Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Długa w Toruniu zostanie wydłużona, ale nie będzie stanowić drogi dojazdowej do szpitala

AO
Sławomir Kowalski
W trakcie konsultacji osiągnięto kompromis w sprawie ul. Długiej. W projekcie przebudowy uwzględniono część postulatów mieszkańców.

Urzędnicy i drogowcy uwzględnili większość oczekiwań mieszkających przy ul. Długiej. Ma być wydłużona na odcinku Szosa Chełmińska - ul. św. Józefa.

Wiele osób stanowczo sprzeciwiało się pierwotnym planom władz miasta. Obawiali się uciążliwości wynikających z sąsiedztwa drogi i spadku poziomu bezpieczeństwa. Argumentem przeciw wydłużaniu ulicy był też gwałtowny wzrost natężenia ruchu pod ich oknami. Miał być wynikiem nadchodzącej rozbudowy szpitala na Bielanach i zwiększeniem liczby dojeżdżających do tej lecznicy.

W toku gorącej dyskusji w ostatnich miesiącach inwestycja została zaakceptowana, choć pod pewnymi warunkami. Wiadomo już m.in., że w proponowanych parametrach Długa nie będzie pełnić roli drogi dojazdowej do szpitala. Jaka zatem będzie „nowa” Długa?

Zamiast postulowanego przez mieszkańców ograniczenia prędkości drogowcy zaproponowali alternatywne rozwiązanie. Ruch spowolnić ma tzw. wyniesione skrzyżowanie ulic Długiej i Hurynowicz.

Czytaj też: Nie chcą przedłużenia ul. Długiej w Toruniu

W związku z tym rozwiązaniem projekt nie przewiduje oczekiwanych przez mieszkańców progów zwalniających. Za to zgodnie z ich oczekiwaniami na Długą nie wjadą autobusy i ciężarówki - z pewnymi wyjątkami (transport w ramach szkolnych wycieczek itp.).

Szczegółowe rozwiązania zaprezentowała projektantka Aleksandra Jaczun-Dorau. Wynika z nich m.in., że „nowa” Długa przy skrzyżowaniu z Szosą Chełmińską będzie wyposażona w dwie jezdnie, dla sprawniejszego rozładowania ruchu. Spełniony zostanie postulat zakładający budowę miejsc parkingowych. Będzie ich 60. Zdaniem mieszkańców, to za mało. Z ich wyliczeń wynika, że na Długiej parkuje obecnie ponad 70 aut.

Na Długiej miejsca parkingowe mają być usytuowane równolegle do jezdni. Zdaniem projektanta to bezpieczniejsze rozwiązanie niż miejsca postojowe wytyczone ukośnie, których chcą mieszkańcy. Dodatkowo zaapelowali o wydłużenie pasa parkingów, by zmieścić więcej aut.

Na „nowej” Długiej nie zabraknie też chodników i ścieżek rowerowych. W większości zachowana zostanie znajdująca się tam zieleń. Przygotowane będą też dodatkowe nasadzenia.

Sporo wątpliwości wzbudził pomysł na organizację ruchu. Ulicą Hurynowicz - od strony ul. Żwirki i Wigury - nie będzie można jechać na wprost, czyli przeciąć skrzyżowania z Długą.

W tej relacji skręcimy wyłącznie w prawo. Oznacza to utrudniony dojazd do niektórych bloków i konieczność nadkładania drogi. Sytuacji nie zmienia fakt, że jadąc Długą od strony św. Józefa będziemy mogli skręcić zarówno w północny, jak i południowy odcinek Hurynowicz.

Wszystkie uwagi i wynikające z nich zmiany mają jeszcze zostać uzgodnione z przedstawicielami mieszkańców.

Źródło: Nowości/Dziennik Toruński

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska