Rodzice ruszyli do boju o Gang Swojaków. Oto, co teraz dzieje się przy kasach w Biedronce. Armagedon! [przykłady]
- Niedawno rozmawialiśmy o fenomenie szału na Gang Świeżaków (poprzednia akcja Biedronki - red.). To był Armagedon! Wówczas twierdziłem, że przyczyn tego zjawiska należy upatrywać w radości oczekiwania na kolejną maskotkę do kolekcji. Jednak „szał”, jak widać, nie minął. Najmłodsi przeszli do kolejnego etapu edukacji konsumenckiej, czyli do nawyku kupowania - komentuje dr Tomasz Marcysiak, socjolog, wykładowca WSB w Bydgoszczy i Toruniu.
Cytuje Zygmunta Baumana, jednego z najbardziej cenionych socjologów i filozofów, który pisał, że „w sytuacji idealnej konsument nie powinien z niczego korzystać z wielkim przekonaniem, nic nie powinno nakazywać zobowiązań „dopóki śmierć nas nie rozłączy”, żadnych potrzeb nie powinno się uważać za zaspokojone w pełni, żadnych pragnień za ostateczne”.