Badanie na zlecenie miasta przeprowadziła firma Openfield z Opola, która w czasie tegorocznej edycji Bella Skyway Festival przepytała blisko tysiąc uczestników imprezy, a także kilkudziesięciu restauratorów i przedstawicieli branży hotelarsko-turystycznej.
Zobacz: Skyway oświetlił Starówkę i podniósł nastroje [zdjęcia]
Co wynika z ankiet? -W pięciostopniowej szkolnej skali uczestnicy badania wystawili festiwalowi czwórkę z plusem - mówi Maciej Maj z Openfield. - Najwyżej oceniono bezpieczeństwo i czas trwania imprezy, najniżej - parkingi.
Jedną z najważniejszych informacji, jakie płyną z badania, jest ta o regionalnym zasięgu BSF. 37 proc. ankietowanych to mieszkańcy Torunia, a w sumie aż 89 proc. - mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego. Tylko co drugi z pozostałych 11 proc. pytanych przyjechał do Torunia ze względu na festiwal. Pozostali świetlne instalacje podziwiali przy okazji załatwiania innych spraw w naszym mieście. W grupie przybyszów spoza naszego regionu najliczniej reprezentowane było województwo pomorskie.
80 proc. hotelarzy i 87 proc. przedstawicieli branży gastronomicznej również oceniło BSF pozytywnie. Wzrost liczby klientów, a co za tym idzie - dochodów w czasie festiwalu, zaobserwowało 60 proc. przepytanych przedsiębiorców. Ile turyści zostawili w toruńskich hotelach i restauracjach? O to niestety autorzy badania nie zapytali.
Zobacz: Bella Skyway Festival 2013 zachwycił
- Cieszą nas wyniki badania, ale też zamierzamy wyciągnąć z nich wnioski - mówi KrystianKubjaczyk, dyrektor Toruńskiej Agendy Kulturalnej, która organizuje Skyway. - Rzeczą, którą będziemy chcieli poprawić w przyszłym roku, jest ogólnopolska promocja imprezy. Festiwal ma już markę w mieście i regionie, teraz czas, by zrobiło się o nim głośno poza naszym województwem.
Działania promocyjne - według wstępnych ustaleń - kierowane będą przede wszystkim do mieszkańców Trójmiasta i Warszawy. Wiadomo już, że kolejna odsłona BSF odbędzie się w sierpniu. Wokół przeniesienia festiwalu na wrzesień - co miało miejsce w tym roku - od początku nie brakowało kontrowersji. Ostatecznie zasadność pomysłu podważyła wyjątkowo nieprzychylna aura.
Według szacunków tegoroczną edycję imprezy obejrzało ok. 150 tys. widzów. Budżet festiwalu to 650 tys. zł.
Czytaj e-wydanie »