O pracy zespołu informowali 15 stycznia podczas konferencji prasowej w Inowrocławiu jego wiceprzewodniczący poseł Włodzisław Giziński i poseł Magdalena Łośko. W zespole działa też senator Ryszard Brejza.
- Przed nami wiele spotkań i dyskusji, między innymi z przedstawicielami miast, przez które przebiegać ma ta droga ekspresowa - wspomniał poseł Giziński.
Zaś Magdalena Łośko dodała, że takie robocze spotkanie odbyło się 15 stycznia z prezydentem Inowrocławia.
- Pan prezydent był jedną z osób, która jako pierwsze wystosowały apel z prośbą o podjęcie działań dotyczących przebiegu trasy. 21 listopada 2024 roku powstał zespół parlamentarny, a prezydent Inowrocławia już 24 listopada wystosował oficjalne pismo, że jest żywo zainteresowany, by Inowrocław nie był komunikacyjnie wykluczany w kontekście budowy tak ważnej dla naszego regionu drogi - zaznaczyła poseł Magdalena Łośko.
W trakcie konferencji prasowej w Inowrocławiu poseł Włodzisław Giziński przypomniał, że zespół parlamentarny zajmujący się sprawą budowy trasy ekspresowej Via Pomerania składa się z 10 osób, parlamentarzystów reprezentujących miasta i gminy, przez które ma być poprowadzona droga.
Magdalena Łośko i Włodzisław Giziński zapewnili, że wspólnie zabiegają o to, by Via Pomerania przebiegała przez Inowrocław, bo miasto jest wykluczone komunikacyjnie. Nie mam bezpośredniego dostępu do ważnych dróg ekspresowych i autostrad. Łączy się z Bydgoszczą i Toruniem drogami, które obecnie nie spełniają odpowiednich standardów. Są mocno obłożone, jeśli idzie o codzienny ruch mieszkańców, a to sprawia, że dochodzi na nich do wielu kolizji i wypadków.
Posłowie przypomnieli również, że dobra droga ekspresowa potrzebna jest dla rozwoju gospodarczego miasta. Zwrócili uwagę, że od dłuższego czasu lobbują o nią przedstawiciele miejscowego biznesu. Nie ukrywali też, że Via Pomerania ma mieć duże znaczenie dla obronności tej części Polski i przypomnieli o tym, że w Inowrocławiu jest kilka jednostek wojskowych, a w niedalekiej Bydgoszczy jednostki NATO.
Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

Przypomnijmy, że planuje się, by Via Pomerania biegła przez Ustkę, Słupsk, Chojnice, Tucholę, Bydgoszcz, Inowrocław, Konin do Kalisza. Parlamentarzyści wspomnieli, że z pewnością odbędzie się jeszcze wiele spotkań roboczych, które ustalą ostateczny przebieg trasy.
Wspomnieć należy, że senator Ryszard Brezja poinformował 14 stycznia, że jest po rozmowach w MON i na 90 procent można mówić o tym, że w naszym regionie powstanie trasa Via Pomerania uwzględniająca Inowrocław z jego 25-kilometrową obwodnicą.
„Droga wytyczona wzdłuż obecnej dk 25 w rejonie Konina uzyska połączenie nie tylko z A2 lecz również z budowaną od południa dwujezdniową dk 25. W połowie grudnia w MON rozpoczął pracę specjalny zespół ds. nowej trasy i co najważniejsze są źródła finansowe, miliardy złotych na jej budowę. Myślę, że już za około 6 lat Via Pomerania stanie się faktem a nie marzeniem. Jej powstanie to efekt zabiegów wielu parlamentarzystów z kilku województw. Cieszę się, że również do nich należę„ - napisał senator Brejza.