Zakup jednego okna 2-skrzydłowego, standardowego, to wydatek rzędu tysiąca złotych. Co zrobić, jeśli takie okna nie spełnią naszych oczekiwań? Na szybach są zarysowania, przez okno wieje, a jakość ram odbieg sporo od normy? Reklamować!
I materiał, i montaż
Reklamacja może dotyczyć materiału, z którego okna wyprodukowano oraz samego montażu.
Gdzie idziemy z reklamacją? Do sklepu, w którym je kupiliśmy. I to obojętnie, czy to fachowcy zatrudnieni przez sklep czy też firma zewnętrzna pracująca na zlecenie sklepu je wstawiała w naszym domu. Chyba, że w momencie zakupu sprzedawca wystawił nam kartę gwarancyjną według której to producent okien bierze na siebie odpowiedzialność za towar.
Mamy na to czas
Ile mamy czasu na reklamację wadliwych okien? Zazwyczaj 2 lata od dnia zakupu towaru. Klient ma prawo żądać naprawy albo wymiany okien.
Zwrot pieniędzy jest możliwy, gdy naprawa lub wymiana nie są możliwe, bo np. nie ma już w sprzedaży tego typu okien albo materiału, z którego zostały one wyprodukowane. Inny przypadek, kiedy możemy liczyć na zwrot gotówki: gdy sama wymiana lub naprawa narażała kupującego na dodatkowe koszty lub inne niedogodności.