- Wprowadzając nową usługę rozszerzyliśmy jednocześnie katalog pełnomocnictw, który użytkownicy serwisu chętnie przeglądają - informuje z Izby Administracji Skarbowej Bydgoszczy.
Jak złożyć UPL-1?
W e-Urzędzie Skarbowym można złożyć pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (formularz UPL-1) oraz zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu takiego pełnomocnictwa (formularz OPL-1).
Zawiadomienie składa się w swoim imieniu lub innej osoby czy innego podmiotu - jeśli użytkownik jest pełnomocnikiem zawodowym (adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym).
Usługi dla pełnomocników
Pełnomocnicy ogólni mają w e-US dostęp do listy swoich mocodawców. Mogą również składać pisma w ich imieniu, bez konieczności samodzielnego uzupełniania danych identyfikacyjnych i adresowych mocodawcy.
- W trosce o wygodę naszych klientów wprowadziliśmy tę samą funkcjonalność w formularzu ZAP-3 - dane mocodawcy uzupełnimy również automatycznie! - dodaje Katarzyna Orlikowska-Maliszewska.
Projekt e-Urząd Skarbowy jest współfinansowany z Funduszy Europejskich (Program Polska Cyfrowa). Wartość całkowita przedsięwzięcia to niemal 102 mln zł, w tym dofinansowanie UE ok. 86 mln zł, a budżet państwa ok. 15,6 mln zł.
