https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Roboty ruszają, choć pieniędzy mało

BARBARA SZMEJTER
Wkrótce rozpoczną się prace remontowe  części wiaduktu na drodze nr 1, od strony  Łodzi
Wkrótce rozpoczną się prace remontowe części wiaduktu na drodze nr 1, od strony Łodzi Fot. Wojciech Alabrudziński
Wkrótce rozstrzygnięty zostanie przetarg, który wyłoni wykonawcę remontu wiaduktu na drodze nr 1, od strony Łodzi.

- Dziewięć milionów już mamy - zapewniał kilka miesięcy temu poseł Łukasz Zbonikowski, którego interpelacje przyczyniły się do przekazania pieniędzy z budżetu państwa na wykonanie na "jedynce" najpilniejszych prac. Około miliona miasto musi dołożyć z własnej kasy.

- Nie ma na co czekać - mówi Jacek Kuźniewicz, zastępca prezydenta Włocławka do spraw rozwoju. Stan krajowej drogi, przebiegającej przez Włocławek jest katastrofalny. - Wjechałeś do Włocławka? To uważaj kolego, bo tam dziura na dziurze - usłyszeliśmy ostatnio przez radio CB od kierowcy jakiegoś tira. Takie opinie są, niestety, jak najbardziej uzasadnione. Stan liczącego 14 kilometrów odcinka krajowej "jedynki" w granicach administracyjnych Włocławka jest katastrofalny. Prezydentowi Andrzejowi Pałuckiemu nie można zarzucić bezczynności w tej sprawie, apeluje, pisze, monituje, gdzie tylko się da.

Ostatnio, o czym informowaliśmy, wysłał pismo do Danuty Hubner, unijnego komisarza do spraw polityki regionalnej. Władze centralne w tej sprawie wykazują jednak daleko posuniętą obojętność, choć dla wszystkich jest oczywiste, że remont, szacowany na 220 mln złotych, znacznie przewyższa możliwości finansowe miasta. Włocławek został też pominięty w "Indykatywnym wykazie dużych projektów dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko".

Na szczęście dla miasta przesunięty został w czasie termin składania wniosków o dofinansowanie różnych zamierzeń przez fundusze unijne. Projekt kwalifikuje się bowiem do wsparcia w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

- _Zdążymy odrobić zaległości i złożyć wniosek w terminie - _zapewnia wiceprezydent Kuźniewicz. Chodzi m.in. o "doprojektowanie" zapomnianych odcinków drogi nr 1, jak most nad Zgłowiączką czy odcinek nad tunelem PKP, których nie uwzględniono w dokumentacji, przygotowanej jeszcze w poprzedniej kadencji przez Bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego.

Póki co jednak miasto samodzielnie musi mierzyć się z problemem międzynarodowej trasy, o średnim natężeniu ruchu ponad 20 tys. pojazdów na dobę, z tendencją szybko rosnącą. W perspektywie 20-letniej szacuje się wzrost natężenia ruchu o sto procent! Rusza remont wiaduktu na drodze nr 1. Roboty trwać będą do końca roku. Dalsza modernizacja drogi nadal stoi pod znakiem zapytania.


Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska