mzk w grudziadzu to wiocha ze złomami - wstyd, wstyd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
j
johnny
Warszawa nie spłaca kredytów nowymi kredytami . OSIĄGA NADWYŻKI BUDŻETOWE . WIDZISZ RÓŻNICĘ?
Jeśli uważasz, że 2,5mld zł deficytu w warszawskim budżecie jest budżetową nadwyżką, to radzę odstawić leki i wreszcie zrobić maturę.
m
mieszkaniec
Niestety tylko 10 milionów. Taka Warszawa dopłaca do komunikacji miejskiej >>1,3 mld zł
Warszawa nie spłaca kredytów nowymi kredytami . OSIĄGA NADWYŻKI BUDŻETOWE . WIDZISZ RÓŻNICĘ?
J
JakSon
Weź tu dzieciaku nie wyjeżdżaj z jakimś złomem od Cegielskiego, którego od 5 lat nikomu nie są w stanie sprzedać. Najpierw piszesz jakieś herezje o tramwaju z PESY za 2 mln, teraz o nikomu niechcianym tramwaju, którego 30 sztuk nie wiadomo po co kupili w stolicy i który niewiele się różni od zmodernizowanych grudziądzkich akwariów, a który dziś kosztowałby pewnie ze 3 mln zł, jeśli w ogóle HC podjąłby się jego produkcji.
Podstarzały koleszko o wikipediowej wiedzy, daj już spokój swoim imaginacjom.
szanowna pani a czy pani wie ,że ponad 10 milionów złotych miasto rocznie dopłaca do transportu zbiorowego?
Budżet Grudziądza oscyluje w granicach 380 milionów rocznie. 10 milionów wyrzucone w błoto to bardzo dużo. Potencjalny grudziądzki podatnik w tej chwili do komunikacji zbiorowej dopłaca o 120% więcej niż przed 4ma laty.
Czytając wypowiedzi co niektórych forumowiczów utwierdzam się w przekonaniu, że 19tys grono pseudo-wyborców uwielbia otaczać się byle czym.
M
Marjan
Wystarczającym jak na nasze potrzeby jest model FPS 123N.
Niedowiarków zapraszam do lektury!
Chyba nie wiesz o czym piszesz, FPS 123N jest dokładnie tym samym, co nasze zmodernizowane właśnie wozy, tylko o wiele droższym. Poza tym, nie ma wąskotorowej wersji 123N. 805Na i 123N różnią się tylko elektryką i wyglądem. Są konstrukcjami przestarzałymi, których korzenie sięgają lat siedemdziesiątych dwudziestego wieku. Grudziądz, gdyby zdecydował się na rozbudowę sieci dostałby również pieniądze na zakup taboru. Tak jak Elbląg kilka lat temu, który z zapyziałej sieci potrafił się rozbudować, zakupić trójczłonowe Pesy i dopiero teraz modernizować pozostałe odcinki sieci etapami. Wilk syty i owca cała, a Grudziądz? W Grudziądzu owca pada sama, nie czekając na wilka.
j
johnny
HAHAHAHA - jedyny komentarz, który pasuje do Twojej niewiedzy.
Wyimaginowaliście sobie tramwaj, który w sumie mieści trzy razy więcej pasażerów niż jeden ciągnik, o którym mowa w tym dziale. Grudziądza nie stać na piękne, w całości niskopodłogowe i dwu przegubowe tramwaje.
Wystarczającym jak na nasze potrzeby jest model FPS 123N.
Niedowiarków zapraszam do lektury!
Weź tu dzieciaku nie wyjeżdżaj z jakimś złomem od Cegielskiego, którego od 5 lat nikomu nie są w stanie sprzedać. Najpierw piszesz jakieś herezje o tramwaju z PESY za 2 mln, teraz o nikomu niechcianym tramwaju, którego 30 sztuk nie wiadomo po co kupili w stolicy i który niewiele się różni od zmodernizowanych grudziądzkich akwariów, a który dziś kosztowałby pewnie ze 3 mln zł, jeśli w ogóle HC podjąłby się jego produkcji.
j
johnny
szanowna pani a czy pani wie ,że ponad 10 milionów złotych miasto rocznie dopłaca do transportu zbiorowego?
