MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rada Miasta powiedziała spółce - "nie"

(WG)
profesor.rail.pl
Radni odesłali do wnioskodawcy, czyli prezydenta Torunia, projekt uchwały o przekształceniu MZK w spółkę.

Magistrat ma uzupełnić ją o analizę skutków takiego przedsięwzięcia. Nie wiadomo jednak, kiedy kolejny raz sprawą zajmą się rajcy. Klub PO, który forsował przekształcenie zakładu w spółkę, już się przy tym nie upiera. Co więcej - wycofuje się z tego pomysłu.

Co o tym zdecydowało? Przesądziły o tym wysokie koszty. Okazało się, że przekształcenie MZK w MPK kosztowałoby w ciągu najbliższych pięciu lat nawet 11 mln zł, a w pierwszym roku funkcjonowanie MPK kosztowałoby o ok. 4,6 mln zł więcej niż w przypadku zakładu budżetowego. Oprócz tego przekształcanie tego typu jednostek nie jest obowiązkowe. Jeszcze do niedawna taki zapis miał się znaleźć w ustawie o finansach publicznych. Zniknął z projektu.

- Przekształcenie nie gwarantuje poprawy jakości funkcjonowania MZK - uważa Krystyna Dowgiałło, szefowa klubu PO. - Oczekujemy, że prezydent przygotuje program restrukturyzacji i racjonalizacji funkcjonowania MZK. Można by pomyśleć o powołaniu operatora, który ustali trasy przejazdów i częstotliwość kursów.

Inne stanowisko w tej sprawie ma LiD. - Jedynym rozsądnym wyjście jest przekształcenie MZK w spółkę - uważa Krzysztof Makowski, który stoi na czele tego klubu. - Trudno wskazać dogodny termin. Z roku na rok dotacje dla zakładu z budżetu miasta będą jednak coraz wyższe. Prezydent musi się poważnie zastanowić nad zmianami w MZK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska