Łącznie do Torunia dotrze 12 pojazdów: sześć pięcioczłonowych (już kursują po mieście) i sześć składających się z trzech członów. To model Swing 121 NbT o numerze bocznym 307.
- Pojazd trójczłonowy może pomieścić 123 osoby - mówi Olga Matuszewska, specjalista ds. promocji projektów MZK. - Podobnie jak tramwaj pięcioczłonowy osiąga prędkość eksploatacyjną do 70 km na godz.
Kolejny tramwaj ma 19 m długości i 25 miejsc siedzących. Dla porównania - te z pięcioma członami liczą 30 m długości i mieszczą 207 osób (40 siedzisk). Do maja Pesa ma dostarczyć wszystkie składy. - Aktualnie trwają procedury związane z homologacją, które planowo zakończyć się mają pod koniec miesiąca - mówi Matuszewska. Po tym procesie nowy skład wyjedzie na tory i będzie wykonywać regularne kursy.
Nowe pojazdy są w pełni niskopodłogowe oraz wyposażone w klimatyzację, automaty biletowe, system zliczania pasażerów, monitoring i system informacji pasażerskiej. Siedzenia wykonane są wykonane z trudno zapalnego materiału. Podłogę wyłożono antypoślizgową wykładziną.
Dostawa nowych tramwajów jest częścią projekt BiT City. MZK za składy zapłaci firmie PESA 92,5 mln zł.
Czytaj e-wydanie »