Niestety tylko 10 milionów. Taka Warszawa dopłaca do komunikacji miejskiej >>1,3 mld zł
m
mieszkaniec
Rany Boskie o co tu chodzi? Prowincjonalne miasteczko, reanimuje stare złomy by jeszcze trochę pojeździły. Wiadomo, przecież że obecne władze nie spłodzą żadnego sensownego projektu, bo miasto dostało jakąś kasę zewnętrzną na nowy tabor tramwajowy. Więc najprościej reanimować stare złomy. Szkoda tylko, że nie są tak pryncypialni przy przyznawaniu sobie nagród i premii, w tej sprawie są bardzo hojni dla siebie.
na modernizację sieci tramwajowej przeznaczono 52.000.000 z czego 25.000.000 dofinansuje unia . Potrzeby były by 3 krotnie większe, dlatego nie kupuje się nowych tramwajów tylko naprawia stare.Bydgoszcz otrzymała 170 milionów dofinansowania to kupuje nowe tramwaje.GRUDZIĄDZ CHYBA NIE MA SZCZĘŚCIA.
M
MIESZKANIEC
HAHAHAHA - jedyny komentarz, który pasuje do Twojej niewiedzy.
Wyimaginowaliście sobie tramwaj, który w sumie mieści trzy razy więcej pasażerów niż jeden ciągnik, o którym mowa w tym dziale. Grudziądza nie stać na piękne, w całości niskopodłogowe i dwu przegubowe tramwaje.
Wystarczającym jak na nasze potrzeby jest model FPS 123N.
Niedowiarków zapraszam do lektury!
A CZY GRUDZIĄDZ WOGÓLE NA COŚ STAĆ? NAWET NA SPŁATĘ KREDYTÓW ZACIĄGA SIĘ NOWE KREDYTY.PO PREZYDENCIE TRUDNO BYŁO SPODZIEWAĆ SIĘ REWELACJI, ALE NADZIEJA BYŁA.CO Z TEGO WYSZŁO? KAŻDY WIDZI.
g
gosia
zapewne podnoszą głosy Ci którzy tramwajami wcale nie jeżdżą a ja komunikacją miejską poruszam się codziennie i nie powiem wiele pojazdów dawno powinna być wycofana ale nowymi autobusami jeździ się komfortowo a tramwaj wyremontowany to naprawdę dobra sztuka oby tak dalej.
szanowna pani a czy pani wie ,że ponad 10 milionów złotych miasto rocznie dopłaca do transportu zbiorowego?
J
JakSon
Tu Cię fantazja poniosła, nie ma co .... Nowy tramwaj PES'A S.A za 2mln PLN ?? A może tak 6 mln PLN wzwyż co ?? Ceny tramwajów PESA oscylują w granicach 6 do 8 mln PLN .... Róznica w cenie podanej przez Ciebie chyba zauważalna.
HAHAHAHA - jedyny komentarz, który pasuje do Twojej niewiedzy.
Wyimaginowaliście sobie tramwaj, który w sumie mieści trzy razy więcej pasażerów niż jeden ciągnik, o którym mowa w tym dziale. Grudziądza nie stać na piękne, w całości niskopodłogowe i dwu przegubowe tramwaje.
Wystarczającym jak na nasze potrzeby jest model FPS 123N.
Niedowiarków zapraszam do lektury!
j
johnny
Pomiędzy inwestycjami dofinansowanymi przez UE w Grudziądzu i Bydgoszczy jest niewielka, aczkolwiek widoczna różnica Otóż wysokość dofinansowania przez UE ROZBUDOWY torowisk wynosi nawet do 85%, z czego skorzystała skwapliwie Bydgoszcz. Niestety na MODERNIZACJĘ sieci to dofinansowanie jest tylko 50%. Jak wiemy z tego własnie rozwiązania skorzystały niestety nasze władze. Cóż to oznacza? Przy wkładzie własnym miasta 28mln PLN całkowita wysokość inwestycji (modernizacji sieci) zamknie się kwotą ok. 52 mln PLN (w zależności od kursu euro). Nie trzeba być geniuszem matematycznym żeby obliczyć całkowitą kwotę inwestycji przy dofinansowaniu 85%. Przy takim samym udziale finansowym miasta (28mln), ogólna kwota wyniosłaby ok. 150mln PLN. Konstatując, władze Grudziądza lekką ręką "oddały" bezpowrotnie ponad 100 mln PLN. Czy jest to działanie racjonalne? Raczej komentarz zbyteczny. Aha, na koniec jeszcze jedna sprawa. W przypadku ROZBUDOWY sieci dodatkowo można skorzystać z programu dofinansowania zakupu nowego taboru tramwajowego (wówczas koszt wkładu własnego na zakup nowego tramwaju może się zamknąć kwotą 1-2 mln PLN).
Nie wciskaj ludziom kitu. Bydgoszcz na swoją rozbudowę sieci i zakup taboru dostanie 40% dofinansowania (projekt za 160mln zł), a Toruń ok. 50% (projekt za 85mln zł).
O rany! Tylko 40% dofinansowania dla tramwaju do Fordonu? Człowieku! Nie zapomnij teraz powiadomić Torunian i Bydgoszczan, jak to ich władze miejskie oszukały! Najlepiej napisz do prasy!
G
Gość
A zdajesz sobie gościu sprawę, że podobnie jak w Bydzi większość wydatków Grudziądza na zakup taboru z Niemiec, remont obecnie używanego, remont dużej części torowiska i przystanków, wprowadzenie elektronicznych rozkładów jazdy jest i będzie pokryta przez dotacje z UE?
Naprawdę uważacie siebie za wszystkowiedzących po przeczytaniu kilku urywków w prasie. Z tego co widzę w urzędzie miasta nie pracują jakieś tępaki, jak to jest w niektórych innych miastach, ale ludzie znający się na swojej robocie.
Pomiędzy inwestycjami dofinansowanymi przez UE w Grudziądzu i Bydgoszczy jest niewielka, aczkolwiek widoczna różnica Otóż wysokość dofinansowania przez UE ROZBUDOWY torowisk wynosi nawet do 85%, z czego skorzystała skwapliwie Bydgoszcz. Niestety na MODERNIZACJĘ sieci to dofinansowanie jest tylko 50%. Jak wiemy z tego własnie rozwiązania skorzystały niestety nasze władze. Cóż to oznacza? Przy wkładzie własnym miasta 28mln PLN całkowita wysokość inwestycji (modernizacji sieci) zamknie się kwotą ok. 52 mln PLN (w zależności od kursu euro). Nie trzeba być geniuszem matematycznym żeby obliczyć całkowitą kwotę inwestycji przy dofinansowaniu 85%. Przy takim samym udziale finansowym miasta (28mln), ogólna kwota wyniosłaby ok. 150mln PLN. Konstatując, władze Grudziądza lekką ręką "oddały" bezpowrotnie ponad 100 mln PLN. Czy jest to działanie racjonalne? Raczej komentarz zbyteczny. Aha, na koniec jeszcze jedna sprawa. W przypadku ROZBUDOWY sieci dodatkowo można skorzystać z programu dofinansowania zakupu nowego taboru tramwajowego (wówczas koszt wkładu własnego na zakup nowego tramwaju może się zamknąć kwotą 1-2 mln PLN).
c
cenzorek
Dobrze sie stało ze remontują i mam nadzieje ze w tym roku zacznie sie modernizacja taka jaka jest w planach i będzie ok
a
andzia
zapewne podnoszą głosy Ci którzy tramwajami wcale nie jeżdżą a ja komunikacją miejską poruszam się codziennie i nie powiem wiele pojazdów dawno powinna być wycofana ale nowymi autobusami jeździ się komfortowo a tramwaj wyremontowany to naprawdę dobra sztuka oby tak dalej.
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl