Numer telefonu na infolinii ULC to 22 520 72 00. Wybierając na infolinii cyfrę 0 można połączyć się z ekspertami Urzędu, którzy poinformują o obowiązkach przewoźnika w przypadku odwołanego lotu oraz o prawach przysługujących pasażerom.
- Przypomną krok po kroku procedurę reklamacyjną i odpowiedzą na wszelkie pytania związane z prawami pasażera w przypadkach odwołania, opóźnienia lotu lub odmowy przyjęcia na pokład. Te bowiem sytuacje są uregulowane przepisami unijnymi - mówią w ULC.
Przeczytaj też: Zmiany dla pasażerów linii Ryanair od XI 2017. Na pokład za darmo zabierzesz tylko... torebkę
Zgodnie z prawem, gdy że przewoźnik odwoła nasz lot, wówczas przysługuje nam prawo do opieki ze strony linii lotniczych. Obejmuje ona:
- wyżywienie i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, np. bony na obiad w restauracji na lotnisku;
- zakwaterowanie w hotelu wraz z transportem pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania.
Przysługuje nam również odszkodowanie. Wynosi ono:
- 250 euro w przypadku rejsów do 1500 km;
- 400 euro w przypadku rejsów wewnątrz Unii Europejskiej powyżej 1500 km i między 1500 km a 3500 km w przypadku rejsów poza UE;
- 600 euro dla pozostałych rejsów.
Czytaj również: Ryanair odwołane loty 4-6 października 2017 [LISTA, GDZIE SPRAWDZIĆ]
Odszkodowanie nie przysługuje w przypadku, gdy zostaliśmy poinformowani o odwołaniu lotu co najmniej dwa tygodnie przed planowanym czasem odlotu lub w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni i zaoferowano nam zmianę planu podróży.
Odszkodowania nie będzie też gdy o odwołaniu lotu dowiedzieliśmy się od przewoźnika w terminie krótszym niż siedem dni przed planowanym czasem odlotu i zaoferowano nam zmianę planu podróży umożliwiającą wylot nie więcej niż godzinę przed planowanym czasem odlotu i dotarcie do miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowanym czasie przylotu.
Przewoźnik nie będzie musiał wypłacić nam odszkodowania, jeśli odwoła lot np. z powodu: śnieżycy, mgły, chmury pyłu wulkanicznego, które uniemożliwiają bezpieczny lot.
