Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śmietniki nie dotarły na czas. ProNatura: - Bardzo przepraszamy

Anna Stasiewicz-Mąka
Anna Stasiewicz-Mąka
Tak było na Różanej w piątek. Czy na innych ulicach też są problemy? Piszcie.
Tak było na Różanej w piątek. Czy na innych ulicach też są problemy? Piszcie. Filip Kowalkowski
Dostajemy kolejne sygnały, m.in. z ulicy Lubelskiej i Różanej. ProNatura twierdzi, że sytuacja wróci do normy najpóźniej za tydzień.

Przypomnijmy, że od początku roku VI sektor obsługuje miejska spółka ProNatura. Do końca roku odbiorem odpadów z Błonia, Miedzynia-Prądów, Wilczaka-Jarów zajmowała się firma Taro, ale ProNatura zaproponowała niższą stawkę i to ona wygrała przetarg.

Przeczytaj także: Miasto chce, by firmy nadal woziły śmieci do ProNatury

Jak jednak sygnalizują nam Czytelnicy, „zmiana warty” nie wszędzie przebiega jak trzeba. - Na ulicy Różanej śmieci nie były wywożone od 31 grudnia - sygnalizuje nam jednak z mieszkanek. - Był też problem z pojemnikami, których przez kilka dni po prostu nie było.

ProNatura zdaje sobie sprawę, że w VI Sektorze nie wszystko gra. Na swojej stronie internetowej zamieściła m.in. przeprosiny. (...) Utrudnienia te spowodowane są m.in. niezwiązanymi ze Spółką nieoczekiwanymi trudnościami związanymi z przejęciem nowego sektora. Jak mówi Łukasz Kowalski z ProNatury, nie wszystkie ustalenia, jakie spółka poczyniła z firmą poprzednią obsługującą VI sektor, zostały spełnione. O szczegółach jednak nie chce mówić.

ProNatura wyjaśnia również, że działa zgodnie z posiadanymi deklaracjami oraz z wykazem otrzymanym od firmy, która do końca 2015 roku świadczyła usługi na tym terenie.

- Niestety, oba zestawienia zawierały różnice, stąd zachodziła konieczność weryfikacji na bieżąco. Dodatkowo do Urzędu Miasta wciąż spływały deklaracje (nowe, bądź ze zmianami) od mieszkańców i firm. Podstawialiśmy więc kolejne pojemniki wg aktualnych deklaracji.

Łukasz Kowalski zapewniamy, że pracownicy spółki reagują na każde otrzymane zgłoszenie o braku pojemnika na terenie posesji. - Można powiedzieć, że pracujemy na pełnych obrotach. Wszystkie dostarczane do VI sektora pojemniki mają już chipy, w VII i VIII będziemy to robić na bieżąco. Sukcesywnie też dowozimy do VI sektora pojemniki na odpady zmieszane - wyjaśnia Łukasz Kowalski.

Liczne telefony od mieszkańców spowodowały, że były problemy z dodzwonieniem się na infolinię do Biura Obsługi Klienta - (52) 522 22 88 lub 609 669 941. ProNatura prosi więc o cierpliwość w oczekiwaniu na połączenie lub w miarę możliwości o przesyłanie maili na adres: [email protected], albo osobiste załatwianie spraw w BOK przy ul. Wojska Polskiego 65.

- Myślę, że w przeciągu tygodnia, półtora sytuacja powinna wrócić do normy - zapewniał nas w piątek Łukasz Kowalski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska