https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toruńscy radni: trasa wschodnia powinna biec w zagłębieniu

Jacek Smarz
Radni PO i Czasu Mieszkańców zabiegają, żeby wprowadzić poprawki w przebiegu trasy wschodniej między pl. Daszyńskiego a Rydygiera
Radni PO i Czasu Mieszkańców zabiegają, żeby wprowadzić poprawki w przebiegu trasy wschodniej między pl. Daszyńskiego a Rydygiera Jacek Smarz
Toruńscy rajcy mają wątpliwości do przebiegu trasy wschodniej. Według nich na ul. Wschodniej powinien powstać wykop pod arterię.

Konsultacje dotyczące projektu trasy wschodniej między pl. Daszyńskiego a Grudziądzką jednak nie rozwiały wątpliwości wokół inwestycji. Radni PO i Czasu Mieszkańców zabiegają, żeby wprowadzić poprawki w jej przebiegu między pl. Daszyńskiego a Rydygiera. Przypomnijmy: wariant forsowany przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, które projektuje trasę oraz wybrany przez niezależnych ekspertów zakłada, że arteria pobiegnie na poziomie zero i będzie się zagłębiać za Rydygiera, a następnie przejdzie tunelem pod torami tramwajowymi, Skłodowskiej-Curie i linią kolejową.

26 stycznia, podczas spotkania podsumowującego konsultacje, projektanci przedstawili poprawki w przebiegu trasy, o które zabiegali mieszkańcy. Chodziło o kładkę dla pieszych łączącą działki PZWANN z terenami między Wschodnią, Żółkiewskiego i Skłodowskiej-Curie i połączenie trasy wschodniej z Rydygiera. Te propozycje zostały ujęte w projekcie.

Czytaj także: Drogi w Toruniu. Średnicówka rośnie aż miło, a na trasie staromostowej burzą

Jakie zmiany zatem proponują radni i co budzi ich wątpliwości? - Podczas spotkania nikt nie pokazał koncepcji zakładającej budowę trasy w zagłębieniu od pl. Daszyńskiego do ul. Skłodowskiej-Curie - mówi Maciej Cichowicz, wiceszef rady miasta z Czasu Mieszkańców. - W takim wariancie ul. Rydygiera nie tylko mogłaby przechodzić nad trasą wschodnią, ale mogłaby zostać z nią połączona łącznicami. Nie byłaby wtedy konieczna kładka dla pieszych. Ponadto nad trasą mogłaby pójść ul. Żwirowa, która w prosty sposób komunikowałaby tę część działek PZWANN z terenami między ul. Wschodnią, Żółkiewskiego i Skłodowskiej-Curie. Gdyby takie rozwiązanie było przedstawione na konsultacjach, zapewne duża grupa osób by je poparła.
Według szacunków sprzed kilku miesięcy wariant forsowany przez projektantów miał kosztować ok. 500 mln zł. Opcja z zagłębieniem trasy miała być o 40 proc. droższa, co dawałoby ok. 900 mln zł. - Według mnie te wyliczenia są zawyżone - uważa Cichowicz.

Za trasą w wykopie są także radni PO. Poruszą ten temat w przyszłym tygodniu podczas spotkania z prezydentem. Paweł Gulewski, radny PO: - Budując pierwszy odcinek trasy wschodniej wraz z mostem, nie żałowaliśmy pieniędzy ani wysiłku architektonicznego. Nie było miejsca na kompromisy. W drugim etapie, który przechodzi przez newralgiczny węzeł trasy średnicowej i Skłodowskiej-Curie, nie stać nas na łatwiznę finansową.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
poiuoiju

jak i cała trasa wz :/ osobiście uważam że cały szlak od bulwaru po warszawską szumana wały al jana pawła plac rapackiego powinien biec pod ziemią w tunelu - osobiście tez uważam że al. solidarnosci i uniwersytecjka też powinna byc deptakiem a nie centrum przesiadkowym - w związku z planami budowy staromostowej która przejmie cały ruch północ południe przez stary most odcinek chełmińskiej od bema po aleję solidarnosci należy wyłączyć z ruchu z wyjątkiem mieszkańców i dostaw i zrobić z niej mega deptak z 2=3 rzedami stylowych budek i miejsami między nimi na tani handel (tani w oparciu o opłaty postojowe i handlowej) ludzie nie maja pracy a tu się kombinuje by likwidowac targowisko miejskie i budować w zamian kolejną galerię sukiennice... ludzie oprzytomniejcie. stworzcie miejsce dla ludzi do spaceru rozwoju wypoczynku atrakcji REPREZENTACYJNY DEPTAK GDZIE turysta będzie miał jak spędzić czas w pięknym otoczeniu handlowo gastronomicznym  - latem słońce wata cukrowa miejsca z balonami - ławki zamiast smrodu hałasu samochodów... rozmarzyłem się o dobrym mieście... :(

h
hehehe
W dniu 05.02.2015 o 17:28, A3t napisał:

Wydac 900mln zamiast 500mln to nie problem dla radnych PO. W koncu to nie ich pieniadze!. Prawda jest taka ze te 400mln przydadza sie jeszcze w kolejnych etapach drogi wsch.

Na nikomu niepotrzebny, generujący tylko koszty bunkier na Jordankach można było dołożyć a na zagłębienie nie można?

k
kogut

Kasia, ale walnęłaś, Metropolia bydgoska, koń by się uśmiał.

K
Kasia
W dniu 05.02.2015 o 21:56, Trollik napisał:

Po co w Toruniu jakaś trasa?wystarczy co jest, wiocha przy autostradzie

Zapomniałeś dodać wiocha koło Metropolii bydgoskiej

r
regionalny
W dniu 05.02.2015 o 19:50, ben napisał:

To nie problem Marszałek dołoży zabierając innym miastom.

 

Racja ,w końcu od 5 kadencji Toruń ma prezydenta i nadprezydentów, zwanych też marszałkami.

 

Przez 2 kadencje tow. W. Achramowicza ,pomysłodwcę CSW i małej Japonii w Ostaszewie pod Toruniem , teraz już 3 kadencję Całbeckiego skutecznego dla Torunia ,tak samo jak jego koleś, baron PO tow. T. Lenz.

b
ben

To nie problem Marszałek dołoży zabierając innym miastom.

P
Paweł

Pod ulica Wschodnią jest  dużo  kabli i rur, cała sieć - kto wyłoży kasę na jej przesuniecie  lub ułożenie na nowo. Tez tam jest dużo pozostałosci z wojny- amunicja itp. - były tam stanowiska artylerijskie w zagłebieniu, które zbombardowane po wojnie zakopano z niewybuchami. Nawet przy modernizacji stacji energetycznej w latach 90 tych dużo tego z ziemi wykopano z 2- 3 metrów. Most blokowali Cichowicze, a teraz znowu zaczynają.Szkoda kasy na takie szalone projekty.

E
Eryk45

Proponuje aby Cichowicz załatwił te 400 albo jak sądzi mniej tj. np. marne 200 milionów i wtedy pogadamy. 

 Myślcie do przodu np. o etapie Trasy Średnicowej pomiędzy Chełmińską a Bydgoską a nie zawsze zaczynacie krzyki jak wszystko jest zaklepane.

 

Panie Cichowicz glosowałem na Pana ale po tym ostatnim spóźnionym wyskoku poważnie się nastepnym razem zastanowię.

K
Kacper

Znowu wydziwiają, za parę chwil wszystkie ulice będą chcieli budować w wykopie albo tunelu. Konstytucji 3 Maja tez w wykopie ?

R
Roman

Cichowicz z Czasu dla Mieszkańców też lekką rączką 400 mln więcej bo nie ze swoich.

A
A3t
Wydac 900mln zamiast 500mln to nie problem dla radnych PO. W koncu to nie ich pieniadze!. Prawda jest taka ze te 400mln przydadza sie jeszcze w kolejnych etapach drogi wsch.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska