- W sporej części jest on już zmodernizowany, pozostał do zrobienia ostatni odcinek, który mierzy nieco ponad pięć kilometrów.
Brakuje funduszy na tę inwestycję, ale są nadzieje, że zostaną one przesunięte z innych regionów Polski. - To dlatego, że gotowy jest już projekt techniczny na remont tej części wału - wyjaśnia Knapik. - Trzeba przyznać, że nasze województwo wzorowo przeprowadziło poprzednie projekty, ale wydało już wszystkie pieniądze. W innych natomiast sporo ich zostało i w tym szansa dla nas. Wojewoda wystąpiła o przesunięcie pieniędzy na remont naszego wału z innych regionów, tzw. nadkontraktrację.
- Jesteśmy w pełni przygotowani do realizacji tych prac - potwierdza Aneta Markowska, kierownik działu inwestycji Kujawsko-Pomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku. - Zarówno wojewoda Ewa Mes, jak i Bartosz Szymański, dyrektor departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu wystąpili w tej sprawie do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Do chwili obecnej nie ma jeszcze wiążącej informacji w tej sprawie.
Kroplą goryczy jest zaniechanie budowy ścieżki rowerowej w ramach nadwiślańskiego szlakurowerowego, która miała wieść po koronie zmodernizowanych wałów. - Nasz projekt nie przewiduje ścieżki rowerowej - przyznaje Aneta Markowka.
Dlaczego? Na to pytanie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje