https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rzecznik coraz bardziej popularny

Paweł Kędzia
Marcin Pawlak: - Wiele problemów daje  się rozwiązać polubownie
Marcin Pawlak: - Wiele problemów daje się rozwiązać polubownie Paweł Kędzia
Rozmowa z Marcinem Pawlakiem powiatowym rzecznikiem konsumentów

- Każdego roku zgłasza się do pana coraz więcej osób. Czy to znaczy, że w powiecie pogarsza się jakość usługi i towarów?

- Nie. Po prostu konsumenci mają większą świadomość przysługujących im praw i nie dają się już spławiać ekspedientom i usługodawcom w przypadku dochodzenia swoich praw. Widzę w tym dużą zasługę mediów. Bardzo pomagają na przykład materiały interwencyjne i informacyjne często publikowane w "Pomorskiej".

- 175 wystąpień w ubiegłym roku to nie jest chyba całkowita liczba załatwionych spraw...

- Wiele problemów daje się rozwiązać polubownie. Wystąpienie kieruję do przedsiębiorcy, gdy nie ma z jego strony woli współpracy. Czasem wystarczy zwykła porada. Cieszy, że coraz częściej przedsiębiorcy są w stałym kontakcie ze mną i konsultują jak zachować się w konkretnych przypadkach.

- A z czym najczęściej przychodzą interesanci?

- Z reklamacjami butów i okien. W pierwszym wypadku wynika to z powszechności zakupu. Natomiast co do okien, to problemów w ubiegłym roku przysporzyła pewna brodnicka firma. Przedsiębiorca wykazał się wyjątkowym lekceważeniem i nie znalazł nawet czasu, żeby ustosunkować się do moich pism. W sprawie tej firmy są już wyroki.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska