- Paliwo to 30 procent kosztów jakie ponosimy na utrzymanie komunikacji. I choć z budżetu miasta dostaliśmy na nią więcej niż w ubiegłym roku, to po ostatnich podwyżkach musimy dostosować cały układ do naszych możliwości - tłumaczy Daniel Sarul, odpowiedzialny za komunikację miejską zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Szukający oszczędności drogowcy znaleźli je na Brdyujściu i Szwederowie. W pierwszym przypadku postanowili zlikwidować autobusową linię nr 57. Zostanie ona połączona z linią numer 59, która po zmianach będzie funkcjonować w dwóch wariantach trasy - tak jak obecnie z Błonia na Przemysłową i dodatkowo - na Witebską.
Drogowcy zmienią też trasę linii 74. Jej autobusy mają teraz jeździć pomiędzy pętlami na Wyścigowej i osiedlu Tatrzańskim ulicami: Łowicką, Witebską i Wyszogrodzką.
Zdaniem ekspertów taka korekta umożliwi mieszkańcom Brdyujścia bezpośredni dojazd na Bartodzieje (zmienioną linią 59) oraz do centrum miasta (linią 74 i tramwajową "trójką" w ramach systemu "A+T").
Rafał Bruski odwołał szefa drogowców Jana Siudę
Analogiczne rozwiązanie zostanie zastosowane na Szwederowie, gdzie linia nr 61 zostanie włączona w struktury linii 79. Ta ostatnia ma pomiędzy Dworcem PKP a Kapuściskami funkcjonować na dwóch wariantach tras - tak jak dotychczas przez Piękną oraz przez Stromą.
Natomiast ciężar obsługi Cmentarnej i Dobrzyńskiej, z których znikną autobusy nr 61 ma wziąć na siebie nowa linia nr 78. Jej trasę wytyczono pomiędzy Wąbrzeską, Cmentarną, a placem Kościeleckich.
- W tym przypadku zmiany dadzą pasażerom bezpośrednie połączenie Wyżyn i Kapuścisk ze Szwederowem oraz okolic Wąbrzeźnej i Cmentarnej z centrum miasta. Do tego połączenie linii 61 i 79 poprawi jakość obsługi komunikacyjnej osiedli położonych na górnym tarasie miasta - wyjaśnia Sarul.
Więcej w piątkowym, papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej"
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje