Turbowózek inwalidzki pędzi ulicami Wrocławia, manewrując między autami [ZOBACZ FILM]

mar

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Elektryczny wózek inwalidzki z dużą prędkością manewrował między samochodami na ul. Żmigrodzkiej we Wrocławiu. Pokazujący to film na kanale Stop Cham bije rekordy popularności na Youtube. „Pomijając sam fakt poruszania się po jezdni, nie do końca zważa na innych uczestników ruchu i przepisy. Według nagrywających miejscami jechał około 50 kilometrów na godzinę” – czytamy w opisie do filmu.

Czy takie wózki w ogóle mogą jeździć po drogach, przeznaczonych dla aut? Czy kierujący tego typu pojazdem – gdyby przekroczył dozwoloną prędkość - musiałby zapłacić mandat? - Trzeba byłoby ustalić czy ten pojazd w ogóle może poruszać się po drogach – mówi nam Dariusz Rajski z biura prasowego wrocławskiej policji. - Wykroczenie, takie jak przekroczenie prędkości, mogą popełnić tylko pojazdy uprawnione do ruchu.

Wszystko wskazuje na to kierującej wózkiem z filmiku – gdyby zatrzymała ją policja – groziłaby grzywna (od 20 do 5 tysięcy złotych). Prawo zakazuje prowadzenia pojazdu, który nie jest dopuszczony do ruchu. Elektryczne wózki inwalidzkie – mówią przepisy – mogą poruszać się po drogach jeśli są odpowiednio wyposażone. Muszą mieć m. in. lampy, hamulce, światła odblaskowe i kierunkowskazy. Wózek z filmu większości z tych wymogów nie spełnia. Widać choćby, jak kierujący ręką sygnalizuje, że skręca w prawo. Dodajmy, że osoba skazana za takie wykroczenie może być dodatkowo ukarana zakazem prowadzenia pojazdów.

- Przede wszystkim dla siebie dla swojego zdrowia i życia taka osoba stwarza poważne zagrożenie – dodaje Dariusz Rajski z wrocławskiej policji. - Niezależnie od grożących mu mandatów i kar.

Materiał oryginalny: Turbowózek inwalidzki pędzi ulicami Wrocławia, manewrując między autami [ZOBACZ FILM] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan
7 września, 11:01, Gość:

Chorzy psychicznie na auto bredzą.

Gość nie przekroczył 50 km/h a manewry sygnalizował jak rowerzysta.Artykuł pisany pod klikalność chorych psychicznie uzależnionych od auta czujących sie jak władcy szos

W Polsce zajobów mających PJ jest dużo więcej niż w krajach zachodu co widać po statystykach wypadków

7 września, 13:25, Gość:

Dzięki za wypowiedź, dobrze myślisz i cenię ludzi za takie myślenie. Tą przystawką nie pojedzie więcej niż 25 km/h, tak jest zaprogramowana, a jeśli moc baterii spada to nie więcej niż15 km/h. Poza tym przystawki nie dostanie osoba, która może mieć problemy ruchowe. A cały sprzęt to nowość w Polsce, która jeździ już od dobrych kliku lat na świecie i ma pomagać OzN do pracy, na małe zakupy, do lekarza, szkoły. Tylko w Polsce jest zazdrość i zawiść. Wiec, tym co są przeciwni temu sprzętowi, proponuję, aby się dobrowolnie opodatkowali na rzecz OzN, a OzN będą darmo brali ich podatki. Popieram wypowiedź poprzednika.

7 września, 13:59, Gość:

Jak takie wózki inwalidzkie jeżdżą po drogach rowerowych i chodnikach o jest ok.

Jak dzieciaki 13-14 letnie jezdżą 45 km/h na skuterach to jest ok.

Jak starsza młodzież podkreca skutery aby jeździły 70-80 to jest ok.

Jak motocykliści kupują najmocniejsze motory aby jeździć 150 km/h budząc mieszkanców to jest ok.

Jak sie rejestruje mieszkańcom miast sportowe auta choć niedawno dostali dowód osobisty to jest ok.

Kasuje sie piratom drogowym 6 pkt karnych za oglądniecie filmu o wypadkach bo kupują bilet na film za 600 i już mogą dalej piracić.

Tymczasem wystarczy poszerzyć prawy pas a zwęzić pozostałe aby na prawym pasie spokojnie mieściły sie ciężarówki i nadrzucające autobusy i znajdzie sie miejsce dla rowerzystów i inwalidów tak aby wyprzedzające je auta nie musiały zjeżdżać na sąsiedni pas aby zachować odstęp ponad 1 m.

Należy przypomnieć że na dniach hulajnogi będą miały obowiązek jezdzić po jezdniach.Że to dzieci jeżdżą głownie na hulajnogach oraz sa mało stabilne dla osób starszych. Że malutkie kółka nie nadaja sie na dziury będące przy krawężnikach.Rower sprzedają się jak ciepłe bułeczki bo gonimy zachód i przybywa ścieżek a jeszcze szybciej będzie przybywać hulajnóg bo ceny spadają.Wózki elektryczne inwalidzkie też będą coraz tańsze i czas przystosować drogi do potrzeb ludzi a nie szczuć jednych na drugich

Popieram wszystkie wypowiedzi

R
Rtyp

Zasygnalizował zjazd z ronda co uczynił lepiej niż 50 % lamusów w autach...

G
Gość
7 września, 11:01, Gość:

Chorzy psychicznie na auto bredzą.

Gość nie przekroczył 50 km/h a manewry sygnalizował jak rowerzysta.Artykuł pisany pod klikalność chorych psychicznie uzależnionych od auta czujących sie jak władcy szos

W Polsce zajobów mających PJ jest dużo więcej niż w krajach zachodu co widać po statystykach wypadków

7 września, 13:25, Gość:

Dzięki za wypowiedź, dobrze myślisz i cenię ludzi za takie myślenie. Tą przystawką nie pojedzie więcej niż 25 km/h, tak jest zaprogramowana, a jeśli moc baterii spada to nie więcej niż15 km/h. Poza tym przystawki nie dostanie osoba, która może mieć problemy ruchowe. A cały sprzęt to nowość w Polsce, która jeździ już od dobrych kliku lat na świecie i ma pomagać OzN do pracy, na małe zakupy, do lekarza, szkoły. Tylko w Polsce jest zazdrość i zawiść. Wiec, tym co są przeciwni temu sprzętowi, proponuję, aby się dobrowolnie opodatkowali na rzecz OzN, a OzN będą darmo brali ich podatki. Popieram wypowiedź poprzednika.

Jak takie wózki inwalidzkie jeżdżą po drogach rowerowych i chodnikach o jest ok.

Jak dzieciaki 13-14 letnie jezdżą 45 km/h na skuterach to jest ok.

Jak starsza młodzież podkreca skutery aby jeździły 70-80 to jest ok.

Jak motocykliści kupują najmocniejsze motory aby jeździć 150 km/h budząc mieszkanców to jest ok.

Jak sie rejestruje mieszkańcom miast sportowe auta choć niedawno dostali dowód osobisty to jest ok.

Kasuje sie piratom drogowym 6 pkt karnych za oglądniecie filmu o wypadkach bo kupują bilet na film za 600 i już mogą dalej piracić.

Tymczasem wystarczy poszerzyć prawy pas a zwęzić pozostałe aby na prawym pasie spokojnie mieściły sie ciężarówki i nadrzucające autobusy i znajdzie sie miejsce dla rowerzystów i inwalidów tak aby wyprzedzające je auta nie musiały zjeżdżać na sąsiedni pas aby zachować odstęp ponad 1 m.

Należy przypomnieć że na dniach hulajnogi będą miały obowiązek jezdzić po jezdniach.Że to dzieci jeżdżą głownie na hulajnogach oraz sa mało stabilne dla osób starszych. Że malutkie kółka nie nadaja sie na dziury będące przy krawężnikach.Rower sprzedają się jak ciepłe bułeczki bo gonimy zachód i przybywa ścieżek a jeszcze szybciej będzie przybywać hulajnóg bo ceny spadają.Wózki elektryczne inwalidzkie też będą coraz tańsze i czas przystosować drogi do potrzeb ludzi a nie szczuć jednych na drugich

G
Gość
7 września, 11:01, Gość:

Chorzy psychicznie na auto bredzą.

Gość nie przekroczył 50 km/h a manewry sygnalizował jak rowerzysta.Artykuł pisany pod klikalność chorych psychicznie uzależnionych od auta czujących sie jak władcy szos

W Polsce zajobów mających PJ jest dużo więcej niż w krajach zachodu co widać po statystykach wypadków

Dzięki za wypowiedź, dobrze myślisz i cenię ludzi za takie myślenie. Tą przystawką nie pojedzie więcej niż 25 km/h, tak jest zaprogramowana, a jeśli moc baterii spada to nie więcej niż15 km/h. Poza tym przystawki nie dostanie osoba, która może mieć problemy ruchowe. A cały sprzęt to nowość w Polsce, która jeździ już od dobrych kliku lat na świecie i ma pomagać OzN do pracy, na małe zakupy, do lekarza, szkoły. Tylko w Polsce jest zazdrość i zawiść. Wiec, tym co są przeciwni temu sprzętowi, proponuję, aby się dobrowolnie opodatkowali na rzecz OzN, a OzN będą darmo brali ich podatki. Popieram wypowiedź poprzednika.

G
Gość
6 września, 18:27, Gość:

PRZY PIERDO LIĆ w ten wózek i się rumakowanie świętej krowy skończy. Jak ta święta krowa na trójkołowcu.

Widać, że chciałbyś płacić podatki na OzN, aby siedziały w domu zamiast same na siebie zarabiać i być aktywnym.

G
Gość

No i już wszyscy , Ci co użytkują taką przystawkę, mają pozamiatane. Coś co zostało pomyślane, aby pomóc OzN może stać się częściowo bezużyteczne. Proponuję, aby osoba zainteresowana siadła na wózek z przystawką i pojechała sobie drogą asfaltową i chodnikiem z płyt z dziurawymi spoinami oraz z różna wysokością płyt, ot tak ok. od 3 cm różnicy w ułożeniu. Poza tym po chodnikach przystawka nadaje się po 100 km do naprawy, a o tym nikt nie myśli, że jednak OZN nie stać na tak drogie naprawy, tylko chodzi o aktywizowanie. Fakt powinno się mieć oznaczenia i teraz należy myśleć, że jakiś poseł np. niepełnosprawny złoży wniosek o ustalenie kwoty za przegląd, a skoro to dla OzN to na pewno będzie z 300 zł co roku, może co pół.

G
Gość
7 września, 11:01, Gość:

Chorzy psychicznie na auto bredzą.

Gość nie przekroczył 50 km/h a manewry sygnalizował jak rowerzysta.Artykuł pisany pod klikalność chorych psychicznie uzależnionych od auta czujących sie jak władcy szos

W Polsce zajobów mających PJ jest dużo więcej niż w krajach zachodu co widać po statystykach wypadków

Czerwony towarzszu! Dla wszystkich po równo! Wózek dla każdego!

Burżuazyjni władcy samochodów zagrażają interesom proletaryjatu!

G
Gość

Chorzy psychicznie na auto bredzą.

Gość nie przekroczył 50 km/h a manewry sygnalizował jak rowerzysta.Artykuł pisany pod klikalność chorych psychicznie uzależnionych od auta czujących sie jak władcy szos

W Polsce zajobów mających PJ jest dużo więcej niż w krajach zachodu co widać po statystykach wypadków

G
Gość

I do tego w słuchawkach...

G
Gość
6 września, 14:03, Gość:

dodac oswietlenie do wozka i w czym problem? Zawsze znajdzie sie jakis Janusz DONOSICIEL

Problem homologacji, tak jak e-hulajnóg LIME , nie posiadają i jeżdżą po całej Polsce.

Dodaj ogłoszenie