Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja Inowrocława z pomocą Google

(X)
Wśród obiektów, które "wzięli na warsztat" uczestnicy konkursu były również tężnie solankowe - obecnie najbardziej znana wizytówka Inowrocławia.
Wśród obiektów, które "wzięli na warsztat" uczestnicy konkursu były również tężnie solankowe - obecnie najbardziej znana wizytówka Inowrocławia.
Dziś w inowrocławskim ratuszu odbędzie się spotkanie z laureatami i wyróżnionymi w konkursie zorganizowanym przez Miasto Inowrocław pt. "Inowrocław w trzech wymiarach".

Prezydent Ryszard Brejza wręczy im listy gratulacyjne i nagrody.

Konkurs ten miał na celu wykonanie przez jego uczestników wizualizacji obiektów Inowrocławia w formacie 3D i jednocześnie promowanie wśród internautów całego świata, korzystających z wyszukiwarki Google, najciekawszych obiektów architektonicznych miasta (poprzez ich umieszczenie na mapie świata Google Earth).

Każdy z uczestników mógł zgłosić dowolną liczbę prac. Do modelowania obiektów należało używać bezpłatnego programu Google Sketchup. Model taki musiał posiadać lokalizację - musiał zostać utworzony na obrazie terenu z programu Google Earth.

Młodzi z różnych miast

- Na konkurs wpłynęło 19 prac, złożonych przez 13 osób. Jedna osoba przedstawiła trzy wizualizacje, cztery osoby - po dwa obiekty, a pozostali uczestnicy po jednym. Wśród uczestników konkursu dominowały osoby młode, w wieku od 15 do 26 lat, nie tylko z Inowrocławia, ale także z innych miast - Warszawy, Międzyrzeca Podlaskiego, Wrześni, Łomży, Swarzędza i Piły - informuje Monika Dąbrowska, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Inowrocławiu.

Wśród tych prac były m.in. wizualizacje kościołów, tężni solankowyvh, domu rodzinnego Jana Kasprowicza, hali widowiskowo-sportowej, Zakładu Przyrodoleczniczego, kamienicy czy drukarni.

Świątynia ujęta najciekawiej

Jury konkursowe pod przewodnictwem Piotra Strachanowskiego, sekretarza miasta oceniło zgłoszone prace. Oceniano reprezentatywność opracowanych obiektów, wierność odtworzenia, szczegółowość ich wykonania i techniczną jakość.

Pierwsze miejsce zajął Paweł Szroeder z Piły za wykonanie wizualizacji kościoła pw. Zwiastowania NMP, drugie Mariusz Kubczak z Wrześni za wizualizację kamienicy przy ul. Solankowej 30, a trzecie Arkadiusz Pawłowski z Międzyrzeca Podlaskiego za wizualizację budynku Banku Spółdzielczego przy ul. Solankowej. Nagrodą za pierwsze miejsce jest laptop, drugie telefon multimedialny, a trzecie aparat fotograficzny.

Ponadto wyróżniono 8 osób. Są to: Maciej Więzowski z Inowrocławia (wizualizacja bazyliki mniejszej Imienia NMP), Arkadiusz Szadkowski z Warszawy(bazylika mniejsza Imienia NMP), Arkadiusz Pawłowski z Międzyrzeca Podlaskiego (bazylika mniejsza Imienia NMP), Michał Sowa z Łomży (tężnie solankowe), Katarzyna Szkudlarek ze Swarzędza (hala widowiskowo-sportowa), Paweł Szroeder z Piły (Kościół pw. Św. Mikołaja), Sebastian Nowak z Inowrocławia (bazylika mniejsza Imienia NMP) i Wojciech Zbytek z Inowrocławia (Zakład Poligraficzno-Wydawniczy "Pozkal").

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska