https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tunel w Solcu Kujawskim nie jest za niski. TIR tędy nie przejedzie!

(ALE)
17 listopada wykonawca rozpocznie budowę tunelu z drugiej strony torów kolejowych
17 listopada wykonawca rozpocznie budowę tunelu z drugiej strony torów kolejowych Adam Lewandowski
Jezdnię od przęsła tunelu w Solcu Kujawskim dzieli tylko 3,7 m. TIR tędy nie przejedzie

Zwrócił nam na to uwagę jeden z mieszkańców Solca: - Inwestycja za miliony złotych, a prześwit w tunelu budują taki, że duży samochód ciężarowy na pewno tędy nie przejedzie.

Odwiedziliśmy wykonawców tunelu. Usłyszeliśmy: - Budujemy zgodnie z projektem, który przewiduje, że między poziomem jezdni a przęsłem będzie 3,70 m.

Podobnej wysokości jest przejazd pod torami na ulicy Nakielskiej w Bydgoszczy. I często tam zakleszczają się duże samochody ciężarowe, tarasując przejazd. Czy to samo zatem będzie w Solcu Kujawskim?

Czytaj też: Solec Kujawski. Na nowe torowisko nad tunelem wtoczyła się 120 tonowa lokomotywa [zdjęcia]

- Tunel nie jest za niski - powiedział nam Zbigniew Stefański, rzecznik prasowy soleckiego ratusza. - Tak został zaprojektowany. Bo będą mogły z niego korzystać tylko samochody do 10 ton ładowności.

Tak jak teraz: większe samochody ciężarowe przez centrum Solca nie jeżdżą. Od dawna. I tak będzie, kiedy zbudowany zostanie tunel. - TIR-y będą jak dotąd korzystać z przejazdów kolejowych na ul. Kujawskiej i Lipowej - powiedział nam rzecznik prasowy Zbigniew Stefański.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Wiadomości z Solca Kujawskiego

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pani od polskiego
W dniu 14.11.2012 o 15:22, dziad napisał:

Odczuwam wrażenie że wszystkie powyższe komentarze są napisane przez osoby które w ogóle nie mają zielonego pojęcia o budowie takich inwestycji. Od początku wiadomo było że prześwit w wiadukcie będzie 3,7 a było to podyktowane wysokimi wodami gruntowymi w tym miejscu.

Litości. Wrażenie można odnosić, a nie odczuwać.

S
SIWY
Ja też mieszkam przy Leśnej. Sam dzwoniłem do Urzędu Miasta, kiedy "gruszki" woziły beton z betoniarni w Białych Błotach i wszystko szło oczwiście najkrótszą drogą, czyli Leśną. Nagminnie zakaz wjazdu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t łamią kierowcy ciężarówek z dostawami do Polomarketu oraz z firmy (lub firm) mieszczącej się przy ulicy Błonie (za marketem Netto), a także tych zatrudnionych przy przebudowie układu drogowego w okolicy wiaduktu.

A co maja fruwac?-to wtedy bys warczał że po twoim niebie latają!!!,
M
Maciej
Ja też mieszkam przy Leśnej. Sam dzwoniłem do Urzędu Miasta, kiedy "gruszki" woziły beton z betoniarni w Białych Błotach i wszystko szło oczwiście najkrótszą drogą, czyli Leśną. Nagminnie zakaz wjazdu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t łamią kierowcy ciężarówek z dostawami do Polomarketu oraz z firmy (lub firm) mieszczącej się przy ulicy Błonie (za marketem Netto), a także tych zatrudnionych przy przebudowie układu drogowego w okolicy wiaduktu.
K
Karolek
Nie, będą jeździły pod torami. Zmieszczą się. Osobiście zastanawiam się nad sprawą odbudowy ulicy Leśnej, przy której mieszkam. Ciężarówki, wywrotki, transporty z walcami i innymi ciężkimi maszynami jeżdżą tu codziennie po kilka razy... A nIby DROGA DO 3,5 t. Dla mnie to jest temat do dyskusji, kto to wszystko naprawi, dziury są spore, koleiny i zapadnięte chodniki.
s
suzan
w takim razie PKSy też będą musiały korzystać z przejazdu na ul. sportowej??
M
Maciej
Od początku było wiadomo, że wysokość prześwitu pod wiaduktem będzie kompromisem pomiędzy możliwościami finansowymi, a walorami użytkowymi. Jak juz tu ~dziad~ napisał podstawowym ograniczeniem jest wysoki poziom wód gruntowych, który wymusza budowę tzw. korka szczelnego. Koszt wiaduktu wraz z przebudową układu drogowego ma wynieść według projektu około 26 mln złotych brutto. Gdyby wiadukt miał mieć prześwit pełnowymiarowy, czyli 4,40m, to koszt budowy wzrosłby znacznie - o ile dobrze pamiętam, to chyba była mowa o blisko 40 mln zł. Tymczasem 3,7 metra pozwala spokojnie przejechać najwyższym pojazdom straży pożarnej czy pogotowia, nie będzie też problemów dla autobusów komunikacji podmiejskiej. Dla wyższych pojazdów pozostanie przejazd na ulicy Sportowej, ale tak na prawdę niewiele ich wjeżdżało do miasta nawet jeszcze przez stary przejazd, bo od dawna było ograniczenie tonażu.
Tak więc osoby sie tu wypowiadające w dość niepochlebny sposób o osobach decyzyjnych, w tym ś.p. Burmistrzu Antonim Nawrockim, dają niestety popis swojego braku kultury, na co niestety pozwala anonimowość w internecie, jak również dowodzą swojej nieznajomości tematu budowy obiektu, który w ogromny sposób ułatwi życie tak mieszkańcom Solca, jak i osobom przyjezdnym.
j
jerzy
Otóż to, kolego. Dureń, który to zatwierdził ma przecież imię i nazwisko, pesel i adres. Podać do publicznej wiadomości, na zbity psi pysk wywalić z roboty za niegospodarność. Tak, żeby idioty więcej w publicznej administracji nikt nie mógł zatrudnić. Ręce opadają, jak się to wszystko czyta. Brak słów.

Te wszystkie epitety,których użyłeś wobec innych pasują wyłącznie do CIEBIE.
d
dziad
Odczuwam wrażenie że wszystkie powyższe komentarze są napisane przez osoby które w ogóle nie mają zielonego pojęcia o budowie takich inwestycji. Od początku wiadomo było że prześwit w wiadukcie będzie 3,7 a było to podyktowane wysokimi wodami gruntowymi w tym miejscu.
T
Tomi
Haha a co z karetkami i wozami strażackimi przecież są one coraz większe...
M
Mariusz
A straż pożarna cysterna albo drabina też mają jezdzic dookola ,Troche urojony pomysł przy tak wielkiej inwestycji . W jak hale mogli pobudować za niską to czemu nie wiadukt ,może pensje by sobie zaniżyli .Jeszcze jedno po takiej inwestycji powinna stanąć tablica 'upamietniająca' tych ktorzy pracowali nad takim projektem żebym ja szary obywatel wiedział kto to tak spieprzył .

Otóż to, kolego. Dureń, który to zatwierdził ma przecież imię i nazwisko, pesel i adres. Podać do publicznej wiadomości, na zbity psi pysk wywalić z roboty za niegospodarność. Tak, żeby idioty więcej w publicznej administracji nikt nie mógł zatrudnić. Ręce opadają, jak się to wszystko czyta. Brak słów.
S
Swoj
A straż pożarna cysterna albo drabina też mają jezdzic dookola ,Troche urojony pomysł przy tak wielkiej inwestycji . W jak hale mogli pobudować za niską to czemu nie wiadukt ,może pensje by sobie zaniżyli .Jeszcze jedno po takiej inwestycji powinna stanąć tablica 'upamietniająca' tych ktorzy pracowali nad takim projektem żebym ja szary obywatel wiedział kto to tak spieprzył .
M
Mariusz
deb***izm i krótkowzroczność urzędników mnie poraża. Miliony złotych, a tunel za niski. Tu nie chodzi o to, że "teraz będzie zakzaz", ale o np MOŻLIWOŚĆ przejazdu na wypadek ew remontu, awarii objazdu itd. Dlaczego takim głupkom płaci się publicznymi pieniędzmi? Co szkodzi zrobić tunel 30 cm wyższy? Przecież to inwestycja na 100 lat, albo i więcej.
p
piowel
POwinien być jeszcze węższy niż 140 cm wtedy i osobowe mogłyby sobie nie jeżdzić pod nim! Jaka ulga dla rowerzystów i dla pieszych byłaby!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska