Na prace na tym odcinku przeznaczono blisko 14 mln zł netto ze środków budżetowych. Między Dziarnowem a Wapiennem roboty przekroczyły półmetek. Wymieniono tory, kierowcy sprawniej przejeżdżają przez przejazdy kolejowe.
Na linii wykorzystywanej do przewozów towarowych, po zakończeniu prac między Dziarnowem i Wapiennem pociągi zwiększą prędkość z 40 do 60 km na godz. Składy będą mogły zabrać więcej ładunków, gdyż poprawią się parametry trasy - zwiększy się dopuszczalny nacisk z 206 do 221 KN na oś.
Jak wyjaśnia Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, prace przekroczyły półmetek. Między Dziarnowem a Wapiennem wyremontowano tor na odcinku blisko 8 km oraz tory na stacji Wapienno. Wymienione zostały szyny, podkłady oraz tłuczeń. Z efektów prac korzystają już kierowcy na przebudowanych przejazdach w Kościelcu, Wielowsi oraz Pakości.
Kolej szybsza i bezpieczniejsza już w 2026 roku. Z Bydgoszczy do Gdańska dojedziemy w 63 minuty!
Nowa nawierzchnia będzie też na przejazdach w Piechcinie, Zalesiu Barcińskim oraz na drodze Ludkowo – Aleksandrowo. Wykonawcy pozostały prace na 5 km toru. Zakończenie robót planowane jest do października br.
Prace na torach zorganizowano tak, aby zapewnić cykliczny przewóz ładunków do cementowni koło Wapienna oraz do zakładów w Inowrocławiu i Janikowie.
