Oferty przetargowe na inżyniera projektu zostały otwarte we wtorek w siedzibie MZD. Wpłynęły trzy propozycje: Dro-Konsult (firma wyceniła ją na 988 tys. zł), ECM Group Polska (1,7 mln zł) oraz konsorcjum firm - Kolmen i Zakłady Budownictwa Mostowego - Inwestor Zastępczy (2,1 mln zł).
- Na to zadanie zarezerwowaliśmy milion zł - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy toruńskich drogowców. - W tej chwili sprawdzamy, czy oferty spełniają wszystkie warunki postawione w specyfikacji przetargowej.
Powstaną dwa wiadukty
Inżynier projektu podpisze kontrakt z MZD do końca lutego 2012 r. W zespole ekspertów, którzy będą nadzorować przedsięwzięcie, znajdzie się koordynator, inspektor nadzoru robót drogowych, mostowych, wodno-kanalizacyjnych, elektrycznych, telekomunikacyjnych oraz geodezyjnych.
Obecnie trwa jeszcze przetarg na wykonawcę przebudowy wylotówki na Warszawę. 16 listopada zostaną otwarte oferty. Być może firmę, która zrealizuje to zadanie, poznamy jeszcze w tym miesiącu. Na czym ma ono polegać? Przebudowa obejmie kilometrowy odcinek między Strugą Lubicką a węzłem autostradowym Lubicz. To główna droga dojazdowa do autostrady A1. Jak na razie jest to jedno z wąskich gardeł na wyjeździe z Torunia. Trakt jest w opłakanym stanie.
- Plac budowy chcemy przekazać wykonawcy w grudniu - mówi rzecznik MZD. - Na tym odcinku powstaną dwie, trzypasmowe jezdnie oraz chodniki i ścieżka dla rowerzystów.
Wykonawca wzniesie także dwa, 64-metrowe wiadukty nad linią kolejową Toruń-Sierpc. Jeden będzie mieć 16,9, a drugi 13 m szerokości.
Nasadzą prawie 14 tys. krzewów
W planach są również dojazdy m.in. do Jedwabna, Lubicza i osiedla Bielawy. Drogowcy wybudują kanalizację deszczową, ustawią nowe lampy uliczne i urządzą tereny zieleni: nasadzą 197 drzew i 13,9 tys. krzewów.
Na całe zadanie toruńska Rada Miasta zarezerwowała 49 mln zł. W tegorocznym budżecie przewidziano na ten cel ok. 5 mln zł. Przypomnijmy: magistrat chciał na to zadanie pozyskać unijne fundusze. Projekt otrzymał za mało punktów i znalazł się na liście rezerwowej programu "Infrastruktura i Środowisko". Miasto złożyło więc skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Uznało, że został on niewłaściwie oceniony. Szerszy wjazd na autostradę A1 zostanie oddany do użytku pod koniec 2011 r.