Obejrzyj: Tajemnice Twierdzy Toruń i innych miejsc w mieście

Nowa lina tramwajowa będzie prowadziła z centrum przez Szosę Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory, Watzenrodego, Strobanda - do pętli przy ul. Heweliusza (os. Niepodległości). Początkowo linia miała sięgać do ul. Strobanda, ale po uzyskaniu przez miasto dodatkowego dofinansowania zdecydowano o jej przedłużeniu do stanu docelowego. Jak zapowiada MZK w Toruniu, po przebudowie torowiska w Toruniu przybędzie ok. 12,9 tys. metrów toru pojedynczego torowiska, w tym 5,2 tys. metrów toru pojedynczego zielonych torowisk. Wzdłuż linii znajdzie się po 12 przystanków tramwajowych w każdą stronę (łącznie 24) oraz przystanek końcowy na pętli. 10 z nich będzie miało formę zielonych przystanków.
W kwietniu miasto pozyskało dodatkowe dofinansowanie - kwotę 25 mln zł na zakończenie etapu pierwszego oraz na etap drugi, tj. doprowadzenie nowej linii do pętli przy ul. Heweliusza (przypominamy, że łączne dofinansowanie to 238,8 mln zł).
W maju br. miasto za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu ogłosiło przetarg na realizację II etapu prac – do pętli przy ul. Heweliusza. 10 czerwca otwarto oferty. Zgłosiły się trzy podmioty:
- Progreg Infracity Sp. z o.o. z kwotą 26 089 373,79 zł;
- Strabag Sp. z o.o. z kwotą 30 447 215,27 zł;
- Konsorcjum firm: Intop Warszawa Sp. z o.o. (lider konsorcjum) i Balzola Polska Sp. z o.o. (partner konsorcjum) z kwotą 27 672 901,73 zł.
Jak podaje portal transport-publiczny.pl, w czwartek, 21 lipca, unieważniło postepowanie. Spółka - czytamy - uznała, że nie jest w stanie zwiększyć budżetu, określonego na kwotę 23,985 mln zł brutto, do wysokości najtańszej oferty.