Tomasz Moraczewski, prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz, nie jest już dyrektorem departamentu w urzędzie marszałkowskim. Dlaczego?

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Od początku Tomasz Moraczewski łączył stanowiska prezesa Portu Lotniczego Bydgoszcz z funkcją dyrektora marszałkowskiego Departamentu Transportu. Wiadomo było, że jest to rozwiązanie przejściowe...
Od początku Tomasz Moraczewski łączył stanowiska prezesa Portu Lotniczego Bydgoszcz z funkcją dyrektora marszałkowskiego Departamentu Transportu. Wiadomo było, że jest to rozwiązanie przejściowe... Filip Kowalkowski
Udostępnij:
Dlaczego Tomasz Moraczewski nie jest już dyrektorem Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu?

- Od początku Tomasz Moraczewski łączył stanowiska prezesa Portu Lotniczego Bydgoszcz z funkcją dyrektora marszałkowskiego Departamentu Transportu. Wiadomo było, że jest to rozwiązanie przejściowe, na czas kiedy przygotowywaliśmy dużą procedurę przetargową na pasażerskie przewozy kolejowe. W październiku prezes Tomasz Moraczewski spełnił swoją rolę i wrócił do pracy wyłącznie w porcie lotniczym, lecz nadal korzystamy z jego fachowej wiedzy i nam doradza - komentuje marszałek Piotr Całbecki

Informuje, że na stanowisko dyrektora Departamentu Transportu zostało ogłoszone postępowanie konkursowe, a tymczasem obowiązki dyrektora pełni Artur Czapiewski.

Przetarg się nie odbył

To oficjalna odpowiedź, ale trudno nie łączyć tej decyzji z przetargiem transportowym (podlegał dyrektorowi Departamentu Transportowego), a mianowicie z tym, że startujący w postępowaniu na usługi kolejowe w regionie na najbliższe 9 lat zarzucili marszałkowi m.in. brak jasnych kryteriów i wyboru najkorzystniejszej oferty, nakładania kar umownych, nieprecyzyjne zapisy odnośnie rozkładu jazdy, niejasne zasady odnośnie rozliczeń (jak np. przeniesienie na operatora ryzyk, których nie można przewidzieć). Złożyli odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Polregio zawnioskowało o zmiany w specyfikacji postępowania, a Arriva - o unieważnienie przetargu i jego ponowne rozpisanie. Efekt? Nie udało w tym roku wyłonić zwycięzców kolejowego postępowania. Przetarg się nie odbył, dojdzie więc do powierzenia usług kolejowych tylko na 2022 rok.

UE- Zobacz, gdzie ceny poszły najbardziej w górę

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Przecież Moraczewski to "wybitny" specjalista od kolei, tylko że tacy prawdziwi specjaliści od rynku kolejowego jakieś pół roku temu pisali, że tego przetargu nie da się rozstrzygnąć. Tymczasem Całbecki ze 100%, maksymalną podwyżką... czego tu nie rozumieć?
Dodaj ogłoszenie