CHAdeMO oraz CCS, a także w złącze Typ 2 do ładowania pojazdu prądem przemiennym. W 150 lokalizacjach na stacjach paliw znajdą się ładowarki o mocy 50, 100 i 150 kW, które będą przeznaczone do pojazdów elektrycznych (EV) i hybrydowych (PHEV). Jednocześnie będzie można ładować do 3 pojazdów. Moc dla każdego ze stanowisk będzie dynamicznie przydzielana przez sterownik stacji w trakcie ładowania pojazdów.
wideo: AIP
Źródło: informacja prasowa Orlen, Twitter
