https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rusza przebudowa Szosy Chełmińskiej w Toruniu

Wojciech Giedrys
fot. Lech Kamiński
W środę toruńscy drogowcy podpiszą umową z firmą Skanska, która przebuduje 3,5-kilometrowy odcinek Szosy Chełmińskiej od ul. Polnej do granic miasta.

Obie strony podpiszą umowę w czwartek o godz. 13 w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg przy ul. Grudziądzkiej 159. Skanska, która wygrała przetarg na tę inwestycję, zaproponowała najniższą ofertę - 16,4 mln zł. O lukratywny umowę walczyło siedem firm. Najwięcej zażądała toruńska spółka Pol-Dróg - 25,2 mln zł. Szosa Chełmińska to element tzw. szkieletowego układu drogowego Torunia na osi północ-południe. Jest częścią trasy staromostowej, która biegnie od węzła Kluczyki (na drodze ekspresowej S-10) przez istniejący most drogowy, pl. Niepodległości, wzdłuż al. 700-lecia, Szosą Chełmińską do granicy miasta. To również wylotówka na Chełmno oraz Unisław, którą biegnie droga wojewódzka nr 553. Zadanie obejmie 3,5-kilometrowy fragment trasy - między Polną a granicami miasta. Roboty mogą ruszyć już w tym miesiącu.

Jak będzie się prezentować trasa po przebudowie?

Na 1,8-kilometrowym fragmencie od Polnej do Owsianej powstaną dwie jezdnie każda o szerokości 7 m, które będzie przedzielone 6-metrowym pasem zieleni. Kolejny odcinek (1,7 km) - do granic miasta - zaplanowano układ jednojezdniowy o szerokości 7 m. Wzdłuż trasy - po jednej stronie - zostanie ułożona ścieżka rowerowa oraz obustronne chodniki z kostki betonowej (między Polną a Owsianą). Wreszcie z Szosy Chełmińskiej znikną kałuże, które utrudniają jazdę kierowcom nawet po niewielkich opadach. Deszczówka trafi do kanalizacji lub do rowu przydrożnego. W planach jest również budowa 10 zatok autobusowych, nowego oświetlenia, sygnalizacji świetlnej, a także urządzenie terenów zieleni. Przebudowa potrwa do końca listopada 2010 r. Będzie współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego. Z tego źródła możemy liczyć na dotację w wysokości ok. 8 mln zł.

Jakie czekają nas utrudnienia?

W pierwszej fazie robót kierowcy nie odczują problemów. Na początku będzie bowiem powstawać nowa nitka między ul. Polną a Jelenią. Od kilku lat jest tam zarezerwowany wolny pas pod jezdnię. Następnie drogowcy przerzucą na nią ruch i zajmą się istniejącą nitką. Obecnie na Szosie Chełmińskiej trwają roboty wodociągowe w ramach drugiego etapu tzw. ISPY. W związku z tym już teraz drogowcy ustalili harmonogram prac. Skanska będzie mogła z biegu wejść na odcinek od Polnej do Jeleniej (380 m), a także od Wiklinowej a granic miasta (420 m). Roboty między Jelenią a Słowiczą (500 m) oraz między Zbożową a Wiklinową (1515 m) będą mogły się zacząć w połowie sierpnia, a od Słowiczej do Zbożowej (710 m) - po 15 listopada br.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
edym
No właśnie to mnie zawsze zastanawia. Wszędzie remonty, czasem zdzierają dobre nawierzchnie (w porównaniu do tej na Sz. Cheł.) i kładą nowe.
Ja wiem, że jest plan, że to wszystko się przebuduje i będzie ładnie, ale tak już się mówi od wielu wielu lat. Ileż można czekać.
Niech przynajmniej zrobią ten odcinek od Grunwaldzkiej do Wybickiego bo to jest jakiś koszmar.
Resztki asfaltu, trochę kostki, jakieś tory tramwajowe to tu to tam, brak chodnika, brak krawężnika.
Do czego to podobne. A to w sumie centrum miasta.
p
paco_gonzalez
Święte słowa kolego, w gorszym stanie wydaje się być Chełmińska na odcinku od centrum do Polnej, niż w kierunku granicy miasta. Zwłaszcza odcinek od Bema/Podgórnej do Żwirki i Wigury to tragedia.
p
przypadkowy gość
A kiedy wyremontują/poszerzą ulicę od POLNEJ w kierunku centrum.W okolicy Grunwaldzkiej a Żwirki-Wigury ulica przypomina wielkie kretowisko.O Wybickiego to nawet szkoda gadać.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska