Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ryanair odwołał Twój lot? Zadzwoń i zapytaj, co Ci się należy

Małgorzata Wąsacz
Fot. Tomasz Bolt
Urząd Lotnictwa Cywilnego uruchomił specjalną infolinię dotyczącą praw pasażerów lotów odwołanych przez Ryanair.

Numer telefonu na infolinii ULC to 22 520 72 00. Wybierając na infolinii cyfrę 0 można połączyć się z ekspertami Urzędu, którzy poinformują o obowiązkach przewoźnika w przypadku odwołanego lotu oraz o prawach przysługujących pasażerom.

- Przypomną krok po kroku procedurę reklamacyjną i odpowiedzą na wszelkie pytania związane z prawami pasażera w przypadkach odwołania, opóźnienia lotu lub odmowy przyjęcia na pokład. Te bowiem sytuacje są uregulowane przepisami unijnymi - mówią w ULC.

Przeczytaj też: Zmiany dla pasażerów linii Ryanair od XI 2017. Na pokład za darmo zabierzesz tylko... torebkę

Zgodnie z prawem, gdy że przewoźnik odwoła nasz lot, wówczas przysługuje nam prawo do opieki ze strony linii lotniczych. Obejmuje ona:

  • wyżywienie i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, np. bony na obiad w restauracji na lotnisku;
  • zakwaterowanie w hotelu wraz z transportem pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania.

Przysługuje nam również odszkodowanie. Wynosi ono:

  • 250 euro w przypadku rejsów do 1500 km;
  • 400 euro w przypadku rejsów wewnątrz Unii Europejskiej powyżej 1500 km i między 1500 km a 3500 km w przypadku rejsów poza UE;
  • 600 euro dla pozostałych rejsów.

Czytaj również: Ryanair odwołane loty 4-6 października 2017 [LISTA, GDZIE SPRAWDZIĆ]

Odszkodowanie nie przysługuje w przypadku, gdy zostaliśmy poinformowani o odwołaniu lotu co najmniej dwa tygodnie przed planowanym czasem odlotu lub w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni i zaoferowano nam zmianę planu podróży.

Odszkodowania nie będzie też gdy o odwołaniu lotu dowiedzieliśmy się od przewoźnika w terminie krótszym niż siedem dni przed planowanym czasem odlotu i zaoferowano nam zmianę planu podróży umożliwiającą wylot nie więcej niż godzinę przed planowanym czasem odlotu i dotarcie do miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowanym czasie przylotu.

Przewoźnik nie będzie musiał wypłacić nam odszkodowania, jeśli odwoła lot np. z powodu: śnieżycy, mgły, chmury pyłu wulkanicznego, które uniemożliwiają bezpieczny lot.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska