Jak pokazuje historia konkursu, udział w nim może też być dla autorów wstępem do imponującej kariery. Prace literackie w jubileuszowej V edycji można nadsyłać do 26 lutego br.
"Piórko" Biedronki wyróżnione w konkursie Kampania Społeczna Roku 2015
„Piórko” to jedyny taki konkurs w Polsce. Zwycięzca może liczyć nie tylko na jedną z najwyższych nagród finansowych w konkursach literackich w kraju – po 100 tys. zł w kategoriach „Tekst” i „Ilustracje”, ale też na gwarancję dotarcia do ogromnej liczby odbiorców.
Książka trafi na półki Biedronki
Nagrodzona książka trafia bowiem na sklepowe półki Biedronki w całej Polsce. Dlatego też „Piórko” od początku przyciągało setki debiutujących pisarzy i ilustratorów.
– 18 tys. nadesłanych ilustracji i tekstów, 130 tys. sprzedanych egzemplarzy książek, 800 tys. zł przeznaczonych na nagrody dla laureatów oraz całe grono miłośników ich twórczości – to efekty dotychczasowych czterech edycji naszego konkursu Piórko. Już teraz z ekscytacją czekamy, czym tegoroczni uczestnicy zaskoczą zarówno jurorów, jak i tysiące klientów Biedronki – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska S.A., zasiadająca w obu Kapitułach Nagrody.
Do 26 lutego br., uczestnicy mogą nadsyłać swoje teksty przez stronę www.piorko.biedronka.pl. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy prace o objętości od 20 do 60 tys. znaków. Organizatorzy czekają na zaskakujące, nieszablonowe, wciągające historie, które zachwycą małych czytelników.
W pierwszym etapie tegorocznej edycji konkursu „Piórko” Kapituła Nagrody wybierze najlepszy nadesłany tekst dla dzieci w wieku 4-10 lat. W drugim etapie (23 maja –1 lipca 2019 r.) zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne ilustrujące wybrany w pierwszym etapie tekst. Książka autorstwa laureatów dwóch etapów konkursu zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w listopadzie 2019 r.
Konkurs dla debiutantów
Konkurs przeznaczony jest dla debiutujących, pełnoletnich pisarzy i ilustratorów. Mogą się do niego zgłaszać też osoby, które uczestniczyły w poprzednich edycjach, ale nie zostały laureatami.
Do tej pory w ramach konkursu ukazały się cztery książki dla najmłodszych odbiorców:
* w 2015 r.: „Szary domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską
* w 2016 r.: „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej
* w 2017 r.: „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy
* w 2018 r.: „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi.
Książki wydane w ramach konkursu Biedronki sprzedały się w sumie w ponad 130 tys. egzemplarzy. Więcej informacji o konkursie „Piórko 2019” i jego regulamin znaleźć można na stronie: www.piorko.biedronka.pl.
