https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przewoźnik z Łodzi kupił od grudziądzkiego MZK tramwaje

(Deks)
Archiwum
6 tramwajów GT6 za 240 tysięcy złotych kupił przewoźnik z Łodzi.

Niemieckie wozy są w pełni sprawne i mają aktualne badania techniczne. Będą woziły pasażerów na podmiejskich liniach Łodzi.

Dwa pierwsze szynowce pojadą tam w sierpniu. Kolejne zaś w miarę włączania do ruchu w Grudziądzu wozów GT8. Trzy z nich przeszły testy i w momencie, kiedy motorniczowie skończą szkolenie, wyjadą na ulice naszego miasta.

Przypomnijmy, że Miejski Zakład Komunikacji kupił 10 wozów typu GT8. Pochłonęły one 1,4 miliona złotych.
Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
henschel
Dlaczego to forum to zbiorowisko napinaczy którzy w dodatku na niczym się nie znają a są mądrzejsi od radia w każdej sprawie ??
GT8 to dobry zakup. Tramwaje to nie samochód osobowy - nie musi mieć klimy i max. 2 lat. Jeżeli układ napędowy, powłoka lakiernicza jest w zadowalającym stanie to dlaczego nie mielibyśmy ich kupić ?
B
Bruce Lee Andrzej
Sześć sztuk za 240 tys. zł? A stare 8 szt za 1,4 miliona złotych? Nie więcej by wyszło sprzedając na złom? Ile taki wagon waży ? Jeśli z 40 ton, to prościej sprasować i do huty, skoro za każdy dostaliśmy 40 tys. zł. A na czyj koszt zostaną dowiezione do Łodzi? bo jak na nasz to transport "zje" ten zysk 240 tys. Dziwne te "biznesy", chociaż jak strat nie przynoszą, to niech się dzieją. Dlaczego tylko ten niemiecki złom aż taki drogi?

To nie złom, tylko używane tramwaje. Są w całkiem dobry staniem, a ich wiek wcale nie jest wyznacznikiem tego. Liczy się stan techniczny, a nie rocznik. Co do ceny, to wcale nie jest wysoka. Jedna sztuka fabrycznie nowego wagonu, to koszt ponad 8 milionów złotych. Przewoźników, których na to nie stać, kupują używane wagony z Niemiec po remontach, które są w stanie pojeździć jeszcze wiele lat. Nie tylko Grudziądz tak robi. Do tego grona zaliczają się również takie miasta jak m.in. Gdańsk, Kraków, Łódź, Elbląg.
G
Gość
Sześć sztuk za 240 tys. zł? A stare 8 szt za 1,4 miliona złotych? Nie więcej by wyszło sprzedając na złom? Ile taki wagon waży ? Jeśli z 40 ton, to prościej sprasować i do huty, skoro za każdy dostaliśmy 40 tys. zł. A na czyj koszt zostaną dowiezione do Łodzi? bo jak na nasz to transport "zje" ten zysk 240 tys. Dziwne te "biznesy", chociaż jak strat nie przynoszą, to niech się dzieją. Dlaczego tylko ten niemiecki złom aż taki drogi?
w
www
Dobrze ze sie jeszcze w Polsce takie czuby znalazly co to gie chcą kupic...
G
Gość
Będą osie pasowały bo w Lodzi też mają wąskie tory tak jak u nas.
Z
Zdzich
Mario, tramwaje gt8, które zastąpią gt6 są młodsze o 20 lat. I sa po kapitalnym remoncie. I pożerają prawie o połowę mniej prądu. I mieszczą o 30% więcej pasażerów. Wnioski wyciągnij sama.
M
Maria
Nie znam sie na budowie tramwajów ale czytałam wiele wpisów na temat MZK- przewaznie mało zyczliwych dla Malinowskiego. I teraz sama nie wiem- pisano, ze nikt starych tramwajów nie kupi, że Malinowski traci pieniadze w ten sposób- a teraz czytam co innego ?To jak w końcu jest ?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska