https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga pasażerowie ze Szwederowa i Brdyujścia. Od 1 kwietnia sporo zmian

(bog)
Linia nr 57 będzie funkcjonować jeszcze tylko przez dwa tygodnie
Linia nr 57 będzie funkcjonować jeszcze tylko przez dwa tygodnie Jarosław Pruss
Rosnące ceny paliw zmusiły drogowców do reorganizacji komunikacji miejskiej i od 1 kwietnia likwidują dwie linie autobusowe - 61 i 57.

- Paliwo to 30 procent kosztów jakie ponosimy na utrzymanie komunikacji. I choć z budżetu miasta dostaliśmy na nią więcej niż w ubiegłym roku, to po ostatnich podwyżkach musimy dostosować cały układ do naszych możliwości - tłumaczy Daniel Sarul, odpowiedzialny za komunikację miejską zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Szukający oszczędności drogowcy znaleźli je na Brdyujściu i Szwederowie. W pierwszym przypadku postanowili zlikwidować autobusową linię nr 57. Zostanie ona połączona z linią numer 59, która po zmianach będzie funkcjonować w dwóch wariantach trasy - tak jak obecnie z Błonia na Przemysłową i dodatkowo - na Witebską.

Drogowcy zmienią też trasę linii 74. Jej autobusy mają teraz jeździć pomiędzy pętlami na Wyścigowej i osiedlu Tatrzańskim ulicami: Łowicką, Witebską i Wyszogrodzką.

Zdaniem ekspertów taka korekta umożliwi mieszkańcom Brdyujścia bezpośredni dojazd na Bartodzieje (zmienioną linią 59) oraz do centrum miasta (linią 74 i tramwajową "trójką" w ramach systemu "A+T").

Rafał Bruski odwołał szefa drogowców Jana Siudę
Analogiczne rozwiązanie zostanie zastosowane na Szwederowie, gdzie linia nr 61 zostanie włączona w struktury linii 79. Ta ostatnia ma pomiędzy Dworcem PKP a Kapuściskami funkcjonować na dwóch wariantach tras - tak jak dotychczas przez Piękną oraz przez Stromą.

Natomiast ciężar obsługi Cmentarnej i Dobrzyńskiej, z których znikną autobusy nr 61 ma wziąć na siebie nowa linia nr 78. Jej trasę wytyczono pomiędzy Wąbrzeską, Cmentarną, a placem Kościeleckich.

- W tym przypadku zmiany dadzą pasażerom bezpośrednie połączenie Wyżyn i Kapuścisk ze Szwederowem oraz okolic Wąbrzeźnej i Cmentarnej z centrum miasta. Do tego połączenie linii 61 i 79 poprawi jakość obsługi komunikacyjnej osiedli położonych na górnym tarasie miasta - wyjaśnia Sarul.

Więcej w piątkowym, papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej"

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kasia
Zmiana 61 na 78 nie jest taka zła. Szkoda, że nie napisali, że połowa autobusów będzie zlikwidowana. I to tylko dlatego, bo jakimś dwóm za przeproszeniem ważnym, bogatym piernikom przeszkadza hałas autobusu. Ciekawe, że nie przeszkadzają im te wszystkie tiry, które jeżdżą przez całą ul. Cmentarną i jest ich o wiele więcej niż autobusów...
P
Pasażer
Moim zdaniem lepsze takie rozwiązanie niż podwyżka. Przy okazji dlaczego padło akurat na linie 57 i 61 tego nie wiem ponieważ linii autobusowych które na pewnym odcinku jadą razem jest dużo. Czy zasadnym jest by linie 51 56 i 58 jeździły na odcinku R.Grunwaldzkie plac Kościeleckich. Można przecież dla tych linii na Rondzie Grunwaldzkim zrobić przystanek zarówno początkowy jak i końcowy. Jednocześnie należało by te linie wpisać w system A+T. Oczywiście że każdemu się nie dogodzi bo osoba która ze Smukały dojeżdża na Leśne powie że będzie trzeba się dwa razy przesiadać teraz przesiada się tylko raz. Ale osoba która ze Smukały jeździ na Bartodzieje na ulice Bałtycką czy do Galerii Pomorskiej powie że jedzie za jeden bilet a nie za dwa. Przy okazji internauta Greg sugeruje by zostawić numeracje. Greg jeżeli zostawimy numeracje która wyglądać będzie tak 61 na Kapuściska przez Stromą i 71 na Kapuściska przez Piękną to na tym pasażerowie tylko stracą. Jadąc z PKP na Kapuściska mając bilet miesięczny na jedną linie np 61 nie będę mógł jechać 79 i na odwrót bo autobusy w pewnym momencie nie jadą po tej samej trasie. A co będzie jak autobus linii 79 wypdanie a w tym czasie pojadą dwa autobusy linii 61 delikatnie pisząc szlag cie trafi.
p
pasażer
A pasażerowie na przystanku Piękna-Kossaka będą czekać na autobus 32 minuty, mam pytanie czy osiedle Górzyskowo jest tak małe jak kilka bloków przy ulicy Stromej, a częstotliwość kursowania autobusów jest taka sama. Mieszkańcy Kapuścisk odcięci od ulicy Szubińskiej. Czy Panowie od tej koncepcji policzyli, ile osób wsiada i wysiada na przystankach Piękna-Kossaka i Szubińska-Piękna. Po korekcie rozkładu jazdy autobus jadący Piękną będzie zapełniony do granic możliwości, a ten jadący Stromą pusty jak dotychczas. Mam nadzieję, że Panowie z ZDMiKP dostrzegą swoje błędy w układaniu rozkładu jazdy i szybko go zweryfikują, na korzyść mieszkańców Górzyskowa.
p
pasażer
A pasażerowie na przystanku Piękna-Kossaka będą czekać na autobus 32 minuty, mam pytanie czy osiedle Górzyskowo jest tak małe jak kilka bloków przy ulicy Stromej, a częstotliwość kursowania autobusów jest taka sama. Mieszkańcy Kapuścisk odcięci od ulicy Szubińskiej. Czy Panowie od tej koncepcji policzyli, ile osób wsiada i wysiada na przystankach Piękna-Kossaka i Szubińska-Piękna. Po korekcie rozkładu jazdy autobus jadący Piękną będzie zapełniony do granic możliwości, a ten jadący Stromą pusty jak dotychczas. Mam nadzieję, że Panowie z ZDMiKP dostrzegą swoje błędy w układaniu rozkładu jazdy i szybko go zweryfikują, na korzyść mieszkańców Górzyskowa.
W
Waldi
A Górzyskowo odcięte od komunikacji autobusowej
M
MS
I na cholerę tworzą linię 78, która będzie powtarzała trasę 61? Na to samo by wyszło, jakby nie likwidowali 61 nawet w wariancie 61 byłoby to lepsze, bo z Dworca jednak więcej ludzi podróżuje.
G
GREGY
Proponuję po zmianach zostawić numerację linii. Ułatwi to orientację pasażerom.
Po co zaraz likwidować numery.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska